TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kamelonen SW20 ,-edit- har fÃ¥tt pÃ¥ vinterpels :)

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#80174  av Christian

Blir rått å se bilen din på veien igjen Markus, spesiellt på bane!

#80186  av Arne rebel

Christian: Ja, i bakspeilet :?:

#80211  av MR2turbo

Amund og GT4CS, throttlebodien er 70mm dia... :) av merke accufab...
Håper på litt hk fra manifolden ;)

The Doctor, jeg montere turbo og alt på motoren før den monteres i bilen, har bare satt den i nå for litt tilpassing... ;)

Chris, takk :) hmmm, må se om jeg får tid i løpet av helga da til å bygge en til... :P hehe begynner mest å bli lei av å vente på deler nå, så det blir forhåpentlig vis en stund til nestegang jeg sterter på no sånt...

Camelon, jeg og!

Christian, håper vi får sjangs til å vise folk at mr2 duger på bane... ;) men er redd det ikke blir de beste rundetidene akkurat med den motoren her... blir litt for laggy, tror jeg... hehe

Arne Rebel, når jeg tar han igjen med en runde??? :mrgreen: :mrgreen:
hehe tror det kan blir hardt å følge Dagali's store sønn jeg... ;)

I dag har jeg kappet hull til rør fra IC-Throttlebody, ble trangt, så jeg har sånn smått begynnt å deformere litt på innerskjermen for å lage plass.... kulehammeren svinges flittig... hehe
Så tok jeg av ene hub'en framme, kappet bort bramseskjoldet, og har freset plass for å flytte styrekula lenger inn mot senter av hub'en... ser ut til at det kan gå, men jeg klør meg litt i rævva for å finne ut hvordan den skal forsterkes så jeg ikke risikerer brudd ved den økte belastningen på den... Men har begynnt å få noen ideér der og...
Gleder meg til fortsettelsen der... ;)

men nå er det natt.... hehe opp tidlig og så blir det muligens no mekking i morra og... =)

#80268  av PÃ¥l

Må bare si at dette er noe av det villeste og mest gjennomførte jeg noen gang har sett, synes det er helt utrolig at du klarer å beholde den velkjente beskjedenheten din jeg :D og de bremsene var ENORME! Tør jeg spørre om pris?? :oops:

Kan nesten ikke vente med å se bilen din på TV jeg!!

*kneler*

#80285  av The Doctor

MR2turbo skrev: The Doctor, jeg montere turbo og alt på motoren før den monteres i bilen, har bare satt den i nå for litt tilpassing... ;)
Kan man montere Turbon med motoren i?

#80332  av MR2turbo

pål, takk! :) prisen på bremsene ligger på ca 40.000kr for 2 calipere, skiver og klosser, så kommer senter til skiva, braketter for festing av calipere og bremseslanger...
Så kjøpte jeg de av en brukt, caliperne er testkjørt mens klosser og skiver er helt nye... :) jeg ga ca prisen av 1.stk caliper for alt.... ;)

The doctor, det går bra å ta ut og inn turboen mens motoren står i bilen... :) men ta den i tilfelle ut med eksosmanifolden på... men ta av downpipe/kat.

#80456  av chris

MR2turbo skrev: Chris, takk :) hmmm, må se om jeg får tid i løpet av helga da til å bygge en til... :P
Den er grei!! :D

#80457  av chris

MR2turbo skrev:prisen på bremsene ligger på ca 40.000kr for 2 calipere, skiver og klosser, så kommer senter til skiva, braketter for festing av calipere og bremseslanger...
:shock:

#80479  av GT4 CS

MR2turbo skrev:Amund og GT4CS, throttlebodien er 70mm dia... :) av merke accufab...
Håper på litt hk fra manifolden ;)
Det oser iallefall hk av det :) Er sånne deler som gir masse hester selv om motoren ikke er igang. Håper det virker like bra med motoren på fult turtall og da flammene står ut av eksosrøra dine :)

#80484  av erling

MR2turbo skrev:Bla-bla-bla...
Hmmm. Ser ut som jeg skulle tatt en tur nedover på kaffi og øl snart.. Eller har du slutta med sånt? :wink:

#80490  av EilertseN

sleng i flere bilder da :P hehe.. hva er det som egentlig gjenstår nå da ? før du prøver å dra kjerra i gang..

#80675  av AndreasH

EilertseN skrev:sleng i flere bilder da :P hehe.. hva er det som egentlig gjenstår nå da ? før du prøver å dra kjerra i gang..
Bremse-fallskjerm :mrgreen:

#80760  av MR2turbo

GT4 CS skrev:Det oser iallefall hk av det :) Er sånne deler som gir masse hester selv om motoren ikke er igang. Håper det virker like bra med motoren på fult turtall og da flammene står ut av eksosrøra dine :)
hehe, det håper jeg og ;) han som har laget den har hentet alt fra 40hk til over 100hk på samme manifold.. ;)
erling skrev:
MR2turbo skrev:Bla-bla-bla...
Hmmm. Ser ut som jeg skulle tatt en tur nedover på kaffi og øl snart.. Eller har du slutta med sånt? :wink:
det må du gjøre :D bare å slå på tråden så finner jeg fram øllen og kaffikanna... hehe
EilertseN skrev:sleng i flere bilder da :P hehe.. hva er det som egentlig gjenstår nå da ? før du prøver å dra kjerra i gang..
skal se hva jeg har av bilder ;) legge de med posten her....
Det som gjenstår før den er ferdig er:
-motta turbokit og ventilfjærer
-når det er i boks går toppen til porting, skal sette inn større ventiler, andre kammer og ventilfjærer.
-sette ferdig topp på motoren og montere hele motoren med turbo o.l.
-Lage adapterplate mellom TB og Toyota TPS'en
-Lakkere girkassa utvendig
-legge opp slangene til fuelrail og FPR.
-Lage IC- og luftinntak-rør
-Lage slanger for oljekjøleren
-Lage ferdig bryterpanel til ekstra switcher inne i bilen.
-Bygge om navene fremme til å passe med de nye bremsene
-Lage senter til bremseskivene, og adapterplate til caliperne

SÃ¥ dukker det sikker opp noe uforutsett og ;)
AndreasH skrev:
Bremse-fallskjerm :mrgreen:
Og katapult sete :mrgreen:
Vedlegg
Ett lite musehull til ICrør... ;) 
<br />må enda mere banking til for å få røret på plass ;)
Ett lite musehull til ICrør... ;)
må enda mere banking til for å få røret på plass ;)

119_1934.jpg (57.21 kiB) Vist 876 ganger

#80918  av kennethx

Tror det kommer til å løpe mange "mus" igjennom der :)

#81045  av nyman

Ser riktigt bra ut dehär :D jobba på :D
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 49