TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Feste pÃ¥ bakre lyd-demper Mk1.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #83068  av Mr2Nyter'n;p

Hmm... Bakre lyd-demper er festet i et kvadratisk hull.. Som en tapp fra potta går inn i... Problemet er at jeg mangler gummien eller hva det er som skal være der... Er dette universalt? Når bilen var ny pakka jeg biter fra ei gummimatte inni hullet, men nå etter motorbyttet er det tomt igjen.. Det BRÅKER! :D

#83085  av Amund

ta deg en tur på toyota og kjøp ny foring. koster ikke allverden, og lyden forsvinner :wink:

#83093  av FireWalk

Jepp.. er nok bare for å forhindre vobrasjoner og støy den er der. Kjekk å ha! Hos Toyota koster den vel sikkert ikke mer en en dagslønn...

Det billigste jeg har kjøpt hos Toyota noen gang er en Skru. Den kostet 25 kroner. Ingen stor sum, helt til man tenker på at man kan få en hel ESKE Med identiske skruer alle andre steder.

Så sant det lar seg gjøre kjøper jeg uorginale deler hos Bilxtra og lignende, da betaler jeg 25% av prisen. Når det gjelder ikke-elementære ting så klart, VIKTIGE deler må man jo kjøpe hos toyota uansett. Men småting som ikke spiller noen rolle hvem som har laget kjøper jeg andre steder. Jeg tror ikke en Toyota skru nødvendigvis er så mye bedre enn en vanlig skru bare fordi den koster 1000% mer .

Nå sporet jeg vel litt av. Men måtte bare nevne det ;)

#83096  av Mr2Nyter'n;p

Takktakk for svarene :) Foring ja! Det var det det het... Hehe.. Har dem det på en god bil-rekvisita forretning? Som Firewalk sier, det koster jo litt kr for de mest elementære ting på Toyota... :shock: :D

#83107  av spkstrp

kjøpte denne selv for en stund siden. Du må skru løs hele sulamitten, får ny slik metall greie med foring i . Tror det kostet 2-300 kr.

Få det gjort før eksosfestet løsner..