TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Sitat, "WARNING! danger to manifold" ;P

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

 #74215  av kennethx
 
All of the above ja.

+eManage for å tynne ut litt AF ratio
+zinter clutch

:D

 #74216  av GT4 CS
 
eManage, ka e det? Er det slikt piggyback system eller? En forsterket clutch er ingen dumm investering i disse bila nei, gleder meg til den dagen selv :D

 #74313  av GT4 CS
 
Takker, da havnet det en ting i juleønske lista mi :D Merket du noe bra forskjell? Noen erfaringer du vil dele :D

 #74320  av kennethx
 
Vel, jeg fikk tynnet ut blandingen litt, og fikk mer effekt/dreiemoment som følge. De går noe inn i hestegampen rikt disse bilene.

 #74321  av GT4 CS
 
Ja det har jeg merket, både iform av stikkflammer ut av potta og bensinforbruket. Er vist programert slik for og gardere seg mot motorskader. Men det er både mer økonomisk og sunnere for motoren og kun få den bensin den trenger, hverken mer eller mindre. Har vurdert en mekanisk bensintrykksregulator slik at jeg for justert blandinga riktig. Men man får se hva det blir til. Mere hk må man alltid ha :D

 #74496  av Tor
 
Ordet du leter etter er GAL og UTN FRYKT :) :lol: :lol:

 #74506  av GT4 CS
 
286hk på hjula, det er ingen summ og være flau over. Regner med det er bra fraspark i den carlosen ja :D

 #74545  av mr.two
 
GT4 CS skrev:Ja det har jeg merket, både iform av stikkflammer ut av potta og bensinforbruket. Er vist programert slik for og gardere seg mot motorskader. Men det er både mer økonomisk og sunnere for motoren og kun få den bensin den trenger, hverken mer eller mindre. Har vurdert en mekanisk bensintrykksregulator slik at jeg for justert blandinga riktig. Men man får se hva det blir til. Mere hk må man alltid ha :D
NÃ¥r og hvordan vet man at blandingsforholdet er riktig ?

 #74550  av kennethx
 
Er nok 208.5kW i motor, ikke på hjulene .)


Når du har rett AF? nei si det, det som er viktig er at du ikke går lean. Jeg ligger trygt innenfor de grensene ennå :)

Men du må ha en AF måler, eller breibåndslamda som noen sier... Jeg gjorde nå stort sett bare som "eksperten" sa og la til fjernet på forskjellige områder etter hvert som han sa hva hvor.... :)

 #74591  av GT4 CS
 
mr.two skrev:
GT4 CS skrev:Ja det har jeg merket, både iform av stikkflammer ut av potta og bensinforbruket. Er vist programert slik for og gardere seg mot motorskader. Men det er både mer økonomisk og sunnere for motoren og kun få den bensin den trenger, hverken mer eller mindre. Har vurdert en mekanisk bensintrykksregulator slik at jeg for justert blandinga riktig. Men man får se hva det blir til. Mere hk må man alltid ha :D
NÃ¥r og hvordan vet man at blandingsforholdet er riktig ?
Kennethx kom med svaret han :D Det tryggeste er og ha det han nevnte samt at man lytter og kjenner på motoren. Og dobbelsjekke pluggene og er en god ide. Bare sånn for og være sikker på at den ikke går for lean, om man er glad i motoren sin da :)

 #74604  av mr.two
 
Ok takk ! Kanskje noe å gå til anskaffelse av etter hvert, slik en eManage eller apexi FC.