TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Veilside styling til Celica 94'

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #78060  av Espen|3k

Kameraten min har en celica 96 modell. Fant denne annonsen på autodb:

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=611576

Han vurderer å kjøpe dette, med tanke på at det er såpass dyrt (brukt) går jeg bare utifra at dette er originale saker. Ser ut som at det er bra passform på bildene. Noen kjenner kanskje til bilen?

Stylingen skal på bilen i vedlegget.

På forhånd takk =)
Vedlegg
IMG_1165.JPG
IMG_1165.JPG (194.45 kiB) Vist 366 ganger
Sist redigert av Espen|3k den 24 des 2004 02:32, redigert 1 gang totalt.

#78081  av FireFox

helt grei pris det der... den stylinga er jo helt sjef oxo da :)

#78101  av celicat23

Det er akkurat samme bilde som ligger på topstyling.no. Så regner med det er replika kit'et kjøpt derifra som koster 9.900kr (tror jeg det er), og det er IKKE ekte veilside.

#78119  av lexusmann

Wow!!!! :shock:
Det var jo noen enorme felger, hadde også en t20, en '96 1,8, men hadde 235/40-17 på den....Må da være minst 18"???
like fremdeles formen på t20....men t23 er jo flott den å da :)

#78304  av Espen|3k

celicat23 skrev:Det er akkurat samme bilde som ligger på topstyling.no. Så regner med det er replika kit'et kjøpt derifra som koster 9.900kr (tror jeg det er), og det er IKKE ekte veilside.
Da får jeg han til å drite i det, replica kan brenne i helvete, faen å jeg hater det :evil:

Er 18 tommere =) 215/35

#78366  av S-2000

Tror dette dreier seg om replica kit ja, og i så fall vil jeg anbefale å styre unna... Hvorfor? Disse kommer ofte i håpløst, crappy glassfiber samtidig som de har ræva passform og ikke rettferdiggjør den summen man sparer fra å kjøpe ekte vare kontra cheap knock-off!

OT:

T23 over T20 anyday... ;) En av de siste årenes mest lekre "coupe karosseri".

Eneste hvor T20'en vinner er bakparten hvor den ser japansk ut, i motsetning til T23'ene som vel er vanskelig å karakterisere.

#78369  av Espen|3k

S-2000 skrev:Tror dette dreier seg om replica kit ja, og i så fall vil jeg anbefale å styre unna... Hvorfor? Disse kommer ofte i håpløst, crappy glassfiber samtidig som de har ræva passform og ikke rettferdiggjør den summen man sparer fra å kjøpe ekte vare kontra cheap knock-off!

OT:

T23 over T20 anyday... ;) En av de siste årenes mest lekre "coupe karosseri".

Eneste hvor T20'en vinner er bakparten hvor den ser japansk ut, i motsetning til T23'ene som vel er vanskelig å karakterisere.
Halla Eric =) Du er på alle forumer du? ,) Er helt enig, replica suger, passform og kvalitet er jo sammen med utseende de viktigste faktorene når det gjelder styling, så no doubt, don't buy it!

#78370  av S-2000

Espen|3k skrev: Halla Eric =) Du er på alle forumer du? ,) Er helt enig, replica suger, passform og kvalitet er jo sammen med utseende de viktigste faktorene når det gjelder styling, så no doubt, don't buy it!
Selvfølgelig Espen! Handler om å følge med i tiden vettu... Dessuten så er jeg åpen for flere merker enn Honda! ;) Toyota er jo mitt levebrød om dagen, så min interesse for dette merket sier seg selv er veldig høyt.

Skal for no i jula da?

#78400  av Espen|3k

Heheh, joa =) Er selv åpen for det meste ,) I jula skal jeg sove, drikke og jobbe hehe =) Sto akkurat opp tihi. Honda forumet er nede da =/

God jul :twisted:

Snakkes

#78979  av QicSilver

S-2000 skrev:Tror dette dreier seg om replica kit ja, og i så fall vil jeg anbefale å styre unna... Hvorfor? Disse kommer ofte i håpløst, crappy glassfiber samtidig som de har ræva passform og ikke rettferdiggjør den summen man sparer fra å kjøpe ekte vare kontra cheap knock-off!
Vet du hva dette kittet koster orginalt i norge? Vet ikke generelt, men at differansen i dette tilfellet rettferdiggjør kjøpet tror jeg at jeg trygt kan påstå.. Kun frontfanger koster det dobbelte av hele kittet i replica utgave.

#79007  av celicat23

QicSilver skrev:
Vet du hva dette kittet koster orginalt i norge? Vet ikke generelt, men at differansen i dette tilfellet rettferdiggjør kjøpet tror jeg at jeg trygt kan påstå.. Kun frontfanger koster det dobbelte av hele kittet i replica utgave.
Hele kit'et selges for ca 10.000kr i USA - og det er ORGINAL VEILSIDE.

Hvis du går å handler replika kit til 9.900kr, som ikke passer. Så skal du betale ett verksted 800kr timen for å støpe om og tilpasse delene. Da sitter du vel til slutt og har betalt akkurat det samme som ett orginalt kit importert vil koste deg. Om ikke mer.

#79095  av S-2000

celicat23 skrev: Hele kit'et selges for ca 10.000kr i USA - og det er ORGINAL VEILSIDE.

Hvis du går å handler replika kit til 9.900kr, som ikke passer. Så skal du betale ett verksted 800kr timen for å støpe om og tilpasse delene. Da sitter du vel til slutt og har betalt akkurat det samme som ett orginalt kit importert vil koste deg. Om ikke mer.
Thank goodness at det er noen som har forstått det.

Og når begynte man ikke å betale litt ekstra for kvalitetsvarer? Jeg for min del vet at jeg kan fint komme fra A til B i en Volkswagen, men velger jeg å kjøre det? Nope... Kvalitet fortjener alltid litt ekstra kroner ettersom dette stimulerer selskapene til å lage bedre produkter.
 #79116  av Qee

Espen|3k skrev:Kameraten min har en celica 96 modell. Fant denne annonsen på autodb:

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=611576

Han vurderer å kjøpe dette, med tanke på at det er såpass dyrt (brukt) går jeg bare utifra at dette er originale saker. Ser ut som at det er bra passform på bildene. Noen kjenner kanskje til bilen?

Stylingen skal på bilen i vedlegget.

På forhånd takk =)
OMG, jeg skal poste deg noen nærbilder av den bilen der, du kommer ikke til og like det du ser....

Har helt grusom passform mm, skal få lagt bildene inn i ettermiddag.......

#79122  av S-2000

Og når man først skal koste på bilen 10.000+ i styling osv...

For all del, lakk de jævla håndtakene også i bilens farge! :lol: