larsst185 skrev:johnny bravo:Du slo ikke litt luft ut av et hjul.kansje derfor rattet ble skjevt.?Det kan hende skal skjekke


91 MR2 gti
93 RX-7 FD
92 MR2 gti R.I.P
larsst185 skrev:johnny bravo:Du slo ikke litt luft ut av et hjul.kansje derfor rattet ble skjevt.?Det kan hende skal skjekke
chris skrev:Oi...Mr2Nyter'n;p skrev:2x25kg's sandsekker fra Felleskjøpet, legge dem foran i bilen.. Det funker som en drøm synes jeg..Foran?Litt kjipt med såpass mye ekstra vekt, men det er verdt det i mine øyne
![]()
![]()
![]()
Johnny_Bravo skrev:nei det var ikke luft. men jeg tror det er høre bakhjul som har blitt litt skjeft. ettersom når jeg kjører rett frem og svinger pnt til høre og venstre så virker det som om rompa legger seg pent til siden den veien jeg svinger. når jeg svinger til venstre så legger vekten seg over på høyresiden. da går rompa litt ut mot høyre akkurat som om høyrebakhul svinger litt.er fordi du tok kanten helt sidelengs.. gjorde det samme ifjord på min celica, måtte ha ny demper og så justering.. kosta meg totalt rundt 2000,- Var fordi jeg kom på glatta, dro brekket for å prøve å ikke vrake den totalt og dermed slo front og ræv sidelengs i fortauskanten i rundt 20km/t.. smeller hardt serru
Skulle ikke en Mr2 tåle mer? bakhjulet fikk nok en liten trøkk men det var ikke mye.
Er det noen her som har hatt samme problem før?
Mr2Nyter'n;p skrev: Oi...hehe. aner ikke hvor tungt forsterker og det greiene der er, men det veier vel opp litt for det utplukka reservehjuletAltså... Ser ut som at det er nok vekt der... Vekt som faktisk gjør mer enn å bare være vekt.. Det liker man!
sindrejl skrev: er fordi du tok kanten helt sidelengs.. gjorde det samme ifjord på min celica, måtte ha ny demper og så justering.. kosta meg totalt rundt 2000,- Var fordi jeg kom på glatta, dro brekket for å prøve å ikke vrake den totalt og dermed slo front og ræv sidelengs i fortauskanten i rundt 20km/t.. smeller hardt serruALDRI slipp gassen og hugg bremsen om bilen begynner å dra litt på ræva.. slipp litt gass, og trykk inn gassen igjen mens du styrer motsatt så får du kontroll etterhvert .. eller så slipper du gass, trykker clutch og styrer samme vei som rumpa vil skli så tar den en fin 180
chris skrev:nå vet jeg at 92+ er litt mer forutsigbar, men en ting kan man uansett gjøre på alle mr2 modeller, hvis man vil ha ræva til å roe seg litt på glatta. Man kjøper rett og slett dyrere og bedre dekk bak enn foran, sånn at den understyrer mer. Funker detBredere dekk kan slå begge veier avhengig av føre. Brede dekk i noen få cm snø kan fort bli dårlig.
hovik skrev:chris skrev:nå vet jeg at 92+ er litt mer forutsigbar, men en ting kan man uansett gjøre på alle mr2 modeller, hvis man vil ha ræva til å roe seg litt på glatta. Man kjøper rett og slett dyrere og bedre dekk bak enn foran, sånn at den understyrer mer. Funker detBredere dekk kan slå begge veier avhengig av føre. Brede dekk i noen få cm snø kan fort bli dårlig.
Rolfis skrev:jeg skrev BEDRE dekk ja. Billigdekk foran og godekk bak, gjør bilen mer understyrt på glatta.. hvis man ønsker det mener jeg.hovik skrev:chris skrev:nå vet jeg at 92+ er litt mer forutsigbar, men en ting kan man uansett gjøre på alle mr2 modeller, hvis man vil ha ræva til å roe seg litt på glatta. Man kjøper rett og slett dyrere og bedre dekk bak enn foran, sånn at den understyrer mer. Funker detBredere dekk kan slå begge veier avhengig av føre. Brede dekk i noen få cm snø kan fort bli dårlig.
NÃ¥ skrev han vel BEDRE dekk og ikke BREDERE dekk ..
tettwatt skrev:Hvem trenger vekt og og nye dekk, kjører på gamle dunlop graspic dekk og kommer meg helt knall fram! For ikke å snakke om at bilen er en drøm å kontrollere, det er jo bare å dosere med gassen så ligger den akkurat der du peker... Har nå ligget sidelengs i rushen hjem uten problemer, vil bare påpeke at den er genial på vinterføre assJeg har også et par år gamle Dunlop Graspic dekk på bilen min, er meget spent på hvordan det vil bli å kjøre på ordentlig snøføre med disse..
Kommer også opp der andre med ny passat og audi må gi tapt, kjørte opp en bakke der det lå strødd med biler langs grøfta og det kom en sementbil seilende nedover med rompa ned... ikke noe problem...
tettwatt skrev:Må jo legges til at alle disse testene er sponset(les: kjøpt) av dekkprodusentene, og stort sett ikke forteller hele sannheten........ikke for å kverulere, men jeg tror ikke jeg vil si meg enig. det er ENORM forskjell på billige og dyre vinterdekk (sommerdekk også, for den saks skyld). Og når det f.eks. kommer til Nokian, så er de en del dyrere enn mange andre typer. Men min erfaring er også at Nokian er blant de aller beste. Hvis man sier at "vinterdekk er vinterdekk" og at "dyre dekk er bortkasta", da vet man rett og slett ikke hva man prater om.