TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Vinterprosjekt 2...

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#52165  av Kjelliken

:shock: det er bare for kjiipt uansett.. bare helt sporløst forsvunnet.. da er det sikkert proffer som har tatt den.. :evil:

At ikke enkelte kan la være og stele andres ting er jo helt forjævlig.. :x

#75578  av Christian

Frem fra glemselen :wink:

De som har kikket i denne tråden tidligre vet at doningen min mildt sagt er forsinka. Det ble masse ekstra dritt i vinter, motoren jeg kjøpte gikk til helsike, bytta blokk som senere viste seg å være defekt og endte tilslutt opp med å bygge opp en ny 3gen motor. Dette gikk selfølgelig ikke lett, og var vel borti det meste av problemer man kan tenke seg. På slutten manglet jeg ic, som ble forsinket, men omsider kom fra usa. Manglet også et stylingkit (komplett Borderkit) som skulle leveres fra usa, dette var betalt men det kom aldri, selv etter gjentatte purringer. Tilslutt viste det seg at firmaet var konkurs, men etter endel kontakt med visa fikk jeg pengene igjen.

Når bilen endelig var kjørbar fikk jeg ett annet problem, nemlig det at datasprutet ikke var spesiellt lett og jobbe med. Etter mye prøving og feiling begynner dette å komme seg, men det er fortsatt langt igjen.

Så skulle jeg flytte til Oslo, dama hadde fått seg jobb der og planen var å flytte nedover. Så jeg kjørte flyttelasset mitt til oslo, planen var og flytte ned permanent 4uker senere. Det gikk 1uke før dama hadde fått nok av sin mildt sagt spesielle sjef. (som plutselig krevde at hun måtte være tilgjengelig 24t i døgnet og helst i helgene også)

Så jeg kjørte flyttelasset mitt og hennes til en ny leilighet her oppe som jeg fikk skaffet på kort tid, siden hun nå ikke hadde noe sted å bo og heller ingen jobb for øyeblikket. :roll:

Grunnet dette har bilen stått stille nesten hele sommeren og høsten. Kjørte EN langtur og den resulterte selfølgelig i at jeg ble tatt i 78 i 50 sone (tror det var det, i alle fall 1 km unna å miste lappen), noe som endte på 5K i bot og 2 prikker. :x
Hadde kjøpt ny radar/laser varsler, men den var jo selfølgelig bortglemt i hanskerommet!

Etter ca 6mnd kom vi over et ok hus som skulle selges, kjøpte dette og har nå fått pussa opp stue/kjøkken/vf/bad/soverom og ett kontor. Så fant vi ut at grunnmuren er på vei inn i kjellerstua! Krangler fortsatt med forsikringsselskapet. :x Privatkjøp uten megler=ingen eierskifteforsikring

For ca 2 uker siden fant jeg ut at jeg skulle ta en liten kikk på bilen igjen, denne hadde da stått i kald garasje siden slutten av september. Tar en generell kikk og alt ser bra ut, bortsett ifra lakken siden den ikke er vasket siden mai :roll:
Hmmm, kanskje jeg skulle sjekka frostveska...? Dette ble jo satt sammen i vår/forsommeren og jeg må ærlig innrømme at jeg ikke er helt sikker på frostveska, men jeg vet jeg hadde på litt. Åpner lokket til den vannavkjølte ic'en, den er bunntæla! Åpner kjøleveskelokket til motoren, der er det sørpe!

Jaja, lite å gjøre med det siden det er -14 ute, bilen måles til å tåle -10 og ic'n -4, setter på en vifteovn og legger meg. Dagen etter får jeg bilen inn på verkstedet hos gamlingen, som huffer seg ille over å få "det jælva pengesluket" inn i lokalet sitt igjen.
Konstaterer samtidig at ic er sprukket, og regner derfor med at innmaten er bare grøt.

Har seriøst lyst til å selge hele bilen til høystbydene over 100K :x

MEN i dag:
Det hender man har flaks også, innmaten er like fin. Tetta ic'n midlertidig med 2 komponent stål og den er tett :D

Har også fått på gittere på begge sub'ene, så i kveld har det jaggu skjedd ting ja :lol: Måtte også sitte å planlegge litt igjen, har tidligere skaffa meg en Hks ssqv dump, en brukt bredbåndslamda med datalogging, nye cobra clubman bøttestoler og i går Tein kit'et som Markus hadde liggende.
Litt kos og jobbe på den igjen da, må innrømme det :wink:
Blir nok ikke noe kjempe tempo, men jeg håper det blir tid til endel i romjula. Skal i allefall få sveiset på plass eksosbiten ifra den eksterne wastgaten og inn på downpipa, montert dump ventilen og muligens Tein kit'et.

