TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• fin bil..men LITT voldsom pris?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#80831  av celicat23

sleeper skrev:
celicat23 skrev:
CavemaN skrev:Det er vel lakkering av styling vi prater pris på?

Den fargen der er vel original celica farge, ikke veldig vanlig i norge, men veldig vanlig i USA.
Bare lakkering av stlingen, da snakker vi MAX 10.000kr *med* kvittering.

Men jeg bryr meg litt for mye om bilene mine, så alle jeg har stylet har jeg hel lakkert for å unngå fargeforskjell :) Carina E'n jeg hadde i 3år, ble hel lakkert 3 ganger f.eks.
celicat23:det var fælt og sinna du virka da!?!?

han må da få selge bilen sin for hva han vil uten og bli skjelt ut forde..!?
Det ble startet en tråd om hvor latterlig prisen på den bilen er. Noe som jeg er HELT enig med, og svarer på.

Ville vært fint å se ett eksempel på hvor jeg skjeller ut han, for jeg kan ikke finne det. Har bare postet eksempler på hvor dum den prisen er.

#80833  av celicat23

CELICA2001 skrev:Celicat23, hvor mye betalte du egentlig for din bil og hvor mye fikk du med av utstyr, Den bilen din må du ha fått billig :twisted:
Betalte 240.000kr, og "ekstra" ting på den var kun solfilm. Har kjøpt 8,5x19 felger med 235/35 dekk, senket den, ny håndlaget eksos fra katalysator og ut i rør på hver side bak, har kjøpt 2 frontlepper, sideskjørt, hekk skjørt, vinge, karbon panser, blitz åpent luftfilter, spacere, slanger til motorromet, nye eksos potter som skal monteres på før sommeren, vingen må kappes opp og støpes om litt i glassfiber for at det skal bli pent og det må lages fester, skal gjøres en hel del "custom" kaross arbeid med bilen, og den skal hel lakkeres.

Når den er ferdig så vil den vel ha kostet meg ca like mye som den første prisen du ville selge til. Forskjellen er at jeg vil ha en bil som ser fetere ut, er gjort mye mer med, og alt er nytt på den.

Hvis du lurer på hvorfor jeg har "engasjert" meg litt i denne tråden, så er det rett og slett fordi jeg syns folk som tror de kan ta utrolig overpriser for bilene sine pga litt styling er latterlig - og det er å prøve å "lure" folk til å betale mer for noe enn det er verdt i mange tilfeller.

Og har du noe problem med at det blir diskutert, så får du ta det opp med personen som startet tråden.

#80835  av celicat23

cameleon skrev:Når det kommer til priser av diverse til biler, så gjelder det vel mest å ha et ganske bra bekjentskap. Personlig så kan jeg få hellakkert bilen min i samme farge hos profesjonelt verksted MED kvittering til en 8000. Men denne summen er det kun jeg som får da siden stefaren til min bedre halvdel er lakkerer 8)
Hellakkering i kamelon kan jeg få til en 15k.
Dette er inkludert grunning, demontering og hele pakka.
Det må jeg si er noen NICE priser!! Når jeg hadde trans-am drev jeg å prøvde å sjekke opp ei jente fordi faren hennes eide en butikk som selger deler til amerikanske biler. Ser nå at det ville lønt seg å prøvd litt hardere :-)

#80853  av T23 Turbo

Vil også godt sælge min for 300000 :lol:
MVH Finn.

#80935  av cameleon

celicat23 skrev:
cameleon skrev:Når det kommer til priser av diverse til biler, så gjelder det vel mest å ha et ganske bra bekjentskap. Personlig så kan jeg få hellakkert bilen min i samme farge hos profesjonelt verksted MED kvittering til en 8000. Men denne summen er det kun jeg som får da siden stefaren til min bedre halvdel er lakkerer 8)
Hellakkering i kamelon kan jeg få til en 15k.
Dette er inkludert grunning, demontering og hele pakka.
Det må jeg si er noen NICE priser!! Når jeg hadde trans-am drev jeg å prøvde å sjekke opp ei jente fordi faren hennes eide en butikk som selger deler til amerikanske biler. Ser nå at det ville lønt seg å prøvd litt hardere :-)
Vel storesøstra til madamen er singel da 8)

#81000  av erling

celicat23 skrev:Hvis du lurer på hvorfor jeg har "engasjert" meg litt i denne tråden, så er det rett og slett fordi jeg syns folk som tror de kan ta utrolig overpriser for bilene sine pga litt styling er latterlig - og det er å prøve å "lure" folk til å betale mer for noe enn det er verdt i mange tilfeller.
Blir litt voldsom framfart her, gjelder ikke bare deg da. Men om en teknisk stokk dum fyr skal bygge en slik bil fra orginalstand, og er nødt til å betale for alt arbeidet blir det fort dyrt..

Om jeg f.eks vurderte å selge min mr2, og skrev 200 000,- i annonsen, tror dere trappa mi hadde hopa seg opp av zombier med sjekkhefte og kulepenn? Denne "save the world"-aksjonen er totalt unødvendig, det var på håret at jeg ikke sletta hele driten nå. Folk som skal kjøpe bil klarer å tenke selv, vi slipper å tenke for dem. :)

CELICA2001: Du er hjertlig velkommen til å annonsere bilen din i Kjøp & Salg-forumet her, om det skulle dukke opp noe usaklig vil det bli fjernet.:)