TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• sette inn motor i mk1

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #73488  av alex007

hei

er det mulig å sette i 4agen i mk1 en når gear kassen står i bilen?

noen som har klart dette?

hva må ribbes av motor for å få den opp?

eller må den ned?

#73489  av Amund

Motoren må ned, enkelt og greit. og det går nok å putte motoren i når girkassen står i bilen, men er MYE enklere om du tar ut girkassen også.

Ellers må alt elektrisk kobles fra i bagasjerom på ecu, og pluss på starteren, vannslanger, eksos, gir overføring, bensinslanger ++ kobles fra. tar meg og jostein ca 40 min (med cola pause) å hive ut motoren. rett over 1 time inn, (fremdeles inkludert cola pause)

#73525  av Mr2Nyter'n;p

Ahh.. Da har jeg jo bilen på hjula i morra ettermiddag da, Amund :D
Neida.. Blir vel litt over på Søndag og regner jeg med? Off topic, men det gjelder motor inn/ut :D

#74188  av alex007

opplysinig: det går ikke å ta inn motoren med gearkassen i bilen.. ut med gearkassa og monter den på motoren, ca 100x mere plass :P men nå er det bare putle arbeide igjen med kobling og knoting :shock:
Sist redigert av alex007 den 01 des 2004 22:50, redigert 1 gang totalt.

#74226  av Amund

alex007 skrev:opplysinig det går ikke å ta ut motoren med gearkassen på.. ta den med ut med grearkassa i samme slengen.. ca 100x mere plass :P men nå er det bare putle arbeide igjenn med kobling og knoting :shock:
den var eg ikkje heilt med på? går ikkje å ta ut motoren med girkasse på, men det går å ta ut motoren med girkasse på?

#74277  av larsst185

:lol:

#74466  av alex007

ops, ble noe feil der ja :oops:

#74471  av Amund

hehe, ble som jeg sa tilslutt ja.. :roll:

#74474  av alex007

ja ble nok det ja ;).. *kjedelig med uoppvarmet mekke lokale*