TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • PC i bil?

  • SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #79216  av Master
 
Er det noen her på forumet som har montert PC i Toyotaen sin? Kunne vært spennende å se bilder fra et slikt prosjekt hvis noen vet om.

Har "drømt" om dette i en god stund nå, og jeg tror det blir en av de første tingene jeg investerer i når jeg får meg MR2 igjen. Kommer på nye ideer hver dag! Ufattelig mye man kan gjøre hvis man har fantasi. :lol:

edit: oi hallo. så ikke posten til Tojo som kom nå nettopp. Handler vel stort sett om det samme. :lol:

 #79288  av sindrejl
 
jeg har pc i min.. legger ved bilder snart.. skal bare fyre over photoshop så jeg får redigert størrelse ;) Beklager "blur" forresten.. var litt ukjent ved det nye kameraet mitt i starten her. vanskelig å holde det i ro ved lang lukkertid :P

Edit: lagt ut to bilder nå, men pc'en så "juksa" jeg til en løsning med bærbar som er kopla til bak passasjersetet. Midt mellom setene festet jeg opp en USB HUB som jeg kopler alt jeg trenger i, f.eks styrekule (kjekt å ha) .. minitastatur som ligger i hanskerommet, touchscreenen osv.. så er den videre bare å smekke i en port på bærbaren.. enkelt! :) strøm og sånnt ligger også bak setene.. bruker en inverter kjøpt av bilradiospes til ca 800,- (sinuskurve, ikke puls)

dessverre viser ikke bildene løsning av usb hubben osv.. får ta flere senere i bedre lys.. (hater vintern) :)
Vedlegg
pc.jpg
pc.jpg (35.51 kiB) Vist 3430 ganger
pc2.jpg
pc2.jpg (33.09 kiB) Vist 3431 ganger
Sist redigert av sindrejl den 29 des 2004 23:33, redigert 1 gang totalt.

 #79293  av chris
 
jeg har div fremtidsplaner om å bygge inn en pc i min.. fastmontert altså, ikke laptop-varianten. vet sånn rimelig hvor jeg skal ha den og alt det der, men når det blir.. det må gudene vite. :P

 #79332  av @lpher
 
Exquise me...menneh...er ikke det der bildet tatt på parkeringsplassen "min"? :D

@lpher

 #79363  av chris
 
@lpher skrev:Exquise me...menneh...er ikke det der bildet tatt på parkeringsplassen "min"? :D

@lpher
vår mener du? :P joda, det er nok det :D skal vi kreve en haug med penger for rettighetene etc? :P

 #79382  av FireFox
 
Umm.. er det no spess plass til pc i mr2 da? :roll:
Er jo knapt plass til en dassrull :o

 #79402  av @lpher
 
chris skrev:
@lpher skrev:Exquise me...menneh...er ikke det der bildet tatt på parkeringsplassen "min"? :D

@lpher
vår mener du? :P joda, det er nok det :D skal vi kreve en haug med penger for rettighetene etc? :P
Ikke i første omgang :D Nei, jeg syntes bare den utsikten vi ser der så kjent ut :D

@lpher

 #79407  av chris
 
FireFox skrev:Umm.. er det no spess plass til pc i mr2 da? :roll:
Er jo knapt plass til en dassrull :o
hehe, SÅ ille er det ikke. det er liten kupè, greit nok.. men f.eks. kan man bruke de originale basskassene/oppbevaringsrommene til sånt, bak/under setene, under panseret foran, etc.. Utrolig hva man kan pakke inn i en MR2 ;)
Er jo uten problem plass til bagasje til to personer på et par-tre ukers ferie.. så lenge man ikke skal ha med kofferter og/eller hustelt ;)

 #79425  av Master
 
Plass? :lol: henta fra mr2oc.

Jeg skal gjøre det litt mer proft en det der!
Vedlegg
installed1.jpg
installed1.jpg (57.31 kiB) Vist 3389 ganger
installed2.jpg
installed2.jpg (56.6 kiB) Vist 3389 ganger

 #79432  av chris
 
Master skrev:Plass? :lol: henta fra mr2oc.

Jeg skal gjøre det litt mer proft en det der!
det der kunne vært så sinnsykt mye penere gjort!

 #79437  av Master
 
Jepp. Det der ser ut som et rart hovedkort. Blir å gå for VIA mini itx jeg som har en hovedkortstørrelse på 17x17cm :D samt Opus 12v DC-DC 150w strømforsyning.

Er det noen som har erfaring med hvodan harddiskene oppfører seg i bilen? har hørt at 2,5" er veien å gå siden disse er utviklet for å takle litt støt, men samtidig har jeg hørt folk som ikke har problemer med vanlig 3,5". Eneste er vel at ingen harddisker tåler kulde, så må nok bygge greia i en shuttle kasse og ta den inn om vinteren :D

 #79698  av bose
 
hvorfor ikke bruke en usb disc av no slag? eller en caddy så det bare er å ta med discen inn?

 #79699  av Master
 
Det går an. Takk for tips :)

 #79832  av sw20
 
syns dette såg proft ut....
Vedlegg
normal_1072Large.jpg
normal_1072Large.jpg (13.59 kiB) Vist 3312 ganger