TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Importkalkulator MR2 Turbo

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #76910  av Master

Jadda! Nattesøvn? :roll: Her sitter jeg kl tre natt til fredag med seriøst altfor lite å gjøre. Så jeg tenkte: "hvorfor ikke lage en liten snedig modell i excel for priser ved import av MR2 Turbo fra USA som jeg jo skal foreta før sommeren kommer" :D

Siden prisen avhenger så mye av hvilken årsmodell det er, dollarkurs, fraktkostnader,moms,engangsavgift, and on and on and on så tenkte jeg det kunne være kjekt med en mal å kjike på når jeg nå finner en som virker interessant.

Modellen er basert på følgende kriterier:

-Engangsavgift er beregnet fra http://www.toll.no på grunnlag av effekt 150kw,vekt 1300kg,reg år 1991-1993,slagvolum 1998ccm.
-Moms 24%,fraktkostnader 10.000kr,dollarkurs 6,3

Well, de som vil kan laste den ned og kjike på den.

Nå skal jeg prøve å sove littegrann :wink:

edit: kan nevne at utfra http://www.autotrader.com så ligger en standard 91 turbo på ca 7000 $, mens de som er litt trim,styling osv på ligger i overkant av 10000 $.
Vedlegg
(17.5 kiB) Lastet ned 143 ganger

#76927  av CelicaTurbo

dette er ihvertfall rett tidspunkt å handle på.. 6.30 pr dollar er ekstremt god kurs.. men dem har jo en del problemer med økonomien over dammen så den kan fremdeles synke enda litt :)

Fin kalkulator ;)

#76931  av Master

$$ Elsker dollaren $$ :lol: takk.

#77023  av Dalan

Det er deilig å handle fra USA nå om dagen.. :D
*glede seg til 94+ lyktene kommer* 8)

Fin kalkulator ja ;)

#77343  av AeZ_

Men helt seriøst, er det lurere å importere en mk2 turbo fra Usa enn fra Tyskland? For jeg skal importere i Mai, og er det ikke like greit å gjøre det i Tyskland, så en kan kjøre ned selv å se bilen. Men etter slik du sa, så virker det som det er billigere i Usa, men jeg får ik sjekka, har ik peiling på åssen zip code jeg skal døtta inn på den sia..

#77349  av Dalan

AeZ_ skrev:Men helt seriøst, er det lurere å importere en mk2 turbo fra Usa enn fra Tyskland? For jeg skal importere i Mai, og er det ikke like greit å gjøre det i Tyskland, så en kan kjøre ned selv å se bilen. Men etter slik du sa, så virker det som det er billigere i Usa, men jeg får ik sjekka, har ik peiling på åssen zip code jeg skal døtta inn på den sia..
Er nok billigere og ikke minst større utvalg i USA ja :)
Dytt inn 90210 du ;)

#77374  av Master

Jeg bruker bare skrive inn 10001 (som er i New York) så på avstand fra ZIP velger jeg bare ANY DISTANCE. Da kommer alle i hele usa opp! Prøv også http://www.xcars.com der ligger mange MR2er og andre kule biler. Er visst hovedannonsesiden til det amerikanske MR2 forumet. (utenom på forumet selv)

#77465  av AndreasH

Koster det ikke mer enn 10000 i frakt :shock: ? Hvilket fraktselskap bruker man da og hvor lang tid tar det ?

#77489  av mralp

eks magnum.no m.f, regn med noen måneder, selv om noen sier noe annet.

#77492  av Master

magnum.no sa de var fullbooka nå før jul hvertfall. Men jeg skal jo ikke importere før til sommeren. Har forhørt meg med forskjellige firmaer. Accord Overseas skulle ha 1195 $ fra NY til Drammen, Magnum 1200 $, et dansk firma som jeg så på en amcarside skulle ha 8000 DKR. så må regne med ca 10.000 kr fra østkysten vel og merke. Befinner bilen seg innenlands blir det nok dyrere. Klarer alltids å finne et fraktfirma som lar seg shippe en bil innen en mnds tid.

#79072  av Master

Edit: Nå er dollarkursen for sjekk/bankoverførsel nede i 6.1 kr. Gotta love it! :lol: