TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hood Scoop

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #71334  av kaimagne

Har spekulert litt på å montere et litt videre hood scoop, noe lignende det på bildet.

Hvem selger slikt i Norge? Ser at man får det for 80 US$ og oppover på div butikker, men jeg har ikke undersøkt om det finnes i Norge.

En annen ting er lakkering - hvor mye vil noe slikt koste å lakkere? Tror ikke jeg skal satse på å gjøre det selv... :)

Kai Magne
Vedlegg
hood scoop.jpg
hood scoop.jpg (19.65 kiB) Vist 4566 ganger

#71363  av Tor

Det lille inntaket der klarer du fint lakke selv hjemme. Masse tynne strøk så blir det sikkert bra. Men det koster neppe mye og få et lakkeringsverksted til og lakke da.

#71400  av tojo

Scoop i masse forskjellige varianter selges bla. hos http://www.sstolen.no . :wink:

#71407  av celicat23

Skru av orginal scoop'et ditt, del sideveggene, få en til å sveise på en kile formet plate i størrelse orden "så mye du vil at scoop'et skal stikke opp", lakker, skru på igjen.

Hvis du ikke har titta på det, så er scoopet på panseret ditt til å skru av.

Flere butikker selger det (i karbon), men har ikke spurt noen av de om de er villige til å sende til norge. Burde ikke være noe problem med en så liten del egentlig. Prøv:

http://www.krazykustomz.com/

Og se på BODYSTYLING -> HOODS. Der finner du scoop'et i karbon fiber.
(og mye annet kult til celica'n).

Si ifra hvis du finner noen som er villig til å sende til norge da ;-)

#71531  av kaimagne

Har kikka på luftinntaket nå, og det der med sidevegger forstår jeg ikke helt...
Tror man skal være FLINK hvis man får mekka til noe selv her. Det som blir vanskelig, er å få til en fin overgang mellom eventuelle påbygninger og det opprinnelige lokket. Men for all del, alle billige og gode løsninger mottas med takk!

Kai Magne
Vedlegg
scoop2.jpg
scoop2.jpg (18.79 kiB) Vist 4501 ganger

#74108  av Tor

Luftinntak, scoop eller luft utak er kult, men det bør være der for og utrette noe. Ikke bare utsende.

#74126  av kaimagne

Tor skrev:Luftinntak, scoop eller luft utak er kult, men det bør være der for og utrette noe. Ikke bare utsende.
I beg to differ...
Hva med frontfanger, bakfanger, sideskjørt og av og til vinge - hva er det for? Tror ikke det gir ekstrem forandring i hverken kjøreegenskaper eller effekt i motoren...
For ikke å snakke om dekaler og slikt...
Men når jeg ser litt nærmere på din bil, så har du vel kanskje ikke så mye stæsj på bilen din, så du liker det tydeligvis slik. :)

Du om det.

Kai Magne

#74308  av Tor

Nå er det ikke snakke om frontfanger, bakfanger, sideskjørt osv her. Men et panser scoop. Jeg syntes styling er meget pent, men deriomt syntes jeg ikke at et luft inntak på taket, panseret o.l som ikke fører noen vei, og i tilegg står på en ellers så orginal bil ikke er noe sexy. Det er bare min personlige mening da.

Men du har helt rett, jeg kommer aldri til og sette noe form for styling på min GT4 nei. Det er en rally bil og ikke noe plast racer. Selv om ikke noen kjører noe særlig med rally med de som er gate regga. Dessuten er det en skjelden bil som skal bevares orginal. Men en slik bil som du har liker jeg litt plast på. Det er en gateracer :)

#74331  av celicat23

Tor skrev:Nå er det ikke snakke om frontfanger, bakfanger, sideskjørt osv her. Men et panser scoop. Jeg syntes styling er meget pent, men deriomt syntes jeg ikke at et luft inntak på taket, panseret o.l som ikke fører noen vei, og i tilegg står på en ellers så orginal bil ikke er noe sexy. Det er bare min personlige mening da.

Men du har helt rett, jeg kommer aldri til og sette noe form for styling på min GT4 nei. Det er en rally bil og ikke noe plast racer. Selv om ikke noen kjører noe særlig med rally med de som er gate regga. Dessuten er det en skjelden bil som skal bevares orginal. Men en slik bil som du har liker jeg litt plast på. Det er en gateracer :)
Hvis vi skal bruke argumentet "skjelden bil", så tror jeg vel det er flere GT4 her i landet enn det er celica t-sport :-)

#74379  av Tor

Det er det helt sikkert, men de ser helt lik ut som de andre som ikke er T-Sport.

#85851  av Goose

Det luftintaket du ahr vist det er C-ONE luftintak.
Hadde sørn et eller annet sted link til en kar i usa som solgte dem til en fin pris.

Men jeg er med på å kjøpe sånn jeg også men IKKE I KARBON.

#85883  av GT_rider

Viss jeg får komme med en kommentar. Gidder ike blande meg så voldsomt inn i denne diskusjonen.
Behold det originale inntaket. Syns det er penere enn det som var på det første bildet. Viss det er ett slikt du tenkte på da.
Det originale "passer" liksom bedre. Føyer seg så fint inn i lag med resten av bilen.
Meg om det :)

#88736  av kaimagne

Man må jo få komme med meningen sin. Forøvrig har nok også jeg forandret mening, og kommer vel til å beholde det originale inntaket ei stund til. I hvertfall så lenge minusene på budsjettet overstiger plussene...

Noen som vet hvor man får kjøpt sånn derre lottokupong med sju rette? ;)

#88817  av celicat23

kaimagne skrev:Man må jo få komme med meningen sin. Forøvrig har nok også jeg forandret mening, og kommer vel til å beholde det originale inntaket ei stund til. I hvertfall så lenge minusene på budsjettet overstiger plussene...

Noen som vet hvor man får kjøpt sånn derre lottokupong med sju rette? ;)
Jeg blir med på ett gruppe kjøp av de.

#88908  av Goose

Må bare finne hvor det går ann å kjøpe ikke carbon scoop men vanlige...