TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 18" pÃ¥ MkII????

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #80696  av Azrael

Hei!

Lurer litt på å skaffe meg nye felger på min MR2. Hvordan er det da med 18"? Er det plass med tanke på at det skal være litt gummi på detta også, og hva med impresset?

Detta har det sikkert vært en tråd på før, men siden jeg er nye her på siden, så spør jeg like så godt.

Takker for alle svar :)

#80706  av cameleon

Går det ja. Aner ikke dimen på dekka da. Må vel nede i 35 profil eller noe i den duren kan jeg tenke meg :wink:
Har sett en mr2 i et blad som heter REDLINE. Den hadde 19" på. Husker ikke dekka..

#80721  av lexusmann

Burde gå greit, ja...Kanskje ikke så brede da, 215/35-18 muligens....er ikke den helt billigste dekkdimensjonen, da....Da får du ei rå kjerre!!

#80724  av Dalan

Foran må du ned på 35-profil ja, men bak skulle det nok gå fint med større profil.
Og skal du ha så store felger på bilen, så "må" du senke den.. ;)

#80727  av Azrael

Bilen er senket :D . Jeg tenkte på 215/35/18 foran og 235/35/18 bak eller kanskje så mye som 245/35/18. Men jeg har ikke så mye peiling på hva som går og ikke går, så jeg må jo forhøre meg litt først. :wink:

Men en annen ting også, mens jeg husker det, jeg må kanskje valse hjulbuene foran hvis jeg skal ha 18" og så brede dekk???

#80729  av Azrael

Sorry at spm kommer sånn hulter til bulter! :oops:
Kom på en ting til ang 18" på MkII, innpress? Hva er mest fornuftig å ha foran og uten å måtte bredde bilen/skjermbuene?
 #80767  av jan-erik

Azrael skrev:Hei!

Lurer litt på å skaffe meg nye felger på min MR2. Hvordan er det da med 18"? Er det plass med tanke på at det skal være litt gummi på detta også, og hva med impresset?

Detta har det sikkert vært en tråd på før, men siden jeg er nye her på siden, så spør jeg like så godt.

Takker for alle svar :)
Hei og velkommen. Jevnaker er ikke mange kilometrene fra Hønefoss som jeg kommer forøvrig.

Spesielt siden du er ny så bør du først som sist lære å bruke søke funksjonen. Den er veldig bra, og bedre er det om de som har postet tidligere har brukt en fornuftig tekst i tittelen som du har gjort her. Gå på "Search" og skriv inn "MR2 18" og velg å søke etter begge ordene. Fikk da opp denne: http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... ght=18+mr2

Her står det mye.

Lykke til.

#80829  av MR2Espen

Jeg hadde 18" 215 35 foran og 225 35 bak. funka fett det. så bra ut å :twisted:
 #80919  av Azrael

jan-erik skrev:
Hei og velkommen. Jevnaker er ikke mange kilometrene fra Hønefoss som jeg kommer forøvrig.

Spesielt siden du er ny så bør du først som sist lære å bruke søke funksjonen. Den er veldig bra, og bedre er det om de som har postet tidligere har brukt en fornuftig tekst i tittelen som du har gjort her. Gå på "Search" og skriv inn "MR2 18" og velg å søke etter begge ordene. Fikk da opp denne: http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... ght=18+mr2

Her står det mye.

Lykke til.
Takk for tipset ang søkefunksjonen. :D

Har sett deg/bilen din et par ganger i området ja. Men var det ikke den jeg så til salgs i sommer/høst??? Den er i hvertfall etter min mening den råeste MkIII jeg har sett! :)
 #80925  av jan-erik

Azrael skrev: Takk for tipset ang søkefunksjonen. :D

Har sett deg/bilen din et par ganger i området ja. Men var det ikke den jeg så til salgs i sommer/høst??? Den er i hvertfall etter min mening den råeste MkIII jeg har sett! :)
Takk for det! Bilen var til salgs ja. Fortsatt til salgs om jeg får et interessant bud, men må ikke selge den da jeg trives utmerket med den.

#81019  av sw20

var på gatebil på våler i fjor..... o4 der sto det en mk2 med 18"
den hadde veilside kit som og såg rimlig deilig ut...

hadde det bare vert eit bomex kit 8)

er det noen her på forumet??????