TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• KYB\AGX Dempere!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #74609  av EilertseN

Ja da trur jeg at jeg har bestemt meg for å bestille KYB\AGX dempere. Men har hørt så mye forskjellig om montering av disse. Passer de rett inn i det orginale fjærbeinet til min Mr2 90mod GTi ? Er det bare å bestill dempere å monter ?

Så var det fjærer som jeg enda ikke er helt sikker på,er visst mange forskjellige meninger ute å går. :wink: Hva bør jeg kombinere med disse demperne ?

Mvh.

EilertseN

#74617  av Master

Disse er helt geniale iforhold til pris. Kan fås for ca 3000 kr ferdig levert/fortollet fra USA. leit litt rundt på ebay så finner du seriøse firmaer som selger der med flere hundre positive score. 4 instillinger med veldig hard på 4, mellomting på 3, passelig på 2 og for myke(synes jeg) på 1. bilen ruller litt mer da. Jeg hadde de med HKS progressive fjærer da, men vil nok tro at disse fungerer utmerket med hvilket som helst senkesett. Ville gått for Eibach Sportline eller noe annet 4 cm senkesett som er TUV godkjent viktigst av alt.

kjik litt på http://www.coximport.com og http://www.mvpmotorsports.com

Hørte på prisen på disse kyb agx før jeg kjøpte fra usa. Ca 8000 kr (!) fra Autoparts. Ble vel ca 2700 kr da jeg kjøpte, mulig de har blitt enda billigere og dollaren er jo blitt billigere hvertfall :D

edit: BTW så passer disse perfekt i original mcphearson demperhus. Lett å skifte også, med ei svær rørtang og en dremmel for å kutte metallet som holder fast bremseslangen sånn at du slipper å lufte bremsene.

#74621  av EilertseN

Joda vet det.. har nettopp byttet tilbake til orginale fjærer,skal ha disse på i vinter.. så skal jeg bytte hele understellet til sommern :P

#74625  av Master

Sweet :lol: Bilen blir en helt annen å kjøre etterpå. Gled deg :D

#74632  av sindrejl

Cameleon her i Trondheim har disse demperene.. MEGET anbefalt :)

#74682  av cameleon

Bra dempere det der ja. Var som natt og dag og kjøre etter skiftet. Som en helt ny bil :wink:

#74710  av EilertseN

Kult :) ! da er jeg ihvertfall sikker på at det blir disse demperne,menne har planer om å sette Eibach Sport 40\40 senkesett også på.(pris?hvem selger dette?) Trur dere dette blir bra ? noen som har dette senkesette,evt bilder av bilen med dette på ? Vil være sikker på at bilen blir senket og at jeg ikke får sånn JALLA senkesett som ikke viser forskjell idet hele.. Er jo ganske viktig at senkinga også blir bra.. :)

#74727  av cameleon

Jeg har Eibach 40mm på bilen. Funker fett det. Dårlig bilde dette da, men ser slik ut.
Vedlegg
DSCN0336.JPG
DSCN0336.JPG (169.99 kiB) Vist 801 ganger

#74734  av EilertseN

Det der var genial senking så h.... bra ut !!! ossn er den å kjøre med Veldig stiv ?? er fjærene løs inni fjærbeinet når du gjekker opp bilen(hørt noen som har dette) ?

Ps: hvor kjøpte du de og pris ? :P
Mvh..

EilertseN

#74739  av cameleon

EilertseN skrev:Det der var genial senking så h.... bra ut !!! ossn er den å kjøre med Veldig stiv ?? er fjærene løs inni fjærbeinet når du gjekker opp bilen(hørt noen som har dette) ?

Ps: hvor kjøpte du de og pris ? :P
Mvh..

EilertseN
Takk takk :D
Jeg kjører med 3 bak og 2 foran jeg. Og da ligger den helt genialt på veien. Prøvde med 4 foran og bak men da er den så stiv at overvurderer man seg selv litt vel mye så kan det ende opp med at en ender fortere i grøfta enn man aner hehe. Supratt er på forumet prøvde bilen min og kan si at han gav veldig bra tilbakemelding hehe. Han prøvde bilen i svinger og kan love deg at han KJØRTE bilen også da bokstaveligtalt
. Hadde vi hatt vinger ville vi antageligvis ha letta, men det er en annen historie :lol:
Bilen ligger helt sykt bra på veien det kan jeg love deg, og folk i strøket her jeg bor som kjører bla 200sx har gitt mye bedre kred til KYB enn hva Koni har fått :wink:
Når vi skifta demperne så var fjærene løse da vi skifta til dempere. Dette var da med Eibach fjærene. Fyren som skifta til KYB trodde først at fjærene var kappa hehe. Noe de ikke var :wink:

Jeg dret meg skikkelig på draget da jeg kjøpte demperne jeg da. Jeg betalte blodpris hos en opelforhandler her i trondheim. Betalte 6800 for de. Jævlig kjipt da jeg senere fikk høre fra andre at jeg kunne ha fått de til halve prisen.

Om du sjekker ut sider i amerika så kan du få mye bedre pris enn hva jeg betalte rett hjem på døra di bare så du vet det :lol:
Brenner meg ALDRI på den der igjen hehehe :lol:

#74798  av EilertseN

Så de er løs inne i fjærbeinet ?

#74804  av cameleon

EilertseN skrev:Så de er løs inne i fjærbeinet ?
I følge han som skifta så var de det. Aner ikke om det er slik med orginalfjærer, men kan heller ikke tenke meg at det skal være så stor forskjell hehe.

#74809  av Master

Tror nok originalfjærener har en del mer spenn enn senkafjærer. Da jeg bytta dempere var det HKS fjærer på, så slapp heldigvis å stresse med fjærklemmer. Men du kjenner jo om de er i spenn. Bare å bøye litt på dem :D

#74816  av EilertseN

Hm.. orginal fjærene er jo spenn på.. de er ikke løse..Menne de skal vell ikke være løse inni fjærbeinet.. kan ikke tenke meg det :o Noen andre på forumet som har erfaring med dette ved bytte til senkesett ?

#74832  av Dalan

Jeg har Eibach Pro 25mm på min, og min er omtrent akkurat like lav som cameleon sin som jeg kan se utfra bildet.. :?
Jaja, bra er det nå uansett 8)