TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Fersk Celica eiger..

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #76938  av GT_rider

Hei!!

Er rykende fersk her på forumet, blei tipsa om det i går. Er helt fersk som eiger av Celica også. Derfor lurer jeg på en del ting.

Bilen jeg har er en 90 mod GT. Lurte da hva som finnes av mild trim til disse bilene, om det lønner seg, siden den har gått nesten 235000km.
Har medlemmene her på forumet noen form for avtaler med div firmaer, f.eks olje, dekk, mm..

Flere spørsmål komme garantert etterhvert som jeg kommer på dem :) :)

Håper på mange og positive svar..

#76940  av 2fastgt4

:D :D velkommen i klubben. :D før du trimmer noe som helst så ta en kompresjonstest av motor og kontroler at driverk og kløtch er bra. :) når det er i orden kan du vurdere hvor mye du har lyst til å legge idet. :) luftfilter og eksos er det viktigeste. 8)
 #76941  av Speeder

GT_rider skrev:Hei!!

Er rykende fersk her på forumet, blei tipsa om det i går. Er helt fersk som eiger av Celica også. Derfor lurer jeg på en del ting.

Bilen jeg har er en 90 mod GT. Lurte da hva som finnes av mild trim til disse bilene, om det lønner seg, siden den har gått nesten 235000km.
Hei og velkommen til forumet. Angående mild trim er jo det det vanelige da; Filter og Eksos. Ikke masse hester å hente her 5?, men bedere respons og grovere lyd blir det.

#76944  av GT_rider

Lyd og respone holder vel egentlig for meg. Skal jeg ha mere effekt, må det vel turbo til :D
Hva er det som anbefales av filter og eksos, tenker på kn v.s green filter, annetsom er å anbefale fermfor disse?
Trenger egentlig ikke effektanlegg, da jeg har ett fra katalysator og bak, men det er av ukjent merke, og ikke rustfritt.

Lurer på mere jeg. Har en liten spoiler på panseret, nærmest fronruta. er dette vanlig, og hva skal den være godt for. Har desverre ingen bilder.
Virker som om det bare er folk med gt-4 her, eller er det jeg som tar feil?

#76991  av Gjertsen

Velkommen hit :D
GT_rider skrev:Lyd og respone holder vel egentlig for meg. Skal jeg ha mere effekt, må det vel turbo til :D
Hva er det som anbefales av filter og eksos, tenker på kn v.s green filter, annetsom er å anbefale fermfor disse?
Apexi og K&N er jo noe å anbefalle. Trur de fleste kan anbefalle Apexi. har selv apexi på min, skulle vært ferdig montert idag, men ble ikke det.
GT_rider skrev:
Lurer på mere jeg. Har en liten spoiler på panseret, nærmest fronruta. er dette vanlig, og hva skal den være godt for. Har desverre ingen bilder.
Virker som om det bare er folk med gt-4 her, eller er det jeg som tar feil?
Er det slik en vinge som jeg har på min? adder med bilde.
Er vel ikke godt for noe så vidt jeg vet.
Er da noen her uten turbo også i Celica.
Men vi med Gt-4 tar vel litt mere "over" .
Vedlegg
celica 024.jpg
celica 024.jpg (50.21 kiB) Vist 1809 ganger

#77001  av Speeder

Hood-spoileren er der for å holde viskerne mere stabile i høy fart, og for å hundre flex i panseret, mener jeg att jeg har lest.

#77007  av GT_rider

Greit. Da fikk jeg vite det. Mange som har spurt skjønner dere.
Ang luftfilter. Får man da filter med overgang som passer rett på det orginale opplegget, eller må man kjøpe fullt filter kit? Og hvordan er det med luftmengdemåleren når/ viss jeg bytter til konisk filter? Kan jo ikke akkurat bare fjerne den.

Takker for mange og gode svar så langt :)

Håper jeg med tiden kan bli litt mere aktiv ettersom jeg finner mere ut av bilen. Har ikke hatt den så veldi lenge.
 #77042  av @lpher

Velkommen :)
GT_rider skrev: Har medlemmene her på forumet noen form for avtaler med div firmaer, f.eks olje, dekk, mm..
Du kan ihvertfall sende meg en PM om du ønsker å oppgradere stereoannlegget i den...uten å bli ruinert :D

@lpher
http://www.Bilradiospesialisten.no
 #77080  av GT_rider

@lpher skrev:Velkommen :)

Du kan ihvertfall sende meg en PM om du ønsker å oppgradere stereoannlegget i den...uten å bli ruinert :D

@lpher
http://www.Bilradiospesialisten.no
Da erdu nok desverre litt seint ute. For jeg er nettop ferdig med å bygge ett lit anlegg, bestående av to 6*9" i hattehylla, og ett lite frontsett med 4" i dasjen, og to 5,25" i sidene bak. Alt er MDS,m siden jeg har hatt det merket før, og var veldig fornøyd.

Har kjøpt spilleren en Blaupunkt mp52 hos BS i Bergen, og alt av kabler også.
Vurderer en aktiv sub med tiden. Ser dere har en fra blaupunkt. Anbefalt?? Kan den koples rett i spilleren uten forsterker??

#77114  av GT_rider

Ja.. Har etterhvert oppdaga en bryter for høydejustering av frontlysa, men det skjer ingenting. Så da mangler det enten motor, eller så er det en sikring som har tatt kveld. Problemet er at jeg ikke er kar om å finne sikringsboksen. Ser en i motorrommet, men det er alt. Må da være flere sikringer enn som så, med tanke på at det er mye el utstyr i bilen.

#77119  av Jorgenengdal

Hei. og velkommen.

sikkringer finner du sikkert hvis du kryper på gulvet under rattet på fører siden (Venstreveggen der) samt noen på passaser siden på høyreveggen.

:) håper du finner de.

#77160  av RedCelica

Grattis med bilen. Håper du er fornøyd!