TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Feilkode 34

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #74507  av GT4 CS

Gasset på litt hjem istad. Merket at bilen ikke hadde det helt bra. Ble dårlig tenning. Testet bilen og fant ut av at jeg har feilkode 34. Leste det kommer pga fuelcut, kan komme av, + selve turbo,luftmassemåler,turbotrykksensor,ecu,manifold. Regner med det er pga at jeg har hatt mye fuelcut siste tiden. Noen som vet hvor turbotrykksensoren sitter? Er det den duppeditten som sitter litt til venstre for coil om man står forran bilen? Med et grønt klistremerke på. Men får sattse på det kommer av fuelcut, da jeg lader 1,1 bar har den noen ganger en lei tendens til og overlade litt i kulda. Ja jeg ønsker meg elektronisk boost controller oxo :D Stilt ned til 1 bar nå får og være sikker. Sparker da friskt unna da oxo :twisted:

#74514  av 2fastgt4

:cry: har egentelig ikke et svar,men selv har jeg erfaring med det samme.første gangen fixa jeg det med et unichipp.noe som stort sett virket greit.litt dårlig utbygnings potensiale bare.den skal lissom lure org. ecu`n.men etter å ha satt i autronic smc ble alt mye bedre.mere og javnere med krefter hele veien.og den har altid virket.kreftene bare venter på signal fra meg.med unichipp var det jeg som ventet på signal. så moralen er:skal man kjøre trygt med høyt ladetrykk,start med en ordentlig ecu.leste om en i utlandet med 400 hk,eneste mod er ecu hks toppakning,arp bolts,hks filter og effektanleg.(st205).han brukte bilen både på bane og stripa :D :D billigere å kjøpe ecu en å overhale motor. :D :D

#74576  av CelicaTurbo

GT4CS: høres ut som du har funnet rett sensor ja, grønt klistremerke, ovenfor coil, med slange som går inn i sensor fra undersiden.

#74586  av Tor

Det er den riktige sensoren ja, iallefall ifølge tyoyta :)

#74592  av GT4 CS

Takker for svar folkens :D Da skal jeg måle den føleren og sjekke at den er frisk. Så unichip er ikke og anbefalle? På fms skrøt han av det systemet ,at det var enkelt og programere på om man oppgraderte motor videre. Men jeg stoler mer på de som selv har kjørt bilene en de som selger stæsjet , autronich sms er jo drømmen da, men spørs om jeg har så mange penger og legge på bordet da :roll:

#74613  av Tor

Jeg har en "Superchip" som fuel cut defenser. Får vistnok noen hk mere også.

#74660  av CelicaTurbo

Det er ingenting som en skikkelig erstatnings ECU da, men, unichip er et meget populært alternativ i england ihvertfall og det er mange som har gode erfaringer med dem der, men det er mulig at det er erfaringsgrunnlaget det skorter på her til lands. Ingen som er dedikerte eksperter på 3S-GTE..

#74692  av 2fastgt4

CelicaTurbo skrev:Det er ingenting som en skikkelig erstatnings ECU da, men, unichip er et meget populært alternativ i england ihvertfall og det er mange som har gode erfaringer med dem der, men det er mulig at det er erfaringsgrunnlaget det skorter på her til lands. Ingen som er dedikerte eksperter på 3S-GTE..
:D antar at unichip er bedre enn de andre chippene.hva angår justeringer og at man kan bruke en laptopp for å justere istedenfor å lodde ut chippen ver eneste gang.men i mitt tilfelle så er det orginalt med ca 340cc dyser(mange forkjellige meninger om størelse på disse,ble målt til 340cc fms)og jeg trengte større dyser.valget falt på st205 sine 550cc.billige og mer en store nokk. :) alt på min bil er gjort på fms.min gt 4 var den første bilen som gikk skrittet videre som unichipp ikke klarte.unichip klarte ikke å regulere tomganen med de store dysene.oppover på skalaen gikk det greit.2 muligheten var å koble til 1-2 ekstra dyser og beholde 340ccne.men da måtte jeg ha noe som kunne kontrolere det også.for unichip gjør ikke det heller.og Roger på fms tok unichipen i innbytte.min mening er at jeg hadde spart mye penger hvis jeg hadde kjøpt smc med en gang. :lol: :lol: og med de første modsene vi gjorde på bilen min klarte vi 337 hk 445nm,men da tørstet bilen når jeg dro på.jeg holdt meg til 312 hk 436nm.(med340cc) :wink: :wink: men vil du/dere over 300hk gjør det ordentelig så det varer :!: :lol: :lol:

#74729  av CelicaTurbo

jepp, jeg tror alle som har tenkt å trimme litt seriøst bør hoppe rett på skikkelig EMS istedenfor å spare peng på en piggyback..