Jeg mener å ha hørt at Calibra er overraskende kjapp på 0-100, til tross for relativt høy vekt og 4x4 så har magasiner klart å få tiden til rundt 6.5 om jeg husker rett, og den tiden er lavere enn fabrikktallene. Men, det er en Vectra på steroider, ser ikke akkurat pen ut innvendig, og firehjulstrekken er ikke noe å skryte av. Den har primært forhjulstrekk med en ganske slapp slurediff til bakhjulene, som egentlig vil si at rett frem i drag er systemet nok fint å ha, men kjører du på bane og prøver å få bilen gjennom en sving med for mye moment på forhjulene slik at dem spinner så vil noe av motorkraften flyttes til bakhjulene, nok til å dytte deg rett ut i skauen istedenfor å hjelpe bilen rundt. Mener det er en artikkel på
http://www.calibra.no hvor dem sammenligner flere biler, deriblant Calibra turbo, Calibra 16v, Mazda MX3 og MR2 GTi, og turboen fikk ikke akkurat særlig mye skryt for annet enn 0-100, og jeg mener Calibra 16v var vel så kjapp rundt banen.
Men men.. Calibra Turbo er ingen bil å spøke med når det kommer til ytelse, men den har noen problemer med veiholdningen, og, jeg har ingen tro på at en Calibra Turbo vil kunne kjøre fra en MR2 Turbo standard mot standard, under noen omstendigheter annet enn glatt underlag.