TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Toyota Corolla 1600SR Liftback

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #80013  av TomasK

Heisann!

Driver å leter etter bilder av bilen som nevnt i topic, min gamle far kjøpte nemlig en slik ny i 1982.. Mener å huske at den så rimelig kul ut, og gikk ganske bra også (på den tiden - 100hk og 875kg). Har ikke funnet så mye bilder til nå, kun tekniske spesifikasjoner.

Noen som vet om en slik bil tilsalgs?

#83054  av TOYPARTS

gt modellen med twincam hadde vel 110 :? :?

#83933  av Levin GT

Coupe'n ble gitt ut i 1980-1983 i to utgaver......En GT utgave med 1600 Dohc med 108 HK, og en SR utgave med en 1600 OHC på 86 HK....
Det er forresten jeg som har annonsen om SR'en tilsalgs ovenfor, og den er fortsatt tilsalgs....

Helsning fra Levin GT
Sist redigert av Levin GT den 22 jan 2005 14:04, redigert 1 gang totalt.

#83944  av TurboKnut

Liftback-utgaven het 1.6 DX og hadde 75 hk motor i NORGE (den som er avbildet i linken = første bil under) mens den i andre land hadde to forgassere (kanskje noen kom til Norge også).

Coupe-utgaven som tilsynelatende ser lik ut ved første øyekast -men har B-stolpe og annet sideruteopplegg het 1.6 SR (86 hk) eller 1.6 GT (DOHC) med 108 hk.

DX utgaven hadde en forgasser
SR hadde to forgassere og
GT hadde to den også men i tillegg twincam motor.

Twincam utgavene kom kun i to farger tror jeg. Hvit og ....sort?
Vedlegg
Corolla5.jpg
Corolla5.jpg (26.2 kiB) Vist 1781 ganger
Corolla4.jpg
Corolla4.jpg (28.19 kiB) Vist 1781 ganger
keelow.jpg
keelow.jpg (54.62 kiB) Vist 1781 ganger

#83952  av TurboKnut

Spec's fra Danmark - 1980 (klikk på bildene for å gjøre dem større)
Vedlegg
160_6038.JPG
160_6038.JPG (38.88 kiB) Vist 240 ganger
160_6034.JPG
160_6034.JPG (39.37 kiB) Vist 249 ganger

#84031  av Kjelliken

:D gt'en kom også i sølv har hatt en slik selv.
Den var det for mye rust på så vi puttet den motoren i en corolla KE 70. :wink:

Og sr har vel to enkle forgassere menst gt'en har to dobble forkassere.. mener det var webber eller solex husker ikke helt ti år siden dette.. :wink:

#84048  av The Doctor

Den Coupen var jo helt rå da! 8) Var det bakhjulstrekk eller fram?

#84050  av tojo

The Doctor skrev:Den Coupen var jo helt rå da! 8) Var det bakhjulstrekk eller fram?
Bakhjulstrekk :!:(står også i spec`en som Turboknut har lagt inn :wink: )

#84074  av TurboKnut

The Doctor skrev:Den Coupen var jo helt rå da! 8) Var det bakhjulstrekk eller fram?
Bakhjulstrekk og diff-brems :D

#91524  av ToyRacing

Jeg hadde en Corolla GT Coupe 1,6 DOHC (Sølv farget). Angrer som bare pokker på at jeg solgte den :(

Var å testa den på Rudskogen en gang, kjempe artig å kjøre :D

Skal se om jeg finner noen bilder av den.

#92824  av mk1 black limited

TurboKnut skrev:GT hadde to den også men i tillegg twincam motor.
Twincam utgavene kom kun i to farger tror jeg. Hvit og ....sort?Bilde
Jøss, gamlebilen min, jo!!! Broder'n hadde den før meg, og jeg mitt dumme nek lakket den sort (var hvit). Hvor fant du de bildene?

#93943  av skody

TurboKnut skrev:Liftback-utgaven het 1.6 DX og hadde 75 hk motor i NORGE (den som er avbildet i linken = første bil under) mens den i andre land hadde to forgassere (kanskje noen kom til Norge også).

Coupe-utgaven som tilsynelatende ser lik ut ved første øyekast -men har B-stolpe og annet sideruteopplegg het 1.6 SR (86 hk) eller 1.6 GT (DOHC) med 108 hk.

DX utgaven hadde en forgasser
SR hadde to forgassere og
GT hadde to den også men i tillegg twincam motor.

Twincam utgavene kom kun i to farger tror jeg. Hvit og ....sort?
Jeg stjal en 2T-B & T50 fra en mørk brun coupe fra høggern på Isi i Bærum. Den hadde to enkle stående gassere av samme type som 2T har. Den motoren står nå i KE70'n til David_AE86 i Drammen.

Som Kjelliksen sa sitter det to doble liggende gassere type Mikuni-Solex på TC-motorene.
Er det noen som vet eier/slektskaps-forhold mellom Mikuni og Solex? Har dette noe med Axis of Evil å gjøre?! :-D *artig*
Alt jeg vet er at Solex la inn årene rundt 1987 mens Mikuni holdt det gående til 1998.