TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Jordingspunkt

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo

#81909  av @lpher

Rolfis skrev: Så qluet er (er litt fersk her) å pusse ned til ferskt metall rundt bolten, koble til og så lakke over med klarlakk e.l.)
Pusse som en gal...for så å forsegle med noe ja :)

@lpher

#81911  av Rolfis

Takker for tipsene... Blir vel å koble seg bort i helga tenker jeg :wink:

#81913  av @lpher

Rolfis skrev:Takker for tipsene... Blir vel å koble seg bort i helga tenker jeg :wink:
Nice... :) Det er bare å fyre på med bilder...vi blir ikke sure av det ihvertfall! :D

@lpher

#81940  av chris

i mr2 er festet til reservehjulet et veldig bra jordingspunkt :)

#81942  av Dalan

chris skrev:i mr2 er festet til reservehjulet et veldig bra jordingspunkt :)
Hmm, det hørtes ikke dumt ut.
Du bare pusser av lakken ved skruehullet der dra og fester med en bolt (for eksempel stanga som holder reservehjulet på plass, bare setter på en mutter som holder kontakta nede) ?
Må ha ny stereo i bilen straks, bilen min har fått det velkjente 'dårlig-kabling-på-venstre-side'-syndromet :D
SÃ¥ @lpher, prepare yourself :D

#81945  av chris

Dalan skrev:
chris skrev:i mr2 er festet til reservehjulet et veldig bra jordingspunkt :)
Hmm, det hørtes ikke dumt ut.
Du bare pusser av lakken ved skruehullet der dra og fester med en bolt (for eksempel stanga som holder reservehjulet på plass, bare setter på en mutter som holder kontakta nede) ?
Må ha ny stereo i bilen straks, bilen min har fått det velkjente 'dårlig-kabling-på-venstre-side'-syndromet :D
SÃ¥ @lpher, prepare yourself :D
pusse litt lakk ja, og skru en bolt rett nedi hullet der bolten til reservehjulet normalt står. tror ikke jeg har noen bilder av dette, men tror du skjønner hva jeg mener. i hvert fall er det et solid jordingspunkt der. i tillegg er cdspilleren min jorda på et eget punkt, inne i dashen. dette var ikke gjort først, og da hadde jeg heftig dynamo-støy. ny jording til cdspiller, og vips! så var det bra :)

#81962  av Dalan

chris skrev:pusse litt lakk ja, og skru en bolt rett nedi hullet der bolten til reservehjulet normalt står. tror ikke jeg har noen bilder av dette, men tror du skjønner hva jeg mener.
Jepp, klart og tydelig, da vet jeg hvor jeg skal jorde forsterker hvertfall :)

#81969  av @lpher

Dalan skrev: Må ha ny stereo i bilen straks, bilen min har fått det velkjente 'dårlig-kabling-på-venstre-side'-syndromet :D
Dalan skrev: SÃ¥ @lpher, prepare yourself :D
Bare å finn ut hva du har lyst på det...så skal jeg fikse det for deg :)

@lpher

#81972  av Dalan

@lpher skrev: Bare å finn ut hva du har lyst på det...så skal jeg fikse det for deg :)

@lpher
Skal kikke litt rundt etter hva jeg kan tenke meg et par uker, så får handlinga skje når lønningsposen kommer.. :D

off-topic..? huh? :P :oops:

#81995  av @lpher

Dalan skrev:
off-topic..? huh? :P :oops:
Whoops :oops: :D

@lpher

#82059  av FireFox

@lpher skrev:
FireFox skrev: gode jordings punkt finnes jo nesten overalt :wink:
Det er vel å overdrive en smule...i forhold til dagens biler vel? :)

@lpher
Det kommer jo helt ann på hvor mye arbeid du vil legge i å finne et jordings punkt det :D

Alltids noen skruer ol i nærheten.. :wink:

#82249  av Christoffer

@lpher skrev:
Christoffer skrev:godt og godt.. det funket ihvertfall for meg å dra ledningen fra forsterkeren og rett bort på festet til antennen bak. @lpher får fortelle oss om dette er smart eller ikke
Hmm...*how to put this as mildly as possible* LOL :D Jeg ville nok ikke ha brukt det punktet på en normalt kraftig forsterker nei :) Ihvertfall ikke om du benytter Pioneer headunit...da deres akilleshæl ligger akkurat her...du svir linjeutgangene på spillern din...rett og slett fordi forsterkern prøver å "stjele" jord via signalkabelen...fordi den ikke får nok fra det egentlige jordingspunktet...

So be carefull guys :)

@lpher
Ok, i og med at jeg har Planet Audio 500.4 forsterkeren (RMS Power (4 Ohms) : 125w x 4), så er ikke dette jordingspunktet noe særlig. Har sony spiller og ørlitte dynamostøy...

Noen tips om hva jeg bør gjøre?

/Christoffer

Ps. er det dette eller frontsettet sin skyld at lyden vrenger seg ved høyt volum? Har et eller annet DLS A64 eller noe sånt frontsett. (Sitter på jobb, og har det ikke foran meg for å si det slik :) )
Sist redigert av Christoffer den 13 jan 2005 13:03, redigert 1 gang totalt.

#82767  av Rolfis

Da blir det saging og skruing og det som hører med. Skal inn med det som er på bildet.. Frontsettet er på plass fra før, men tok de med i bilde for det! Er spent på hvordan dette blir.. Planen er en 30l lukket kasse for subben i 18mm MDF. Legger vel ut flere bilder etterhvert.
Vedlegg
Komponentene
Komponentene
Bilde 001.jpg (300.19 kiB) Vist 3464 ganger

#82855  av @lpher

Christoffer skrev: Noen tips om hva jeg bør gjøre?
Som jeg har nevnt tidligere bør jord ta's nå nærme/tett innpå bilens bærende konstruksjon som mulig...og ikke være shy for å pusse av MYE lakk rundt feste punktet :)
Christoffer skrev: Ps. er det dette eller frontsettet sin skyld at lyden vrenger seg ved høyt volum? Har et eller annet DLS A64 eller noe sånt frontsett. (Sitter på jobb, og har det ikke foran meg for å si det slik :) )
Hmmm...nå kjenner jeg ikke til disse settene så alt for godt...men my best guess er at det misstrives med at døra er for stor....

Er dette ett dyrt frontsett eller?

@lpher

#82975  av Christoffer

Hmm... ser ut som at jeg får revurdere jordingen på celicaen da.. :)

Bommet forresten helt på frontsett navnet... Det var DLS PS-6 de het... kostet meg 1700... Så de ligger vel midt på treet prismessig. Det virker for meg som at subben tåler MYE mer enn frontsettet, selv om det er den billigste RF bassen...