TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Uling ved 2000omdr.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#76523  av ErikG

blir nok ikke byttet før etter sommeren når jeg har begynt i læra. Dårlig betalt å gå på skole, men man må planlegge litt før det en dag smeller.

#76595  av henningl

Er ikke girkassa når han kan justere lyden med gasspedalen.. er garantert turboen..

Men om det er noen trøst kjørte jeg 1 1/2 år med ulende turbo før den røk.. verden går ikke nødvendigvis i grus bare fordi turboen uler.

Bare sørg for å vær litt snillere med den enn normalt.. varm motor før du gir på, og kjør rolig de siste minuttene før du parkerer, så er sjangsene gode for at du slipper å ønske deg ny til jul ihvertfall.

#76640  av tojo

Er nok turboen ja!
Hadde selv en akselrerende lyd ved gasspådrag på Supran,å da var det nok dessverre turbon.
Men se lyst på det,du kan oppgradere :D

#76822  av CelicaTurbo

bare en kommentar til: ulingen kommer fra slarken i lagrene, men om ulingen plutselig blir vesentlig værre og turbotrykket øker dårlig, ujevnt eller ikke i det hele tatt så må du ikke kjøre lengre for da er det sannsynlig at turbin- eller kompressorbladene kommer borti turbohuset og du ønsker neppe metallspon i motoren din ;) Den lyden har jeg aldri hørt selv, men utifra opptak jeg har hørt fra andre biler med dette så er lyden mye mye værre..