bjoroen skrev:Lurer veldig på hva en må/bør gjøre med en motoren på en Supra MK3 som har 500HK.. og ved lystgass har rundt 900HK...
Hvor må til for at dette ikke skal klappe sammen?
Hvor mye tåler egentlig de motorene oppover ?
Håper på svar .. gjerne med litt kunnskap.
Mvh
Oddvar
blokken tåler ikke 900hk, oljesystemet i motoren tåler heller ikke 500hk det er for små kanaler til det, jeg sitter på oppskriften på 700 i motor, den finner du her, oljesystemet må bygges om i motoren, ikke bare shimse pumpen, men borres opp, det er mye arbeid å få det til.
JE smidde spesiallagde stempler 28cc dish (18originale)
Crower smidde veivstaker 622gr (890gr originalt)
Slipt og polert veivaksel
Linjehont overfall i blokk
Borret blokk 0,5mm
ARP studs i rammelagre 190.000psi
ARP toppbolter 190.000psi
Crower bolter i veivstakene 220.000psi
Alle lagre, tetninger, simmerringer mm er byttet til kun originaldeler
Toppen er lettere portet og modifisert, alle kanter og ting er fjernet samt
at alle ventiler er slipt og gjennomgått
Aeromotive bensintrykksregulator
2,0mm titaniumstoppakning
Bananmanifoyld
T4-60-1 turbo med t4 flens, fløder til 600hk+++
550cc dyser, med 440cc ekstradyser (når 550cc begynner å knipe)
Oljefilterforflytter med dobbel filterholder
Svinghjul er stiftet, dreid og modifisert
Lexus luftmengdemåler
Fjærnet egr system
Magnecor tennpluggkabler
Trd plugger (8)
Mye samco silikon slanger
Ny 3000 pipe på innsug (HKS)
Walbro bensinpumpe 255 l/h
denne pakken er det fult mulig å ta ut 575hk med hjulspinn på rullen, det har jeg prøvd hehehehe, men du kan jo velge andre dyser, turbo og et seriøst sprut, jeg brukte det originale, siden alle sa at det var umulig over 400hk, med lystgass over 100hk, så dreper du motoren, må gjerne prøve, men når det allerede er så mye effekt som 5-600hk så tåler det ikke 400 til.
Har nok glemt en del ting, men det viktigste er tatt med iallefall.