Jeg må nå lete frem min MR2 fra garasjen og kjøpe meg vinterdekk til den, da den gamle "vinterbilen" ikke lenger er godkjent av EU....
Har noen erfaring med hvilken dimensjon man bør velge på vinterdekk for en MR2 mk3 2004 modell?? Sommerdekkene på denne er originale (dvs: 185/55R15 foran, og 215/45R16 bak).
Den første anbefalingen jeg fikk fra Toyota var å sette 195x55R15 både fremme og bak. Senere har jeg også fått anbefalt 185x55R15 fremme og bak.
Er det noen som selv kjører på vinterdekk nå og har litt erfaring med dette?
Hva er best sikkerhetsmessig?
Vil det i det hele tatt bli godkjent (i en uheldig og tilfeldig kontroll fra biltilsynet) å gå ned fra 215 til 185 på bakdekkene? Jeg trodde man bare hadde lov å gå opp eller ned en dimensjon på bredden.
Håper på snarlig hjelp angående dette.
God vinter
Har noen erfaring med hvilken dimensjon man bør velge på vinterdekk for en MR2 mk3 2004 modell?? Sommerdekkene på denne er originale (dvs: 185/55R15 foran, og 215/45R16 bak).
Den første anbefalingen jeg fikk fra Toyota var å sette 195x55R15 både fremme og bak. Senere har jeg også fått anbefalt 185x55R15 fremme og bak.
Er det noen som selv kjører på vinterdekk nå og har litt erfaring med dette?
Hva er best sikkerhetsmessig?
Vil det i det hele tatt bli godkjent (i en uheldig og tilfeldig kontroll fra biltilsynet) å gå ned fra 215 til 185 på bakdekkene? Jeg trodde man bare hadde lov å gå opp eller ned en dimensjon på bredden.
Håper på snarlig hjelp angående dette.
God vinter

Kjell Inge
MR2 MK3 2004 SMT
Alltid smilende bak rattet!!!
MR2 MK3 2004 SMT
Alltid smilende bak rattet!!!