TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• SpørsmÃ¥l

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #77557  av CelicaDeath

Jeg bare lurte på om denne ledningen var en universal plug eller om jeg må spesial bestille. Ikke ledningen fra fordeleren til tennpluggene, men den andre. Den i midten se på bilde, hvor jeg har tegnet rundt.

Det er nemlig irr på denne ( der den går i fordeleren), jeg har et problem med denne bilen og det er at det hender at den skrur seg av hvis jeg har høyt turtall eller kjører fort 190-210.( jeg er ikke en rå kjører, men da det skjer :P ) Det skjer faktisk hvis du burner oxo.

Det er vel mest sansynlig dette som er problemet? Og kan jeg bare gå på Torshov bilrekvisita og kjøpe en universal dritt? må jeg kjøpe helt ny fordeler osv osv? Eller må jeg bare spesial bestille denne ene ledningen?

HÃ¥per noen kan svare.

Bilen er en 87 celica 1.6 l Twin cam ~ 126
Vedlegg
motor.JPG
motor.JPG (17.55 kiB) Vist 1044 ganger

#77558  av GT4 CS

Det kommer litt ann på, hvordan ser ledningen ut? Ta et bilde av den da, er ledningen mellom fordeleren og coil du tenker på? Er som oftest bare og skrape av irr og spraye på litt wd40. Om den ser helt standard ut er det bare og gå og kjøpe seg en ny, sitter det slike plastklipps på den i begge ender må du nokk bestille ny hos toyota desverre.

#77676  av sleeper

hm... går 1.6literen i 210?

#78245  av CelicaDeath

GT4 CS skrev:Det kommer litt ann på, hvordan ser ledningen ut? Ta et bilde av den da, er ledningen mellom fordeleren og coil du tenker på? Er som oftest bare og skrape av irr og spraye på litt wd40. Om den ser helt standard ut er det bare og gå og kjøpe seg en ny, sitter det slike plastklipps på den i begge ender må du nokk bestille ny hos toyota desverre.
Skal ta bilde nå jeg å legge ut!

#78249  av CelicaDeath

sleeper skrev:hm... går 1.6literen i 210?
Jeg hadde den i 197 i rælingenstunnelen....og da hadde den mere å gi....bare det at batteriet skrudde seg av...(fikk litt noja) derfor jeg må skifte denne dritten!

ja det er fra coil. Jeg tar noen bilder og legger ut jeg! Den ser helt jævelig ut...bøyd og irra ned til di verste grader!

#78262  av FalcoN

Legg ut noen bilder av hele bilen også da :)
Alltid digg å se andre Celica`er... :)

#78271  av sleeper

er det ikke boks i rælingtunellen da???

foresten så går biler en god del fortere i tuneller en i vanlig luft.... (prøv en gang!) merkelig men sant

#78274  av Mr2 Mk2

får kjøpt bare ledningen,men skrap/vask vekk irret og bruk et skrujern til å utvide eller tang til å presse sammen det feste som går inn på coilen..hmm ble vanskelig å forklare mer en jo dritlett og tar ikke 5 min engang.Jeg hadde også problem med dette,den datt av på banekjøring.Jeg fryktet det værste emn viste seg å bare være ledningen som hadde hoppet av.

#78276  av Dalan

Jostein skrev:Jeg hadde også problem med dette,den datt av på banekjøring.Jeg fryktet det værste emn viste seg å bare være ledningen som hadde hoppet av.
A-ha, så det var DET som skjedde når Amund måtte komme til unnsetning? :mrgreen:

#78277  av Mr2 Mk2

sleeper skrev:er det ikke boks i rælingtunellen da???

foresten så går biler en god del fortere i tuneller en i vanlig luft.... (prøv en gang!) merkelig men sant
går betydelig mye bedre i tunneller,"kjenner" en som hadde den i 200 i en tunell tok ca like lang tid som 0-160 i fri luft.Etter det har "han" aldri brydd seg mer med å presse den opp mot 200.Med Mr2 Mk1....Men straks denne bilen møter en svaaak oppover bakke så tar det jo evig laaang tid når en er over 120.

#78292  av sleeper

Jostein skrev:
sleeper skrev:er det ikke boks i rælingtunellen da???

går betydelig mye bedre i tunneller,"kjenner" en som hadde den i 200 i en tunell tok ca like lang tid som 0-160 i fri luft.Etter det har "han" aldri brydd seg mer med å presse den opp mot 200.Med Mr2 Mk1....Men straks denne bilen møter en svaaak oppover bakke så tar det jo evig laaang tid når en er over 120.

noen som har en vitenskapelig forklaring til hvorfor???

#78306  av memo

sikkert endel med lufttrykk, motstand i lufta siden tunellen er isolert mot "motvindt", osv... lufttrykk når bilen beveger seg i en tunnell, er helt annet enn i friluft..

#78320  av CelicaDeath

Jeg har hatt null problemer med den bilen i såppas fart før....lange nedoverbakken til Drammen! Fra Oslo...er jo fin å kjøre på :) Får fin fart der!

Nei det er ikke fotoboks i rælingstunnelen! Ellers hadde jeg vært bura inn for leeeeeenge sia. :p

Skal få opp bilde såm fort som mulig! Er hos en kamerat nå! Jeg skal ta bilde av det ledning pisset oxo....så dere får sett :)

#78349  av Mr2 Mk2

er MYE mindre luftmotstand i tuneller.

#78453  av 2fastgt4

CelicaDeath skrev:Jeg har hatt null problemer med den bilen i såppas fart før....lange nedoverbakken til Drammen! Fra Oslo...er jo fin å kjøre på :) Får fin fart der!

Nei det er ikke fotoboks i rælingstunnelen! Ellers hadde jeg vært bura inn for leeeeeenge sia. :p

Skal få opp bilde såm fort som mulig! Er hos en kamerat nå! Jeg skal ta bilde av det ledning pisset oxo....så dere får sett :)
:D nedover :?: synes det er mere gøy å kjøre oppover der.kjørte om kapp med en M3 der,den med 341 hk.jeg ga meg med 945 grader på eksosen og 245 kmt.