TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Prosject: Quicksilver 2.nd Edition + Ny Time Attack Supra

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra

#74624  av Quicksilver

Da var nye VVTI motoren i hus :)

det var nesten som ventet ikke en Supra motor men mest sannsynlig en Aristo motor, det er sammen motoren i grunn men med annen bunnpanne, leddningsnett, ECU og andre motorfester.

Vi rakk til å med å strippe den ned så den er klar til en "Extrem makeover" :D

Bilde

#74629  av tojo

:D Spennende! Et nytt værsting prosjekt? Kansje det blir Quicksilver vs. Menghini sommeren 2005. :?

#74631  av Quicksilver

vet ikke om jeg rekker å bli klar med nye motoren til sesong start men har jo gammle sliteren som jeg kan bruke i mellomtiden.. men det gjenstår jo en del tusen ting på bilen også da hehehe :) Menghini har jo ikke kjørt fortere en meg enda hehe han lar alltid Rickard kjøre ;) mener beste tiden til han selv er 10.9 eller noe sånt. men Ricard har kjøpt egen bil så hvis den blir klar så kommer det til å gå sykt fort i sverige :D

#74736  av tojo

Joda men jeg tenker på Menghini`s Supra(Supramannens gamle bil)når Richard kjører den. :D
Richard blir nok jævlig kjapp i sin nye bil(Ultima GTR) med turbo matet lexus motor.Tipper den blir en av Sveriges kjappeste biler(for ikke å snakke om den kjappeste.)
Det blir nok et fint trekløver de 3 Ultimaeierne! :wink:
Alle er jo kjent fra før med sine tidligere biler(Supra,Supra,GT3000) :D
Er målet ditt,Europas kjappeste Supra? haha du trenger ikke svare :D

#74770  av celicat23

Nå henger jeg vel litt etter siden jeg ikke har sett denne tråden før i dag, men...

Herlig sykt prosjekt du har på gang!!! Og TRD WIDEBODY? Det er så NICE, så NICE, så NICE!!!!!!

Skal det bygges for å gå fort kun rett frem, eller vil du prøve å få parkert audi gjengen på gatebil med den også? :)

#74789  av Quicksilver

Tojo: Rickard har kjøpt seg ny supra som er en ren drag bil.

celicat23: denne blir bygget for å gå fortest mulig på 402m. men jeg har 3 andre MKIV suprar (93mod 6 speed, 98mod 6 speed og 2002mod Tiptronic), en av dem blir kansje blir satt opp for bane, vi får se hva vi får tid til å gjøre klart :) eller så hadde jeg tenkt på å bruke enten en R33 GTS eller en S15 jeg har stående som banebil.. tiden vil vis hvem som blir brukt til det men en av bilene skal bli drifte bil det er i hverfall sikkert ;)

Bilde

til neste uke blir det fullt her.. da kommer det 3 biler til... huff må selge unna noen her nå hehehe :D

#74799  av tojo

:D I know but... :wink:

#74805  av celicat23

Kjenner han som kjører en av audi sentrum bilene, og vi har hatt nok diskusjoner frem og tilbake om "nazi brakker VS japse plastikk racere". Hadde spandert en cola eller 2 på deg hvis du fikk parkert audi'ene skikkelig ;-)

Fet samling biler du har! Må si at jeg syns ikke synd på deg i det hele tatt med tanke på plass problemet. Lukter luksus problem!! :-)

Forresten...Jeg kan bytte en yaris mot en supra. Siden yaris'en er liten og tar ikke plass. Og...ja...hm...gikk tom for gode grunner fort der gitt :)

#84681  av Quicksilver

Da er det på tide med en liten oppdatering

her er noen av delene jeg har bestillt :)

1# HKS Drag Coilovere
Bilde

2# 3 Trinns TH400 Race automat med manuelt ventilhus, with aluminum trans brake

3# Et sett nye stempler for å heve kompen på "reseve" motoren som jeg skal bruke inn til den nye værstingen er klar.
Bilde

4# Clevite 77 Complete Engine Bearing Kit for 1993-98 Supra

5# Garret Presision GT47 88mm Turbo,
målebånne er i Inches for de som trodde det var cm :D
Bilde

#86197  av Quicksilver

fikk inn en ferdig pakke fra japan på mandagen :D

Bilde

#86198  av Quicksilver

Bilde

T88 turbo, HKS coilovere+++++++

#87437  av Quicksilver

da har jeg fått inn coilover kit, Stempler, turbo, HKS toppakkning, Kevlar reg reim++

Bilde

Bilde

hmm kommer jeg til å få plass til denne?? å hvor får jeg tak luftfilter med 8" innløp :D
Vedlegg
Bilde(189).jpg
Bilde(189).jpg (92.43 kiB) Vist 516 ganger
Sist redigert av Quicksilver den 28 okt 2006 23:39, redigert 1 gang totalt.

#87443  av Tor

Seriøst den turboen var ikke akkurat liten, jeg klarer kanje krype gjennom med med den slanke kroppen min. Fet prosjekt, kom med flere bilder.

#87520  av Kjelliken

:shock: speach less.... sikle sikle.. helt rått det der vi venter i spenning på mer mer mer... :D

#87525  av The Doctor

HÆ? var den ikke større?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9