TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Store sentrallÃ¥s problemer

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #78079  av cameleon

I kveld tenkte jeg meg en liten tur ut. men da jeg skulle låse opp bilen så funket ikke sentrallåsen da jeg trykket på knappene. ikke et klikk en gang. da jeg fortvilet prøvde å låse opp dørene manuelt, så ville ikke nøkkelen vri rundt. Den sitter bom fast.
Det er ingenting som har frosset siden den står relativt varmt.

Hva i all verden skal jeg gjøre og hva kan problemet være? Jeg kommer meg ikke inn i bilen :oops: :oops: :oops:

#78105  av lexusmann

Sjekket batteriene i fjernkontrollen? Hvis de er gamle, kan det være de tomme for strøm...
For all del, hvis du har gjort det....Er jo ikke alle som har 10 eller 20 tommeltotter, vet du.... :D
Ut over det har ikke jeg peiling hva det kan være...

#78170  av cameleon

lexusmann skrev:Sjekket batteriene i fjernkontrollen? Hvis de er gamle, kan det være de tomme for strøm...
For all del, hvis du har gjort det....Er jo ikke alle som har 10 eller 20 tommeltotter, vet du.... :D
Ut over det har ikke jeg peiling hva det kan være...
Hehe, nei er ikke batteriet. Skiftet det i dag og fungerer fortsatt ikke. Jeg kommer meg rett og slett ikke inn i bilen hehe...

#78188  av @lpher

Ã…ssen fjernkontroller er det du har da?

@lpher

#78192  av cameleon

@lpher skrev:Ã…ssen fjernkontroller er det du har da?

@lpher
DEFA er det :)

#78200  av GT_rider

Dumt spørsmål, men har du prøvd å låse opp bilen med nøkkel. Skal jo gå det selv om fjernstyringa takker for seg.

#78211  av cameleon

GT_rider skrev:Dumt spørsmål, men har du prøvd å låse opp bilen med nøkkel. Skal jo gå det selv om fjernstyringa takker for seg.
Jepp. Har prøvd det også, men låsene vil ikke rikke seg heller.

#78217  av sw20

demonter søle plata under bilen forran....

før handa di opp i der med radiatoren og dra hardt i panser lås vieren...
slik at du får opp pansere... dra hardt!!!!!!!!

kobl av strømmen og lås opp bilen manuelt...

det er motstand i sentrallåsen din slik at det ikkje bare e å stikke inn ein streng å åpne bilen med den gjennom vindus sprekka...

måtte gjer dette da e låste me ute oppe på hytta! å måtte "bryte meg inn.... :evil:

er sikkert lettere å forske når du har komt deg inn i bilen....hehe

#78376  av cameleon

sw20 skrev:demonter søle plata under bilen forran....

før handa di opp i der med radiatoren og dra hardt i panser lås vieren...
slik at du får opp pansere... dra hardt!!!!!!!!

kobl av strømmen og lås opp bilen manuelt...

det er motstand i sentrallåsen din slik at det ikkje bare e å stikke inn ein streng å åpne bilen med den gjennom vindus sprekka...

måtte gjer dette da e låste me ute oppe på hytta! å måtte "bryte meg inn.... :evil:

er sikkert lettere å forske når du har komt deg inn i bilen....hehe
Ok. takker :wink: Skal se om jeg får det til :wink:

#78506  av cameleon

Ok. Nå har jeg prøvd å koble i fra betteriet også men dørene er fortsatt dønn fast :evil:
Er hakket før jeg knuser den forbanna ruta for å komme meg inn nå. Dørene er kilt bom fast.
Kan det være batteriet som er flatt da? Er det sånn at det må være strøm på det for at dørene i det heletatt skulle la seg åpne manuelt?

Hælvettes møkkabil :evil:

#78542  av GT4 CS

Du skal fint kunne bruke låsen selv om strømmen ikke er kobblet på. Det er ikke vacumstyrt sentral lås da? Hvor kaldt er det ute da? Men du har sikkert pumpet låsen din full av olje. Det kan ikke være selve nøkkelen din da? Får du den langt nokk inn, er den bøyd? Har en nøkkel til min bil som er lei og bruke da den er mikroskopisk bøyd. Du kan og prøve og bøye sideruta de forsiktig ut i toppen og lirke noe egnet inn og prøve og åpne døra de med innvendig døråpneren. Kommer med enda et uglupt forslag her, hvordan tar du av taket i bilen? Klarer du og lure opp det ved bruk av div juks fra utsiden, så kunne du kommet deg inn der og. Når du får opp bilen din ville jeg glatt ha nappet ut sikkringa til sentral låsen din, og tatt av dørtrekket for og ta en titt og eventuelt brenne sentral lås motoren på et bensinbål med svovel lukt.