TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Glassfiber

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #77295  av Goose

Hei.
Prøver å samle info om hvor og hvilke komponenter man bør kjøpe for å kunne begynne med custom glassfiber work?

Har noen ideer og hvis jeg ikek kan fikse dem med tre så blir det glasfiber på meg...

En gang må man lære detta :roll:

#77322  av Remi

har tenkt på og støype meg ny midt konsol jeg. så tenkte i glassfiber banene.. eneste æ vet e at det e et satans arbeid :?

#77332  av Goose

Fant noe her:
http://web.njit.edu/~cas1383/proj/main/
En fin tutorial på hvordan bygge inn sub og lage custom subkasse som passer i bagasjerommet... Ganske kurrant. :)

#77335  av GT4 CS

Går med seriøse tanker og støpe ting selv. Cold air intake box for luftfilter f.eks. Men det var det og finne info og få ut fingeren da :)

#77445  av tojo

Er ikke den store kunsten å "støpe" glassfiber.Det man trenger er glassfiberduk,polyester/herder(båtplast)hansker,kniv,saks,pensler evnt.rulle for større jobber,vernemaske eller godt avtrekk(gjerne begge deler).
For å lage former kan du bruke høytallerfilt(frontstoff "innehøytallere") eller annet tynt stoff,hønsenetting,alunetting osv.
Hvis du f.eks skal lage avstøping av hjulbrønn eller andre faste deler er det bare å vokse( bruk godt med voks).Husk å masker rundt der du skal støpe, er fort gjort at det drypper polyester fra penselen.Siden er det bare å legge på glassfiberduken og pensle på .(legg flere tynne duker istedenfor tykk,er lettere å få godt resultat da) :wink:
Lykke til :D