TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• KYB\AGX Dempere!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#74833  av mr.two

Det er jo McPherson dempere så det er bare å skru ut demperen fra " holderen " . Mine TEIN fjærer er ikke løse i skåla når jeg jekker opp bilen, det er spenn der og det bør det jo absolutt være også. Men de senker bilen ihvertfall 4 centi. Litt kjedelig hvis de er løse, og detter ut av sporet som er i skålen hver gang du løfter bilen.

#74842  av Master

Det er jo selvfølgelig litt spenn, men derimot ikke så mye at du blir drept hvis de spretter av og treffer deg i halsen (har faktisk skjedd).

Edit: med de fleste senkefjærer

#74907  av EilertseN

mr.two skrev:Det er jo McPherson dempere så det er bare å skru ut demperen fra " holderen " . Mine TEIN fjærer er ikke løse i skåla når jeg jekker opp bilen, det er spenn der og det bør det jo absolutt være også. Men de senker bilen ihvertfall 4 centi. Litt kjedelig hvis de er løse, og detter ut av sporet som er i skålen hver gang du løfter bilen.

Kan du ikke legge inn et bilde av dine TEIN fjærer så jeg får se på ossn den ble senket med de.. viss du påstår at de ikke er løs i fjærebeinet ?

Mvh.

EilertseN
 #75378  av soarer

Det fulgte med en kasse med fjærer til min bil når jg kjøpte den. Det var et sett med fjærer som det sto "terra federn" utapå, og det lå et Tuv-sertifikat i vognkortet med riktig delenummer på. Delenummeret har jeg ikke her for øyeblikket, men kan lete det opp hvis det er interessant. Noen erfaringer med dette her? Vurderer å bestille justerbare Kyb-dempere fra USA. Hvilken forhandler har dere bra erfaringer med??

#75401  av Master

Performancepartsstore i USA. kjøp via ebay. Rask levering og god service. Tror de koster ca 280 $ ca 1800 spenn + tusenlappen i frakt&toll.

#76221  av chimp

Hva er det som er så spesielt med disse KYB demperne? Her hvor jeg jobber, så skal vi begynne å selge de etter nyttår tror jeg. Så hvis jeg har visst hva som er så bra med dem, så kanskje jeg også kjøper meg :)
Betaler jo trossalt innkjøpspris på de, og det vil si billig :D

#76229  av TG1

Jeg har også sånne dempere (riktignok på en Nissan,men). Er ihvertfall genialt godt fornøyd med dem jeg. Har ikke noe problem med at 40mm senkesett ligger løst når jeg jekker opp bilen,men det har vel med biltypen å gjøre ;)

Det som er flott med disse er at de er billige og BRA :D