TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• er det skadlig og dra i brekke

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #73982  av Oas

lurte bare på om det var skadligt for bilen vis man drar i brekke på snø/is ette veier?
kalrer ikek holde meg unna det når om det er så fint vær til det^^
men jeg tenker liksom at det kan ummligt være så ille.
noen mekanikere elelr no som hvet noe om dette?
 #73984  av _speedy

Oas skrev:lurte bare på om det var skadligt for bilen vis man drar i brekke på snø/is ette veier?
Du kan jo starte med å skrive norsk? :D
 #73987  av Tor

_speedy skrev:
Oas skrev:lurte bare på om det var skadligt for bilen vis man drar i brekke på snø/is ette veier?
Kan jo være at noen sliter med lese/skrivevansker. Tenk dere litt om da.

#73994  av Remi

Oas det eneste minuse med og dra i brekke er at du sliter på dekkene, men bortsett fra det så trur jeg ikke bilen tar noen skade :wink:
 #73996  av Remi

Tor skrev:
_speedy skrev:
Kan jo være at noen sliter med lese/skrivevansker. Tenk dere litt om da.[/quote

Ser ut som han bare var litt rask på tastature og stokket om på noe ord :wink:
 #73998  av Remi

Tor skrev:
_speedy skrev:
Ser ut som han bare var litt rask på tastature og stokket om på noe ord :wink: har brei erfaring me dette selv, det går litt fort i svingene av og til :D

#74000  av GT4 CS

Hehe oas, er ikke direkte skadelig og dra i brekke på snø og is, så sant det ikke er ekstremt humpete eller du treffer noen harde kant steiner eller lignende. Bila tåler mye mere juling en man trur. Men som sagt så kan man punge da, om man er litt uheldig pga isklumper, men da skal du ha gammal gummi og da. Du kan tryggt brekke og kose deg i vinter, med god samvittighet :D

#74001  av Oas

sry har noe problemer med å stokke om på orda og var på veg ut på kino ^^
sitter på kinoen nå nice mewd innternett i vente rommet. takk for svara

#74032  av CelicaTurbo

for dere med firehjulstrekk derimot: Ikke lurt, diffen vil ikke like å ha ett låst hjulpar og et fritt eller tilogmed med godt motorpådrag ;)

#74046  av kaimagne

CelicaTurbo skrev:for dere med firehjulstrekk derimot: Ikke lurt, diffen vil ikke like å ha ett låst hjulpar og et fritt eller tilogmed med godt motorpådrag ;)
Men hva da med alle de fete hårnålssvingene man ser på rallyløp, der sjåførene nøkker og drar i brekket? Gjør de det fordi de skifter ut alle "slitedeler" som differ og slikt til hvert løp?

Kai Magne
 #74052  av _speedy

Tor skrev:
_speedy skrev:
Var ikke vondt ment. Men det der var mer enn bare skrivevansker :wink:

#74068  av memo

begynner å bli mer poster her nå som kommenterer hvordan man poster, enn direkte å svare på posten... men uansett...

det er ikke fryktelig skadelig å dra i brekket om vinteren nei... men du kan oppleve at det fryser, om det er skikkelig kaldt ute... friksjon...varme...smelte...fryse på igjen... så er det gjort :)

en annen sak er at det ser ufattelig teit ut å drive å brekke ;)
har man ikke RWD så har man ikke det.. da leker man ikke som om man har det heller ;)

ikke noe personlig, jeg bare syns det ser rart ut :P

#74080  av Tor

CelicaTurbo skrev:for dere med firehjulstrekk derimot: Ikke lurt, diffen vil ikke like å ha ett låst hjulpar og et fritt eller tilogmed med godt motorpådrag ;)
Det er vel ikke det smarteste. Jeg har testa 1 gang bare for og se hvordan bilen reagerte :) mere morro med gasspådrag og breisladd da .)

#74086  av celicat23

Hadde en Corolla G6 en gang. Den var ypperlig å brekke med. Carina E på 2 plass, celica 3 plass, og yaris verso med piggdekk på en solid bunn notering over biler som er gøy å brekke med.

Oas: ved mye brekking, så vil du etter hvert måtte få strammet opp håndbrekkvaieren(e?) din(e).

#74090  av Oas

memo skrev:begynner å bli mer poster her nå som kommenterer hvordan man poster, enn direkte å svare på posten... men uansett...

det er ikke fryktelig skadelig å dra i brekket om vinteren nei... men du kan oppleve at det fryser, om det er skikkelig kaldt ute... friksjon...varme...smelte...fryse på igjen... så er det gjort :)

en annen sak er at det ser ufattelig teit ut å drive å brekke ;)
har man ikke RWD så har man ikke det.. da leker man ikke som om man har det heller ;)

ikke noe personlig, jeg bare syns det ser rart ut :P
spiller vel ingen rolle om man har fwd eller rwd å dra brekke er å dra brekke, og man kan drifte med fwd også skjønner ikke helt poenge med ditt?
det er ofte jeg bruker brekke til og komme rundt en glatt sving vis jeg har for stor fart og merker hjula slipper (sikkert noe man kan gjøre for å ikke få hjula til å slippe men jeg foretrekker å bruke brekke da)