TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• drar mer bak?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #78919  av gt4cs

etter å ha kjørt og lekt meg litt nå etter at snøen kom så har jeg merka at celicaen drar mer bak enn forran.. noen som veit hvor mye den drar bak i forhold til forran? 60\40 ?

#78920  av CelicaTurbo

den har fast 50-50 fordeling, men det kan gjerne føles som den drar mer bak pga at torsendiffen vil få ræven fint ut ved hjulspinn når det er glatt.. da oppfører den seg mer som en bakhjulstrekker ;)

#78922  av gt4cs

CelicaTurbo skrev:den har fast 50-50 fordeling, men det kan gjerne føles som den drar mer bak pga at torsendiffen vil få ræven fint ut ved hjulspinn når det er glatt.. da oppfører den seg mer som en bakhjulstrekker ;)
jøsses.. men moro er det!!

#78923  av GT4 CS

og når du lærer deg og stole på systemet og tørr bruke det. Ubeskrivelig god følelse og kjøre bilen på glatta :) Man kan holde sinnsykt lange og fine sladder med bilen ved og kunn bruke gassen.
Elsker vinteren hehe

#78928  av gt4cs

GT4 CS skrev: Elsker vinteren hehe
hehe.. skulle egentlig ha en 2,2 l prelude 4ws jeg.. men så tenkte jeg: hva er det mest av i norge? sommer eller vinter?

har ennå ikke angret :)

#78959  av Kjelliken

:D disse bilene er bare rå på vinter føre jeg kan ikke annet enn å stor kose meg på glatten.. synd jeg har influensa nå som det endelig er snø i bergen.. :cry:

#79052  av sleeper

CelicaTurbo skrev:den har fast 50-50 fordeling, men det kan gjerne føles som den drar mer bak pga at torsendiffen vil få ræven fint ut ved hjulspinn når det er glatt.. da oppfører den seg mer som en bakhjulstrekker ;)

kjenner dette på min gt4 jeg og.. hvis bilen min spinner så vil den ikke gå rett frem, men legge seg litt sidelengs....noe som er sinnsykt morro! :D

#79096  av Tor

Er morro med GT4 på vinteren ja. Har en del snø her i Tromsø og bakken opp til huset mitt er som en hoppbakke. Hadde snø opp til skiltet foran men bilen bare dro seg oppover. Hadde den vært noen kilo lettere ville dette vært helt vilt :) Toyota har gjørt et bra prosjekt her ja :)

#79945  av vegar85

er det du som kjøpte bilen min el? solgte den til kongsvinger!!!

#79946  av vegar85

er det du som kjøpte bilen min el? solgte den til kongsvinger!!!

#79947  av gt4cs

vegar85 skrev:er det du som kjøpte bilen min el? solgte den til kongsvinger!!!
jupp :)

#79966  av Tor

Hehehe, den blir hardt kjørt :)

#79978  av gt4cs

Tor skrev:Hehehe, den blir hardt kjørt :)
Ã¥ja??

#80031  av Tor

Ja, høres ut som du sladder mye :) Er bare bra da :P

#80042  av gt4cs

Tor skrev:Ja, høres ut som du sladder mye :) Er bare bra da :P
igrunn ikke sååå mye, men blir litt.. naturlig det :) også noen ganger det ikke er meningen.. hehe..