Har allerede grubla meg frem til at jeg dropper å skaffe meg en ny mp3 spiller, får heller mase litt på Goose, så jeg får noen tips til pc. Touchscreen i midtkonsollen sa e 8)

Edit : Ble lang denne gitt...

#75582  av jan-erik

Føler med deg Christian, det tror jeg alle her gjør.

Nå er det ikke lenge til våren, så gleder meg til å se bilen i aksjon. Fikk jo en liten smakebit tidligere i høst på treffet i Drammen, selv om ting da ikke var direkte fintunet akkurat... lukta godt med bensin :wink:

Du får bruke vinteren til å finne ut av dataspruten, blir spennende å se noen dynomålinger etterhvert.

#75588  av Christian

Takker.

Skal det ikke lukte bensin altså? Hehe, 2l/mil er vel noe i overkant ja, spesiellt siden det var rimelig pen kjøring :lol:

#75592  av Master

Håper det ordner seg fremover for bilen din da. Plass å bo samt kvinnfolk er vel bare naturlig første pri.. sånn er det vel bare :roll: :lol:

BTW, grattis med 2000 poster :P

#75602  av chris

steike.. liksom forfulgt av uflaks da. men det virker da som det kanskje ordner seg nå. hold oss oppdatert :)

#76148  av jumbo

Vel, det er jo et uttrykk som sier noe slikt som "de gode har også flaks"... :mrgreen: (tar dekning)

#76609  av Christian

Det var det da :wink:
Kom hjem fra oslo i natt, har vært og gjort en jobb der i begynnelsen av uka. Skulle også hente setene mine der på mandag, men søndags kvelden sendte selgeren en sms om at de var stjålet ifra bilen hans. Særlig at noen tar setene og lar alt annet være igjen :roll:

#76628  av Master

HÃ¥per at du ikke hadde forskuddsbetalt de? :?

#79309  av Christian

Hadde ikke det nei :)

Fint å ha fri når man likevel må på jobb nesten hver deg :roll: Jaja, det skjer da litt. Har koblet opp de siste elektriske forbindelsene, så nå virker diodene i dasjbordet som de skal. Egen test av alle diodene idet tenningen er på og alt slukket når motoren går. Om f.eks kjøleviftene eller vannpumpa til ic stopper lyser det rødt overalt :)
Dumpventilen er på plass rett forran innsuget, og ei ekstra kjølevifte er plassert i motorrommet. Fikk en oljekjøler av en kamerati går, må prøve å finne en ok plassering til denne også.
Håper jeg får laget den siste eksosbiten innen fredag, og kanskje Tein kit'et innen søndag.

#79403  av Arne rebel

Det er bra du setter igang med det siste slik at du ikke kan skylde på at bilen ikke var ferdig når du blir parkert i mai... :lol: :?:

#79621  av Christian

Arne rebel skrev:Det er bra du setter igang med det siste slik at du ikke kan skylde på at bilen ikke var ferdig når du blir parkert i mai... :lol: :?:
Hehe, var det da :wink:

Regner forsåvidt med å ha rimelig god tid på meg nå, i allefall i forhold til enkelte andre :lol:

#79719  av [BHS]paladin

Jeg har et par spørsmål....

- Hvordan har u hatt råd til alle delene ???

- Vilken jobb har du, siden du må tjene en hau av pen ger :D !!

#79760  av Christian

Jobber som elektrikker, er redd de fleste her på forumet som er ute i arbeidslivet tjener mer enn meg.... Det er kun prioritering det står på :wink:

#80051  av Christian

Eksosen er ferdig, ikke verdens peneste stykke arbeid, men det bør fungere bra. Har også satt inn bredbåndslambdaen og lagt kabler til denne inn i kupeen. Skal drikke litt kaffe mens jeg ser de siste filmene til Jan Erik nå, før jeg tusler bort og begynner på Tein uppermounts'ene :D
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 27