TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Eksosprboblem!!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #8334  av bose

Satte på mitt nye eksos anlegg i dag.Hele anlegget har jeg bygget selv,men bruker orginalt grenrør.Jeg var inne hos Toyota i dag å kjøpte pakninger og satte på disse.Men det lekker!!Det kommer veldig mye lyd undenifra ,sånn ca ved manifolden.Må jeg kjøpe ny manifold??Eller er det no annet feil?
Takk for alle svar.

#8335  av erling

Hvordan ser anlegget ut da? Lag en liten skisse i paint med litt forklaringer o.l. :) Du har vel en flexi-del etter grenrøret?

#8336  av bose

Her er det!
Vedlegg
rør.jpg
rør.jpg (7.15 kiB) Vist 2858 ganger

#8337  av erling

Hmmm.. Det beste er vel at du kryper under bilen og lytter deg frem til lekkasjen. Hvis motoren er kald kommer det som regel vann ut i lekkasjen oxo.

Du har lik dimensjon på rørene hele veien? Og lyden er typisk "lekkasje lyd"?
 #8377  av Bjørn MK1

Bra å se du fikk du fikk det sammen.
De gangene jeg har hatt av mitt annlegg, så har jeg smurt litt eksospasta på pakningene, feks Gungum eller hva det heter. Den på tube, selges på bensinstasjoner.

#8386  av MR2turbo

Hvis du kjører med det en ukes tid og så kikker over det vil du tydelig se sot der det lekker...

Det kan jo være at flensen mot grenrøret har slått seg litt hvis du har sveiset på den. Men når du ser hvor det lekker kan du jo evt. rette litt på den med en fil..

For montering ville jeg hatt på ekspanderende eksospasta på alt av skjøter enten det er pakning eller rør som går inni hverandre. Jeg bruker en hvit guffe på tube som jeg kjøper på Biltema.. :)

....får vi se noen bilder av eksosen din? :P