TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hva synes dere bør bli gjort?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#78414  av Goose

Kaminari er penest, definitivt...

Skal ha en slik en etterhver :roll:

#78417  av celicat23

Bitte liten rettelse til bildene:

Det er ikke komplett kaminari kit det er bilde av. Det er kaminari front, rod millen sideskjørt, og rod millen vinge.

#78419  av Goose

Jeg snakket om kitet. Vingen er for voldsom. Liker USA-style Stock vinge best og komemr ikke til å bytte den noen gang! :wink: :roll: 8)

her er linken til kaminari kit: http://www.kaminari.com/products/00Celica.htm

#78463  av Oas

celicat23 skrev:Bitte liten rettelse til bildene:

Det er ikke komplett kaminari kit det er bilde av. Det er kaminari front, rod millen sideskjørt, og rod millen vinge.
hehe gikk litt raskt i svingene så bilde bare i sånn thumb nail før jeg la det inn og da så det ut som en trd ving, ps kaminari side skjørtene ser rare ut ikke no flow i dem.

#78477  av T23 Turbo

@celicat23
Du skriver du har kørt med 70mm sænknings kit.Hvilken camper kit kørte du med,fordi 70mm må din rear camper være helt galt.
MVH Finn.

#78487  av celicat23

T23 Turbo skrev:@celicat23
Du skriver du har kørt med 70mm sænknings kit.Hvilken camper kit kørte du med,fordi 70mm må din rear camper være helt galt.
MVH Finn.
Hadde mye negativ camber ja. Du kunne stå vedsiden av bilen og se felgene lene seg innover. Mest bak. Men jeg syns det ser litt kult ut, så jeg har ikke gjort noe med det.

#78500  av T23 Turbo

Ok.Det må have taget noget dæk.var den ikke urolig på vejen.
MVH Finn.

#78509  av Goose

kult utsenete, men et hull i veien og bye bye felgen.

#78512  av spkstrp

må innrømme jeg har et ganske kjølig forhold til den nye celicaen, men den mørke blå metallic saken som var gjort veldig lite med likte jeg.. veldig rene linjer.. :) (den som står utenfor en garasje)

#78520  av celicat23

T23 Turbo skrev:Ok.Det må have taget noget dæk.var den ikke urolig på vejen.
MVH Finn.
Hadde ikke noe problem med sporing eller lignende. Dekkene er heller ikke slitt merkbart skjevt heller. Carina E'n jeg hadde før hadde også for mye negativ camber (før jeg fikk den justert) og den slet dekk som bare det. Vet ikke hvorfor celica'n ikke har gjort det....Men er jo greit for min del at den ikke gjør det :)

#78522  av T23 Turbo

Er den ikke urolig på vejen.??
MVH Finn.

#78524  av celicat23

Goose skrev:kult utsenete, men et hull i veien og bye bye felgen.
Det må bli ett DIGERT hull med noen skarpe kanter i tilfelle. Bro skjøter og lignende på motorveien er ganske harde, men har ikke telling på hvor mange ganger jeg har sust over sånne i over 90km/t.

Kvaliteten på felger er veldig varierende. Noen er mykere enn andre, og vil tåle mindre -- Men jeg har neda ikke hatt problem med lav profil dekk på store felger. RIAL felgene jeg hadde på golf'en har vel vært de som har vært dårligst. Merket etter å ha kjørt med de 1 sommer at de trengte og bli avbalansert på nytt (risting på rattet). AEZ 8,5x18 med 40 profil dekk tålte VELDIG mye. Tok bl.a. en fartsdump jeg ikke så i rundt 60km/t uten at det ble noe skade på felgene. VELDIG imponert over de. SMC 8,5x19 med 32 profil dekk jeg har nå har ikke vist noen tegn til problem heller.

Tror det er litt for mye myter ute å går om lavprofil dekk/store felger..

#78527  av celicat23

T23 Turbo skrev:Er den ikke urolig på vejen.??
MVH Finn.
Nei. Og jeg har brukt den ganske hardt på noen veistrekninger med mye svinger osv.

Det eneste jeg mangler er ett skikkelig coilover kit. Står høyt på "to do" lista akkurat det.

Kanskje noe å lese:

http://www.bmw2002faq.com/suspension_st ... amber.html

"Of the many factors that can affect the handling of your '02, wheel camber is one of the most important. You can spend a large amount of money on tires, wheels, shocks and springs, and sit back and wonder why "lesser" cars continuously outpace you on the track. Chances are, they are just set up better, and part of this setup is getting the camber right.

Negative camber is when the top of the tire tips inward, and positive is when it tips outward. Negative camber is necessary for good cornering performance. The main question is how much. When turning a corner the body rolls and the outside tire is forced to tip outward in relation to the road. This causes the tire to ride on it's outside edge and lose grip rather than being flat on the road. I refer to this as body roll positive camber.

To maintain the best grip we would like the tire tread to remain flat on the road. To compensate for body roll camber change auto manufacturers design in some negative camber. Again the question is how much is the right amount. To improve cornering performance and reduce body roll camber change most tuners (us included) increase roll stiffness via stiffer springs, sway bars and lowering the body (lower center of gravity).

Increasing negative camber is one of the most effective and inexpensive ways to improve handling but is often overlooked on street cars. Negative camber in the 2 degree range will have little effect on tire wear but can have a dramatic affect on reducing understeer. Insufficient negative camber is the reason many driver school students destroy the outside edges of their front tires. For perspective, the front suspension of race cars are usually set up with 3 to 4 degrees (or more) of negative camber. However, this much negative camber would quickly wear out the tires of a street driven car that spends most of it's time going straight."

#78602  av @lpher

celicat23 skrev:
Bilde
Dere kan diskutere alt dere vil...MEN...jeg hadde ihvertfall fulgt Celicat23 sin approach til 'forfining' av mk7 celica...ANYDAY!! :D Den bilen din er bare N Y D E L I G ! :D

@lpher

#78735  av Oas

har du malt felgene elelr er det bare chopa i avataren din?
vis du har malt dem post opp noen bilder. elsker svarte felger med sølv kant i vertfall på svart bil :P