TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Prosjekt Store ambisjoner og liten forstand.

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#73375  av kaimagne

Christian skrev:
Arne rebel skrev:...FÃ¥r vel feste inn "brua" fra mkIIen? Den er ca 3cm bredere...
Da er du i gang :mrgreen:
Det tok ikke lang tid før spådommen din slo til... :)

Seriøst morsomt å se på folk som kan å bygge bil. Traff en uheldig Porschebygger oppi veiene her i sted, hadde fått montert kompressor på en rimelig ny 928GTS, men den var tydeligvis ikke helt justert i forhold til rembanen, så den lada plutselig ikke noe lenger. Hverken trykk eller strøm...
Men steike, for ei maskin. V8 med bremsepapirer på 464 hk, og han mente at med kjøring på landevei og ikke inni garasje, burde han komme opp mot 500 hk, så sant motoren får nok luft...og strøm... :)

#74102  av Tor

Er genialt med folk som gidder og sette i stand biler igjen :) Bra at du er igang da.

#74455  av Arne rebel

Satte inn motoren fra sw20en provisorisk for å teste tanken om "brua" fra mkIIen ville passe. Med litt modifisering tror jeg det skal gå. Tror ikke camberen vil bli så "gæern" heller. Mellom støtdempertårnene på aw11 er det 102cm, mot 100cm på sw20en. Værre var det med fronten, litt pussing med vinkelsliperen på spindelen fra sw20 passet den inn på fjærbenet på aw11en. Festene til bærebrua er lik. Styrestaget ble nå ca 10 cm for kort, pluss at fjærbenet subba litt i bærebrua når demperen er trukket helt ut. Camberen fram vil bli helt feil, så her må en ha justerbare "uppermounts".Jeg øker sporvidden fram med ca 3cm, samme som bak. Slenger med noen bilder for å se forskjellen på bremseskivene, håper den lille forskjellen er verdt bryet :oops:
Vedlegg
Bremseskivene bak:aw11-sw20(rusten)
Bremseskivene bak:aw11-sw20(rusten)
pb270236.jpg (63.43 kiB) Vist 3951 ganger
Fronten med 5bolt "spindel"
Fronten med 5bolt "spindel"
pc010250.jpg (108.22 kiB) Vist 3950 ganger
Motoren må tippes litt fremover.
Motoren må tippes litt fremover.
pc010249.jpg (112.02 kiB) Vist 3950 ganger
"Brua" fra sw20en provisorisk montert.
"Brua" fra sw20en provisorisk montert.
pc010246.jpg (99.69 kiB) Vist 3951 ganger

#74460  av Amund

Det der ser veldi bra ut! har du flere bilder? hehe

blir veldig spennende å følge med på dette her! :wink: :roll: :twisted:

#74838  av Arne rebel

Fikk plassert motoren dit jeg ville. Plasseringen blir den samme over drivakslene som på sw20 da jeg bruker det orginale bakre festet på gearkassen inn på festet på sw20 bærebrua. Det gammle festet på ramma til aw11 bærebrua ble brukt som det fremre festet på sw20 brua. Fikk også kurant plass foran mot cupèn. Da er det bare å klippe til sjablonger for motorfestene.
Vedlegg
Bærebrua + motor klare for å festes
Bærebrua + motor klare for å festes
pc040258.jpg (89.53 kiB) Vist 3906 ganger

#74887  av hmhaga

Mye rust og møkk, det skal vel bort før du monterer alt?

#75233  av Arne rebel

hmhaga: Jeg kommer til å bruke noen andre deler, noen som er litt bedre stand. De som er på bildene er bare for å prøve om det passer.
Tok og rydda litt opp i interiøret i dag. Tok vekk det jeg følte jeg ikke trengte. Etter hvert som jeg plukka aw11 dashboardet fra hverandre slo det meg hvor likt oppbygd det var sw20 dashboardet, så jeg bestemte meg å flytte over det og. Eneste feilen var at buinga på ruta ikke var den samme, samnt bredden var ca 1cm breiere. Ikke værre enn med litt modifisering så vil det passe sånn nogenlunde....
Vedlegg
Sw20 dashboard, litt "freshere"...
Sw20 dashboard, litt "freshere"...
pc060272.jpg (102.05 kiB) Vist 3852 ganger
Klar for montering.....
Klar for montering.....
pc060270.jpg (77.82 kiB) Vist 3853 ganger

#75242  av Arne rebel

Christian: ...og da slipper jeg å lete etter hvilke ledninger som går til hva i dashboardet, "bare" flytte over fra sw20en.
Vedlegg
Da er det bare å flytte ledningene over fra sw20en til aw11en...?
Da er det bare å flytte ledningene over fra sw20en til aw11en...?
pc060273.jpg (91.71 kiB) Vist 3845 ganger

#75244  av tojo

Haha pent pusslespill det der. :D
Gleder meg til å se resultatet, dette blir spennende.

#75245  av Amund

heheheh, dette blir kanon!
Blir digg å følge dette her arne rebel :twisted:

#75247  av Christian

Arne rebel skrev:Christian: ...og da slipper jeg å lete etter hvilke ledninger som går til hva i dashboardet, "bare" flytte over fra sw20en.
:mrgreen:

Du skulle bare bytte motoren du :wink:

#75248  av Tor

Ser ut som et alvorlog puslespill ja. Men sluttresultatet kan bli spenndnde :)

#75267  av Anders gullstein

Mk1 har ett ganske pent dashbord fra før, men dette blir da veldig spesielt hvis du får det til. Lykke til! Dette kan bli kult :D
Bare sørg for å gjøre det gjennomført og ikke sånn halveis

#75526  av Arne rebel

Anders Gullstein: Enig at dashboardet på aw11en passer til bilen, dvs stilen på 80-tallet...men det virket som en god ide å bytte når jeg drev på og skrudde :roll: For å si det angrer jeg litt i etterkant, men gjort er gjort. (Har kappet bort blekket som luftedysene sitter i.) Det hadde nok vært enklere å skjøte ledninger. Så mye arbeid for noe som :- ikke viser, -gir mere effekt, -gir noe forandring av funksjon eller noe....(leter etter svar hvorfor jeg valgte å gjøre det......)
Etter ett par kvelder på lageret har jeg plukket ut lednningsnettet fra sw20en, fra lyktene i front til lyktene bak.Ledningene som går til motoren tok jeg ikke ut da de følger motoren ut ved demontering av den.
Vedlegg
Ledningen som går til motoren og den tynne går fra batteri til starter
Ledningen som går til motoren og den tynne går fra batteri til starter
pc080284.jpg (101.26 kiB) Vist 3788 ganger
Ledningsnettet, det som ligger i bagasjen framme og det innni cupën
Ledningsnettet, det som ligger i bagasjen framme og det innni cupën
pc080283.jpg (85.63 kiB) Vist 3786 ganger
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5