TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Polering

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #81229  av QicSilver

Kjapt spørsmål!
Når det står "la det tørke" på poleringsflaska (det er etter du har polert), hvor lenge mener de da? Er det til du ikke ser poleringsmiddelet lengre, eller er det tid det går på? En halvtime f.eks.. Håper på kjapt svar da det er pent vær nå! :D

#81232  av cancan

Hallo.. Til voksen er blitt ei tørr hinne på lakken, ikke fuktig lengre..

Mvh Oe Kristian

#81246  av sw20

det er som det har blitt skreve her før meg... til det blir ei torr hinne på lakken.... tørketiden kommer ann på hvor raus du er med sakerne...
waxen blir oftest hvit\grå når e
husk at dersom du kjøper ein dyr\bedre voks trenger du ikkje å bruke så mye voks... og det blir garantert bedre resultat!

og for guds skyld ikkje bruk turtle wax!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :x

det e bortkasta tid og penger :evil:

#81250  av QicSilver

Faen, der kom regnet ja.. :evil: *hatepå*
Måtte polere av i en helvettes fart, men det meste var tørt, så jeg håper det ble godt resultat.. Får se når sola skinner :)

Jeg bruker noe som heter auto glym..det var det beste (og dyreste) de hadde, skal vistnok være det stoffet firma som driver med polering osv. bruker.

#81254  av tojo

:D Auto Glym er bra det ! Bruk avfetting, Vask GRUNDIG i krinker og kroker,tørk GODT(med pusseskinn),poler(la tørke som tidligere beskrevet),til slutt kan du gjerne legge på forsegling(Extra gloss protection)samme fremgangsmåte som poleringen,men la dette tørke litt extra for enda bedre resultat. :wink:

#81266  av sw20

auto glym er vel noe av det beste man kan få tak i....
det og megviers eller korleis det skrives, :D

husk å bruke ei svak såpe no da.. så bevarer du glansen lenger, og ikkje vasker bort alt med en gang...

ja kan vere lurt å legge på en hard voks til slutt.... ..men da ville e satt bilen til tørk i ei garasje og gjort alt skjikkelig grundig.. og uten å stresse pga regn :wink:

#81279  av Gjertsen

stopper regnet poleringa altså?
bare å komme under tak og polere.. no problems...

#81280  av lexusmann

Autoglym er veldig bra det, ja...Men den inneholder kritt som ligger igjen som et hvitt pulver...Går jo bort etter hvert, men kan være litt irriterende.

#81314  av QicSilver

tojo skrev::D Auto Glym er bra det ! Bruk avfetting, Vask GRUNDIG i krinker og kroker,tørk GODT(med pusseskinn),poler(la tørke som tidligere beskrevet),til slutt kan du gjerne legge på forsegling(Extra gloss protection)samme fremgangsmåte som poleringen,men la dette tørke litt extra for enda bedre resultat. :wink:
Jeg bruker bare å avfette sidene på bilen jeg.. Skal jeg avfette hele bilen\andre steder enn sidene? Tenker ikke på felgene.. Dem avfetter jeg selvsagt :lol:

#81316  av tojo

QicSilver skrev:
tojo skrev::D Auto Glym er bra det ! Bruk avfetting, Vask GRUNDIG i krinker og kroker,tørk GODT(med pusseskinn),poler(la tørke som tidligere beskrevet),til slutt kan du gjerne legge på forsegling(Extra gloss protection)samme fremgangsmåte som poleringen,men la dette tørke litt extra for enda bedre resultat. :wink:
Jeg bruker bare å avfette sidene på bilen jeg.. Skal jeg avfette hele bilen\andre steder enn sidene? Tenker ikke på felgene.. Dem avfetter jeg selvsagt :lol:
Joa det holder som oftes å ta bare sidene pass på å få vekk all vanskelig smuss, som asfaltflekker,fett,silikon,drivstoff flekker,limrester osv.
Auto glym`s Intensive Tar Remover er ypperlig til dette.
Vær nøye med hjulbuer.(smuss der utvikler seg fort til rust)

#81317  av blixern

Var første gang jeg polerte Celicaen min i dag da, siden den ble nylakka i sommer. Men glansen kommer fram, sykt hva snø å kulde gjør med lakken.

min oppskrift er væffall selv vask på statoil først,
med avfetting og avspyling.

så kjører jeg rolig dit jeg polerte bilen.

Først så bruker jeg syntetisk pusseskin for å tørke bilen,
for så å bruke AutoGlym sin Intense Tar Remover nede på bilen og rundt pakninger der skit samler seg (rundt lister osv), på bakfangeren osv.
Veldig viktig fant jeg ut, mye "dritt" der som høytrykk/vanlig avfetting ikke tar.

Så bruker jeg TurtelWax sin voks-påførings-svamp :P
Denne anbefales:)

Så er det bare å gni inn bilen med Autoglym sin Super Resin , voks.
å vente til det har tørket...til det blir tørt som er nevnt tidligere.

Autoglym sine produkter svikter aldri! :D :D :D

Extra Gloss protection som er nevnt her, er lurt å legge på etter på ja, men har bare brukt det på sommerene jeg... :)

#81436  av QicSilver

Nice :D jeg må virkelig si jeg liker forum! :D Faen så mye kunnskap som er samlet, jeg lærer noe hver gang jeg går inn her.. Skal anskaffe meg pusse skinn, slutte å bruke zalo i vaskevannet :P + bruke sånn protection shine greier.. Også godt å vite av produktet jeg bruker (auto glym) er gode greier :)

#81835  av blixern

hehe... ja forum er skikkelig knall når man får gode svar å ikke bare piss tilbake :D , skal ikke si refferere til noe annet forum da men. :x

#81848  av Erlend

Zalo = Avfetting ;)