TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Disse har felles/lik splines pÃ¥ rattnav. Formoder jeg.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #76911  av skody

Kikka litt i boden etter noe helt annet, da fant jeg eska til huben/navet til 12" Aprilia(Astrali?)rattet mitt :) Der sto det mye rart! Se bare her:

Astrali steering wheel hub kit.
Part.no 705603.

(Toytota)
Camry 3/83->87
Camry mk2 1/87->
Carina mk1 ->4/88
Carina mk2 5/88->
Celica all models 2/82->86
Celica all models 87->
Corolla FWD all models 9/83->8/87
Corolla all models 9/87->
Cressida GL/DX 5/81->
Crown 3/80->
Hiace Van 84->
Land Cruiser
MR2 mk1 ->89.
Starlet FWD 86->
Supra
Tercel FWD 10/82->
Tercel 1600/1500/GL/Liftback 10/82->
Tercel 4WD 10/82->

EDIT: Ja glemte å si at jeg kjøpte det til min Corolla KE20 ('71-74)
Mannen i butikken sa det var likt som '75 Celica og "alt". Det stemmer vel forsåvidt.

Konklusjon: Skal jeg ha et pent org.ratt ev trenger et rått OMP-ratt f.eks kan jeg stikke og si jeg skal ha nav til en nyere Supra eller Land Cruiser f.eks. Da blir alt så meget enklere. :)

#76928  av CelicaTurbo

hm, kjekt det ja.. men adapteret, har det mange hull for bolter slik at det passer mange modeller (slik enkelte felger har) eller har det bare akkurat dem hullene som trengs for å passe i din bil? Har en smule lyst på ratt til min Celica også men det er ikke mange som sier at dem har nav som passer gitt.. og kunne tenkt meg snap-off nav også..

#76932  av celicat23

CelicaTurbo skrev:hm, kjekt det ja.. men adapteret, har det mange hull for bolter slik at det passer mange modeller (slik enkelte felger har) eller har det bare akkurat dem hullene som trengs for å passe i din bil? Har en smule lyst på ratt til min Celica også men det er ikke mange som sier at dem har nav som passer gitt.. og kunne tenkt meg snap-off nav også..
http://www.pedersens-racing.no/

Holder til nede i sarpsborg er det vel.. De selger nav og snapOff. De har også snapOff versjonen som gjør at horn knappen i rattet ditt vil fungere -- også har de snapOff som gjør at du må finne andre steder å plassere horn knappen.

De skaffet nav + snapOff til carina e'n min. snapoff'en med fungerende horn (jepp, nå blir det teknisk her ja) passer også til MOMO ratt.

Anbefales. Har lyst til celica mk7'en min og, men orginal rattet er så deeeeeeeilig :)

#76951  av skody

CelicaTurbo skrev:hm, kjekt det ja.. men adapteret, har det mange hull for bolter slik at det passer mange modeller (slik enkelte felger har) eller har det bare akkurat dem hullene som trengs for å passe i din bil?
Tror mitt Astrali-nav er ratt-merke basert. Mitt har da seks huller som passer mitt ratt. Men det jeg til dels mente med tråden var at Toyota er flinke til å ha lik rattstamme og/eller splines. Selv over 10-20år med modeller.
Bror kjøpte et brukt Formuling(?) ratt som satt i en ukjent bil. Var et typisk Ascona B ratt forresten. Han måtte ta med rattet på butikken og si han sku ha nav til dette rattet til en Volvo 240.
Snap-off er jo selvfølgelig tøft og praktisk :)

#76958  av Andreazz

Supra....Tercel...??
Splinen på rattstammen må vell være det eneste som er likt på de to bil modellene?? Å merket da sef :wink:
Eller så har jeg blitt lurt..hehe