TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• hadde hatt lappen i 5 timer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #77070  av Raze_r

heisan....
jada,fikk lappen onsdag den 15 des....hadde stått i flere dager inne i verkstedet til pappa å fiksa på bilen så den skulle være 100%klar t den dagen.... hadde hatt lappen i 5 timer og hadde kjørt i ca 1 time da dette #¤//()=% skjer-----

var nede i brandbu (hvis noen av dere vet hvor det er) og skulle kjøre meg en tur med en kamerat.
det var såpeglatt å hadde akuratt sett på nye vinterdekk forann(som måtte kjøres i ca 50 mil før de funket ordentlig som et vinterdekk skal gjøre.(dette fikk jeg vite etterpå så lkart)) skule ta en høgre sving i brandbu sentrum som framdekkene glapp å endte rett i fotgjengerkanten..... men gikk utrolig sakte å hørte bare en liten skrapelyd. å tenkte at den bare hadde gått oppunder el lignende, jeg rygget tilbake å der la det igjen en stor bit av frontfangeren.....FA...."#¤%&/( tenkte jeg......... det var den veilsidefangeren.....
stoppet tilside å så på skaden.... den så helt jævelig ut.. glassfiber stakk ut her å der...

kom hjem til bursdagselskep...som ikke var så veldig gøy. å måtte fprtelle dette.....(gruet meg helt JÆ....)

pappa og broren min gkk ut å så på skaden og vi rygget bilen inn i verkstedet igjen..... (heldighvis er pappa bilopretter og kan en del med glassfiber..
så vi tokk av leppen som sitter på fangeren og den var knekt på midten.
festet på siden var også gått av.
pappa fant frem glassfiberboksen og begynnte å reparere,å vips var fangeren på plass etter et par timer-----(hva skulle jeg gjort uten pappa og broren min som er utrolig flinke m biler å fikset dette) TUSEN TAKK.... :D
men leppen er ikke på plass ende da, men skal kjøpe mer glassfiber å få fikset dette. så skal vi pusse ned fangeren helt og lakke den op igjen.( glad det ike var så ille som det så ut som)

hadde jo planer om å kjøpe ny original veilside fanger til sommeren uansett,men det er alikevell surt...
men fangeren vil bli så god som ny, og da har jeg også en vinterfanger :)
så tusen takk til pappa å broren min :D

#77071  av Raze_r

noen bilder
Vedlegg
Bilde 092.jpg
Bilde 092.jpg (308.23 kiB) Vist 232 ganger
Bilde 091.jpg
Bilde 091.jpg (287.39 kiB) Vist 229 ganger
Bilde 093.jpg
Bilde 093.jpg (278.71 kiB) Vist 232 ganger

#77072  av Raze_r

skrev knekt på midten... men det er mer på siden da.

#77077  av cameleon

Synd at det skulle skje :(
Men et lite forslag om du har muligheten til det. Skaff deg en orginalfanger å ha om vinteren. For den veilside fronten er ikke noe å kjøre med når det kommer litt snø. Bilen rager jo ikke så veldig høyt over veien. Så er du litt uheldig og det kommer en liten isklump og du sneier den, så kan du være uheldig at slik skjer igjen.

#77082  av tojo

Kjipt det med bilen din :(
Er jo kjekt at du har en døktig/snill far og bror som er flink med bil og fixern for deg. :D
Grattis med lappen,å kjør forsiktig heretter så du ikke ødelegger den Nice MR2`en din. :wink:
Jeg ville også gjort som Cameleon her sier,skaff deg en orginalfanger til vinterbruk.

#77092  av jumbo

Urk, uflaks...

Enda litt mer forsiktig fremover så går det nok bra skal du se

#77125  av saftisme

Synd med bilen din..
Jeg angerer ikke på at jeg satt på original fronten før vinteren...

#77138  av sw20

er ikke store skaden det der da??????

#77333  av Raze_r

neida er ikke store skaden,men surt alikevelll da....
men synes det er bedre at det skjedde m denne fangeren og ikke den originale.
men dette fikses vøtt.. :D så da blir det vinterfanger og sommerfanger
+ at jeg ikke bruker den originale... det er jo bra da

#77504  av Oas

hehehe var redd du hade msitet lappen da jeg så tittel en på posten, det var jo fint det ikke var det da^^

når jeg hade fått lappen krasjet jeg også hade en ny 2000 mod rød celica kjørte 180 og brå bremsa ned i 140 og prøvde og ta svingen hahahaha noob^^ :oops: knuste hele bremse skiven i 1000 biter og skrapa og bøya felgen noe sykt. trode hele bumperen lå og slang foran der men da jeg kom ut var den bare skrapa opp nederst langst hele siden. hehe alle må jo krashje en gang, bra det ikke gikk vere og at allt gikk bra med deg da :D
Sist redigert av Oas den 21 des 2004 02:51, redigert 1 gang totalt.

#77538  av Tor

Bra at pappa fikser det meste da :) Heldig der.

#77571  av Phantom3D

Jeg har foreløpig bare en sånn fetter.. må nok skaffe meg en ny pappa. Skal du ha for din?

#77578  av chris

jævlig kjipt når sånt skjer.. men det at vinterdekk skal kjøres i 50 mil før de fungerer skikkelig må man ta med en feit klype salt. tror ikke det hadde redda deg spesielt om du hadde kjørt 50 mil på dekka fra før.. utenom det faktum at du hadde hatt litt mer erfaring med vinterføret etter 50 mil ;)

#77790  av memo

kjipe saker.. men jeg har vanskelig for å tro at dette var vinterdekkene sine feil... det er fryktelig mange (inkludert meg) som feilbedømmer fart når det er SÅ jævli glatt ute... understyring er en uting :/

ikke noe kritikk mot deg i det hele tatt..bare tenk på det til neste gang... for det er ikke sikkert du merker noe forskjell etter 50 mil med "innkjøring"...

#77828  av kennethx

ny dekk har ett silikon belegg utenpå som gjør dem veldig glatte....

innkjøring med 4WD er imidlertid meget kjappt unnagjort....en 4 hjuls burnout...så er all silikon saga blott :twisted: :twisted: :twisted: