TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Feilkode 52

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#75711  av Master

du må ha en momentnøkkel som du stiller inn på ønsket moment, og som da "klikker" når den sitter godt nok fast :)

(veldig)slitt fordelerlokk kan ha innvirkning på tenninga, spesielt på en slik trimma motor som din. I værste fall kan du få tenning på feil tidspunkt, noe som ikke her helt bra.. :oops:

#75741  av FireWalk

TOYPARTS skrev:jeg fikk samme koden på bilen min i sommer (supra) og der hadde bankesensoren løsnet, kan jo være det også.
hva var symptomene da når du fikk denne koden? gikk bilen dårlig? rykking? treeeeg opp på turtallet selv når man ruser den i fri?

#75749  av TOYPARTS

FireWalk skrev:
TOYPARTS skrev:jeg fikk samme koden på bilen min i sommer (supra) og der hadde bankesensoren løsnet, kan jo være det også.
hva var symptomene da når du fikk denne koden? gikk bilen dårlig? rykking? treeeeg opp på turtallet selv når man ruser den i fri?
Jepp, for da registrerer den tenningsbank uten at det er det

#75756  av GT4 CS

Har hatt problemer med min at den har stilt ned tenninga mi når jeg har ladet 1bar+ . Har feilsøkt og forsket mye, ettermye om og men fant jeg ut at mitt problem var feil coil, de satt i en coil som var til de tennpluggledningene med store høl. Etter at jeg byttet til riktig coil ble alt så mycket bedere. Selv omjeg enkelte ganger føler at nå går den dårligere, virker som bilen akser lettere i svake oppoverbakker. Forklar den, knock sensoren min har jeg tenkt og sjekke momente på, og lfm finner jeg ikke skjema til og sjekke da det sitter en annen luftmassemåler i carlos sainz utgavene. Jeg fikk aldri fram feil på motorlampe eller da jeg tok diagnose test pga at bilen stilte ned tenninga, men måtte resette feil hver gang, og en annen ting som bekymrer meg litt er at de gangene jeg drar ut sikkringa til efi, så har jeg veldig lavt turtall på tomgang en stund, og bilen går litt bedere. Har ikke funnet ut av dette da, Slitt fordeler lokk og rotor, tennpluggledninger som er gamle, dette kan og føre til treg motor, gnisten kan enkelt og greit hoppe som den vil, og da får man ukul tenning i motoren. Ble mye vissvass frem og tilbake, men man får tru det kan kaste litt lys over din mr2 og, er jo samme motore vel? Sånn rent teknisk

#75782  av CelicaTurbo

bare som en kommentar: etter at jeg har koblet fra batteri en periode, eller dratt ut sikringen til efi for å nullstille feilkoder så går min bil også lavere på tomgang enn normalt, ca 500 o/min. Aner ikke om det er normalt eller hva, men det retter seg etter litt tids kjøring..

#75787  av GT4 CS

Samme her, synes og bilen har mere aks i starten til den er tibake til "normalt" igjen

#75791  av FireWalk

Hmm.. jeg kjøpte helt nye plugg kabler til forige bilen min. 91 modell MR2 uten turbo.. NA altså.. jeg tok tennkablene fra den bilen og satte på den nye turbo bilen. Men det skal vel funke fint det? har ikke merket noe problemer pga kablene iallefal..

håper ting ordner seg nå når jeg får på den nye banke sensoren. Har hatt litt problemer med rykking og dårlig aks når det er vått.. men tror det skyldes slitt fordeler lokk / fukt inni her.. så håper det nye fordelerlokket vil løse det problemet..

2009 kr kostet det for Ny banke sensor og fordeler lokk hos Toyota.. SVIN dyre deler... Men så fikk jeg jo 10% rabatt med dem da.. Noe de ga meg uten at jeg spurte om det :-)
kjekt.. har jo vært der så mange ganger nå at de kjenner meg jo igjen.. hehe.. var jo 200 kr spart det..

#75795  av GT4 CS

Vet ikke om det går mere strøm igjennom ledningene til tennplugga i 3sgte jeg? Om strømmen kan hoppe ut av ledningen før den når tennplugga dine, sjekk opp at de tåler like mye, ellers har jeg noen ledninger liggenes som er helt ok, koster jo 1000kr for settet, sykt. Ta og sjekk at alt ser bra ut i coil der ledningen fra fordeler sitter, og at den andre kontaken i coil ikke har fukt i seg. Du bør merke bra forskjell nå etter dette, bare husk og vær sikker på det med pluggledningene dine :D Mulig du ser det lyser blågrønt rundt de i mørke og da?

#75796  av Master

hm... mener da at en NA motor go en Turbomotor har forskjellig motstand i pluggledningene.

Er hvertfall forskjellige fra NKG:

TX15 NGK Spark Plug Wires for your 1991-1992 MR2 Turbo
TE70 NGK Spark Plug Wires for your 1991-1992 MR2 NA

edit: og du har en 3.gen 3s-gte.. ganske sikker på at det er forskjellig. Hvor mye det har å si har jeg ikke peiling på.

#75797  av GT4 CS

Om man ikke får fram nokk strøm til plugga, eller strømmen hopper over til andre ledninger i nærheten får man ikke så kul bil og kjøre. Passer ledningene fra min motor i firewalk sin? Da kan han prøve mine gml. Min motor går som en 92 3s-gte

#75867  av FireWalk

Da fikk vi bytta banke sensor og fordeler lokk. og vips! alle problemer borte vekk... Bilen gikk som helvete igjen.. Uvant å spinne på 5. gir når det er vått ute pga at den lader... hver gang de mekaniker folka får hendene på den så blir den jo litt kjapere for hver gang.. bytta effekt anlegg i samme slengen, og fjerna katalysatoren.. :-)

Neste stopp er datasprut. :-)

Slenger med noen garasje bilder :P
Vedlegg
Diverse andre biler som trenger proffesjonell hjelp :-)
Diverse andre biler som trenger proffesjonell hjelp :-)
5.jpg (41.71 kiB) Vist 377 ganger
dump ventil igjen
dump ventil igjen
4.jpg (24.09 kiB) Vist 377 ganger
Dump ventil
Dump ventil
3.jpg (54.13 kiB) Vist 377 ganger
2.jpg
2.jpg (51.22 kiB) Vist 377 ganger
feste effekt anlegg
feste effekt anlegg
1.jpg (45.29 kiB) Vist 377 ganger

#75869  av Master

4 enderør er sexy :lol: bra det ordna seg igjen. Nå kan du bare glede deg til sommeren 8)