TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bremsesko Corolla

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #79153  av Tubi

Har gått til anskaffelse av bremsesko til min 93, corolla 1,3. Her snakker vi altså ikke om brembo eller tarox utstyr, men mer den dimensjonen som finnes på bestemor sin trygg-sykkel :D Uansett, er det vanskelig å bytte disse selv?

#79204  av doffy

burde klare det hvis du har tatt i en skiftenøkkel før..

#79228  av 2fast4u

Har ikke hørt om noen som har skiftet bremsesko med skiftenøkkel før. :lol: :lol: :lol:

Hmmm....

:wink:

#79316  av doffy

2 FAST 4U skrev:Har ikke hørt om noen som har skiftet bremsesko med skiftenøkkel før. :lol: :lol: :lol:

Hmmm....

:wink:

relevant... :P
jeg mener jo selvfølgelig husnøkkel! :?

:D

#79420  av Tubi

doffy skrev:burde klare det hvis du har tatt i en skiftenøkkel før..
Nei, men jeg har sett en engang...

#79423  av kaimagne

Hvis du Tubi oppdaterer profilen din og setter inn bosted og slikt, så skal vi vel alltids kunne hjelpe deg videre. Jeg skal i hvertfall være i stand til å vise deg hvordan du gjør det... :)

Men hvis det er bremseklosser og ikke bremsetromler, så er det veldig enkelt å skifte, stikk inn på Biltema eller Torshov bilrekvisita og titt etter Haynes-bøkene. De koster vel ca 250-300 kroner, og forklarer det aller aller meste.

Kai Magne

#82246  av Tubi

Da er jobben gjort, og det var en skikkelig møkkajobb! Men etter mye banning og sverting så glidar jag nu rundt med nya bremsesko! Neste gang går det mye lettere! En stk tang er det man trenger for å bytte!

#82300  av doffy

Tubi skrev:Da er jobben gjort, og det var en skikkelig møkkajobb! Men etter mye banning og sverting så glidar jag nu rundt med nya bremsesko! Neste gang går det mye lettere! En stk tang er det man trenger for å bytte!
good ;)