TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Er dette en turbo som vil bli godkjent i Norge?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#74018  av Kebab gud

jada
alle TTE deler kommer med TUV papir og er bare å ta seg en tur ned til Toyota å få den instalert
..
koster sikkert litt da

men vil bare si .. samme motoren sitter jo i Corolla, Celica og Avensis ..
så får vel Snruboen til de også

de kommer også med kompressor til 2zz-ge (T-sport motoren i Celica og Corolla)
og de har allerede kompressor til Yaris (1,3 og T-sport)

#74029  av jan-erik

Det tok sin tid før kit'et endelig kom. Har vært på beddingen i snart 2 år nå. Stiv pris for å helle litt kaldt vann i hodet på de som ble veldig glade nå:

Turbo kit: ca. 55.000,- (gir 184hk og 0-100 på 5.9 sek og 232 toppfart). Legg til ca. 32.000 i avgift om bilen er en 2004 modell. 55% bruksfradrag på min 2000 modell gir ca. 15.000.- . Altså 70.000,- for et kit ferdig godkjent.

Trokke det blir noe sånt på meg.

Men prisverdig at det kommer et kit som er godkjent av Toyota.

Det var dette kit'et bilen skujlle vært levert med standard etter min mening. Da hadde totalkostnaden sikkert ikke blitt så høy heller.

#74171  av Morten

jan-erik skrev:Det tok sin tid før kit'et endelig kom. Har vært på beddingen i snart 2 år nå. Stiv pris for å helle litt kaldt vann i hodet på de som ble veldig glade nå:

Turbo kit: ca. 55.000,- (gir 184hk og 0-100 på 5.9 sek og 232 toppfart). Legg til ca. 32.000 i avgift om bilen er en 2004 modell. 55% bruksfradrag på min 2000 modell gir ca. 15.000.- . Altså 70.000,- for et kit ferdig godkjent.

Det var dette kit'et bilen skujlle vært levert med standard etter min mening. Da hadde totalkostnaden sikkert ikke blitt så høy heller.
Smutthullet kan jo være at hvis Toyota godkjenner at bilen teknisk tåler de 184hk som dette kit'et gir vil jo det si at du bør kunne få godkjent et annet kit med tilsvarende effekt også (hvis du får fatt i papirene da..) :wink:

#74195  av jan-erik

Morten skrev:
jan-erik skrev:Det tok sin tid før kit'et endelig kom. Har vært på beddingen i snart 2 år nå. Stiv pris for å helle litt kaldt vann i hodet på de som ble veldig glade nå:

Smutthullet kan jo være at hvis Toyota godkjenner at bilen teknisk tåler de 184hk som dette kit'et gir vil jo det si at du bør kunne få godkjent et annet kit med tilsvarende effekt også (hvis du får fatt i papirene da..) :wink:
Den tanken har nok allerede slått meg får å si det sånn :wink: . Hadde jeg hatt noen til å hjelpe meg og montere turbo kit så hadde jeg straks bestilt turbokitet fra Hass som jeg sikler på til MK3-en min. Er dessverre litt grønn selv på turbo montering. Noen som tar utfordringen?? Mot betaling selvsagt.

#74205  av Remi

e det bare mæ eller står det ikke MR2Turbo her :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Da e vell saken biff da