TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Sprekk mellom gummilokk ned til pluggene og toppen.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #76232  av Mr2Nyter'n;p

Hmm.. Forstår vel hva jeg mener? Er jo ofte folk har problemer med at det siver inn vann her og ned til pluggene ved motorvask osv... Har tenkt på å kjøpe no flytende pakning-greier eller hva det heter å tette igjen med.. Noe som ikke limer igjen såklart.. Bare det tetter igjen for vann og støv osv.. Tips? :D Klarer altså ikke å formulere innlegg her.. Som vanlig.. :roll: :)

#76284  av Mr2Nyter'n;p

*dytt*

#76288  av FireWalk

skjønte hva du mente. Er vel et heller vanlig problem at det kommer vann ned hit. Ideelt sett så skal det ikke være no vann nedi motoren i det hele tatt. Det er jo derfor motorlokket er laget slik det er, med drenering som fører vannet til deler av motor som ikke er vitale hva reaksjonen med vann anngår. Om gummien som sitter her er sitt så er det vel rimelig å annta at pluggledningene også er slitt? kanskje på tide med nye plugg ledninger?

Du kan jo sikkert prøve med noe silikonbasert masse her ja, men jeg tror jeg hadde gått for nye kabler i så fall.. noe sier meg at det aldri vil bli skikkelig tett... pga at dette er bare gummi, det er ikke noe trykk som vil presse dette sammen.. så vannet vil vel uansett presse seg ned her.. med mindre du mente det var ujevnheter i selve blokken som forårsaket den uheldige dreneringen ned til tennpluggene?

Motorvask kan være skummelt.. Elektronikken er ikke så glad i sånt, er så mye styr å pakke inn alt som er av kabler og skjøter.. så det er heller skjelden jeg orker å ta motorvask :p

#76298  av Mr2Nyter'n;p

Hmm... Motorvask er skummelt ja! Fysj... Aldri pakka inn noe særlig i motor-rommet ved motorvask, men nå som jeg har fått nedi ny motor synes jeg det er litt mer skummelt... Hmm.. Det ene lokket går ikke helt nedpå.. Det som er saken.. Ikke stor glipe, men stor nok til at jeg vil få på no guffe rundt lokket. Det er altså ingen slitasjeskade, bare det at etter motorbyttet får jeg ikke pressa det ene lokket heeelt ned. kanske 1mm glipe rundt lokket. Ugh.. Bare litt perfeksjonist ettersom jeg vil angripe dritten før den angriper meg heretter :D