TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Noen som har noe Ã¥ anbefale til T18 2.0GTi?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #74218  av Bull

Hei
Lurer på om dere har noe å anbefale av effektanlegg, luftfilter, o.l til T18 2.0GTi ? Forslag om andre ting som kan være lurt å gjøre motas også med takk :)

#74236  av memo

regner med du mener ST182.. GTi fra 1990-1993 ?

jeg har et blitz-filter som fungerer helt rått... K&N blir "piss" i forhold... men det er dyrt da...et par lapper tror jeg det var jeg betalte for det...

eksos er alltids kjekt, men her må andre svare deg desverre :)

-martin

#74253  av tojo

Nja ikke helt enig med memo her! At K&N er "piss" i forhold til Blitz er bare tull.
Jeg anbefaler deg å kjøpe enten K&N eller Apexi filter. :wink:
Angående effektanlegg ville jeg enten bygget et 3" eller aller helst kjøpt "catback"Blitz nur Spec eller HKS.
Disse delene kan du kjøpe hos http://www.takakaira.com Japansk tuningsfirma.
Ã… bestille derfra blir nok det billigste...men du kan jo sjekke priser rundt om.
Dette er min anbefaling. :wink:

#74317  av ToreGTi

Kjøpte meg et Mongoose effektanlegg(fra kat. og bakover) hos Kollevold,trives meget godt med det..ca.5400,-

#74319  av TOYPARTS

memo skrev:regner med du mener ST182.. GTi fra 1990-1993 ?

jeg har et blitz-filter som fungerer helt rått... K&N blir "piss" i forhold... men det er dyrt da...et par lapper tror jeg det var jeg betalte for det...

eksos er alltids kjekt, men her må andre svare deg desverre :)

-martin
Hvorfor er K&N "piss" i forhold? gir blitz mer effekt? at et k&n filter er piss er for dumt å si, det er noe av det beste man kan kjøpe for penger og det har nesten ikke begrensninger i størrelse

#74322  av Morten

tojo skrev:Nja ikke helt enig med memo her! At K&N er "piss" i forhold til Blitz er bare tull.
Jeg anbefaler deg å kjøpe enten K&N eller Apexi filter. :wink:
Angående effektanlegg ville jeg enten bygget et 3" eller aller helst kjøpt "catback"Blitz nur Spec eller HKS.
Disse delene kan du kjøpe hos http://www.takakaira.com Japansk tuningsfirma.
Ã… bestille derfra blir nok det billigste...men du kan jo sjekke priser rundt om.
Dette er min anbefaling. :wink:
3" er alt for stort for en 2 liten NA! Eneste du får er masse lyd og mindre effekt enn du hadde før...

#74356  av Bull

Morten skrev:3" er alt for stort for en 2 liten NA! Eneste du får er masse lyd og mindre effekt enn du hadde før...
Takker for svar! Hvor stort anbefaler du da? Andre forslag?

#74371  av sleeper

jeg hadde 2.5 på den gamle celica`n min (st162), og det blei MYE lyd... hadde jeg skullet gjort det igjen så hadde jeg kjøpt 2.25".....

#74388  av gt4 carlos saintz

Eg selger effektanlegg til den bilen..

Powerflow trur eg 2,25"....
Det er doble 3" dtm røyr... blanke....

to deler. fra katalysator og bak....

1500???

#74644  av gt4 carlos saintz

Bilde av anlegget
Vedlegg
DSCF0005.JPG
DSCF0005.JPG (41.13 kiB) Vist 933 ganger

#74648  av MR2turbo

Jeg vil bare støtte opp om mortens påstand om at 3" blir for stort...
En N/A bil trenger mottrykk for å gi bra effekt og det klarer ikke 3" turbo eksos å lage... Så ikke kjøp noen stor turbo eksos til den ;)

#74730  av tojo

:D Opsi Daisy! Glemte bort at det finnes biler uten turbo. 8) Muhaha neida var en glipp fra meg. :oops:
Men selv bygde jeg et 2,5" catback anlegg på Celicaen jeg hadde før 89mod 2,0GTI. Funket kanon :D , vil da si at det er nok motstand i grenrøret og caten så det burde ikke være nå problem!