TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Undertrykk i bensintanken

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #75902  av AndreasH

Når jeg åpner tanklokket for å fylle bensin, så er det et voldsomt undertrykk. :?
Er det normalt eller er det noe utlignings greier som har gått tett ?

#75903  av cyanide

Tja.. Det er i min tanke også.. :)

#75904  av tojo

Er nok avluftingen som har gått tett ja!
Vakuum i tanken kan gjøre at den krymper.Da må du enten kjøre på med trykkluft for å få den rettet ut igjen eller i værste fall kjøpe ny tank.

#75913  av AndreasH

Er det vrient å fikse ?

#75955  av GT4 CS

Får og den suge lyden om det er lite bensin igjen i tanken. Bare tenkte over det nå, Er det bare og fjerne lufteslangene og blåse de rene ,eller bør de byttes?
Fikk det problemet med min forrige bil, en bropel vectra 96 mod, parkerte bilen ene morran etter jobb. Da jeg skrudde av motoren smalt det som on noen slo på et oljefat med slegge, og vips hadde jeg en 30 liters tank istedenfor 62 liter. Glad det var garanti på den da hehe.

#75982  av sleeper

hm... pokker og mye krefter det være i en bensinpumpe da....

#75997  av Tor

Kreves en bra kraft for og suge en tank sammen ja, Trodde ikke de pumpene var så sterke jeg,

#76007  av AndreasH

De siste gangene jeg har tanket har jeg hatt en merkelig følelse av at bilen drar bedre etter at jeg har fylt.. Det burde jo være omvendt. Kanskje pumpa ikke klarer å levere nok saft da. :?

#76008  av sleeper

kan jo i teorien steme det... hvis du får så stort undertrykk i tanken at pumpa ikke klarer og levere nok saft så blir det vel sånn....(men vil ikke dette bli litt farlig for stempel da?)

#76009  av AndreasH

Tja, det er vel ikke knock-sensor i 3SGE ?

#76017  av GT4 CS

Det burde det være, er det på alle nye motorer jeg har hørt om :D

#76045  av lexusmann

Har også ofte den sugelyden det snakkes om her....men jeg mener, når man driver å ratter rundt i svinger og over dumper osv osv må det da bli trykk/undertrykk i tanken? Pga bensinen driver å skvalper rundt i tanken, altså, for å si det vanskelig....Var bare en tanke som slo meg.... :?

#76069  av sleeper

lexusmann skrev:Har også ofte den sugelyden det snakkes om her....men jeg mener, når man driver å ratter rundt i svinger og over dumper osv osv må det da bli trykk/undertrykk i tanken? Pga bensinen driver å skvalper rundt i tanken, altså, for å si det vanskelig....Var bare en tanke som slo meg.... :?
skjønte ikke helt teorien din... hvis du tar en flaske me vann uten kork på så får du ikke trykk i den uanz hvor mye du rister på den.... på samme måte skal engentlig en tank fungere også.....

#76079  av mr.two

Hvordan kan man fikse dette problemet da ? Er ikke keen på at tanken sprenger...