TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• RC Driftin prosjekt for alle!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #83458  av Goose

Jeg og bjoroen lurer på og lage til en større bestilling på RC biler til 2000,- Med alt du trenger for og kjøre.

Hadde jo vert utrolig morro og prøvd og dra igang et noe større RC drifting miljø også..
Dette er da noe vi spesielt har tenkt på i sammarbeid med de som er på 200sx forumet (200sx-ogn)...

Kansje vi kan organisere sånne Klubb konkuranser på RC drifting?

Bilene vi har tenkt å kjøpe er HPI Sprint 4WD 1:10.
http://www.hpieurope.com/kits/main.php? ... partNo=711

Edit: Bilene er ikke HPI Sprint med HPI Sprint 2 4WD 1:10:
http://www.hpieurope.com/kits/wv3main.p ... partNo=323

Edit: Deter kun 2 av bilene er HPI SPRINT resten er HPI Sprint 2.
De koster noe mer men prissene får jeg senere i dag.

Man kan skaffe seg en custom karroseri til bilene slik at RC bilen kan ligne på bilen din. I mitt tilfellet blir det en celica: http://www.hpieurope.com/graphics/parts/7340.jpg

(om interessen blir stor kan hende man kan få custom karroseri isteden for porshe 911 inl. i prisen)

Hvor stor er interessen for dette?

Intereserte personer:

TS-OGN:
* Goose <-SKAL HA, Celica T23, mørk sølv, 3-kanaler
* Oas
* Oddie <- SKAL HA, Peugeout 406 karosseriet, blå metalic, 3-kanaler

200SX-OGN:
* bjoroen <- SKAL HA, S15, lilla. blå , eller gul, 3-kanaler
* xenon
* Nissan90sx
* Batman <- SKAL HA, 350Z, ,3-kanaler
* Fried
* Supernissan <- SKAL HA, NISSAN SKYLINE R34 GT-R BODY, 2-kanaler,`farge?
* trulsi <- SKAL HA <- TOYOTA SUPRA GT BODY (AU CERUMO/200mm/WB255mm), Mørk lilla perlemor (vis ikke, mørk knæs blå farge), 3-kanaler
* Enzo <- SKAL HA, MAZDA RX-7 FD3S BODY, Rød perlemor (vis ikke, vanlig rød), 3-kanaler
Sist redigert av Goose den 03 feb 2005 18:52, redigert 10 ganger totalt.

#83467  av bjoroen

Her er bilde av de 2 custom karosseriene man kan velge i, om vi ikke får til noen flere alternaviter på det..

Bilde
Bilde
Bilde

Men det finnes utrolig mange forskjelige karosserier..

jeg for min del skal holde meg til Nissan. R34, 350z, Silvia GT (s15)
Det er også S2000, Impreza.. mazta hadde de noe.. ++++

Legger ved et par bilder..

Skyline R34
Bilde
Bilde

Silvia GT
Bilde
Bilde

350Z
Bilde

RX7
Bilde

RX8
Bilde

S2000
Bilde

Impreza
Bilde
Bilde

synes jo picupen er litt rå jeg da :)
Bilde

Bilde

Bilde

Og ennå er det mange merker igjen.
Sist redigert av bjoroen den 19 jan 2005 12:55, redigert 2 ganger totalt.

#83468  av Goose

Bilder av Toyota karroserier:

Mr2 mk3:
Bilde
Bilde

Celica T23:
Bilde

Supra GT
Bilde
Bilde

TOYOTA SPRINTER TRUENO AE86:
Bilde

TOYOTA GT-One TS020
Bilde

LEXUS LS 430
Bilde

LEXUS LS 430
Bilde

Andre biler:

2003 DODGE VIPER GTS-R
Bilde

MAZDA RX-8 MAZDASPEED
Bilde

HONDA NSX GT
Bilde

#83469  av Oas

jeg er med vis man kan velge av de vustom karosseriene

#83489  av GT4 CS

Typisk at det ikke finnes noen celica st185 da :cry:

#83492  av jumbo

Ikke no sw20 jo! Screw that :?

Litt mer seriøst ment: Hadde vært moro å blitt med, men tror ikke lommeboka tillater det for tiden :/ Altfor mye jeg må spare til fremover.

#83508  av Goose

Det kan hende man finner karroseri til SW20 og ST185. Det eneste er at jeg ikke vet hvor. Om dere gidder å ha en liten research på dette.
Dere trenger karroseri til 1:10 skala 190 eller 200 mm ;)
Karroseri koster rundt 10-20$ om man vil hente en selv fra usa

#83524  av spkstrp

ikke for å være gledesdreper eller besserweisser eller noe slikt. Men jeg vurderte å kjøpe hpi for en stund tilbake, men lot være når jeg så at mange disset bilene på hpi sitt eget forum.. Tror de kom fram til at det var en grei begyner bil, men om du var "seriøs" ble det som regel til at du oppgraderte bilen med hpi's performance stash, og da ble det billigere å kjøpe en "skikkelig" bil med engang i stedet...

#83530  av Goose

Skal du kjøre aktiv konkurranse så er det ikke nok på en bil til 5000 kr en gang.

HPI Sprint er litt mer enn en nybegynner bil. Den er solid og putter man en bra motor i den så går den bra også.

Desutten om man ønsker å delta i kunkurranser så finnes det en cup bla. i Oslo som nettop går ut på Hpi Sprint.

Man kan også gå til lekebutikken og kjøpe seg en 4x4 nikko bil der. Men den vil neppe holde den hjulingen jeg har tenkt å utsette HPIen for.

Desutten så er tanken her å ha det morro og drive med drifting ikke stille i NC ;)

#83547  av spkstrp

ja jeg skjønner.. men tror ikke det var konkurranse de snakket om, bare at du vil ha en kjappere og bedre bil ganske kjapt, og hpi "trimmedeler" var vist ganske dyrt.. men jeg skjønner hva du mener, det holder sikkert for de fleste å bytte motor ;)

#83548  av bjoroen

Vil vel si at man har jo muligheten til og komme igang og lære seg drifting og ha det morro for en rimelig penge for en bil man ikke MÅ oppgradere for og ha det morro.. og vil man bruke mere penger på dette, men vil dele kostnadene utover en lengre periode, så er jo dette en ypperig bil da..

Jeg kommer nok ikke til og oppgradere denne bilen noe.. eneste er vel at jeg vurderer større motor med tiden.. får se.. men da har jeg hvertfall ikke punget ut en masse kroner på en gang for og få meg en bil :)

HÃ¥per vi blir en gjeng med slike biler.
Ser frem til dette :)

#83554  av Goose

Se EDIT i første posten.

#83584  av Anders gullstein

GT4 CS skrev:Typisk at det ikke finnes noen celica st185 da :cry:
Hvis du klarer å få tak i et brukt, så har de vært i handelen en gang for noen år siden :wink:

http://www.tamiyaclub.com/car.asp?id=135

#83588  av Anders gullstein

Jeg har faktisk tenkt å slenge inn en bestilling på driftdekk til mine ifra Japan. I tillegg til det skal jeg kaste på et skikkelig AE86 Trueno Sprinter kaross :)

Så jeg er absolutt inn på å drive med litt drifting!

Bilene som jeg har liggende er Tamiya av chassi typene TB EVO 2, full option TT01. Derav alle er 4WD touring.

Disse HPI bilene er da utmerket. Største forskjellen fra denne og topp modellen er karbonfiber chassi plater og noe andre småting. Herregud, dette er da drifting, og drifting har aldri vært raskeste vei rundt banen lell :wink: . Viktigste på en drift bil er at den har kuledifferensial. Frikobling til fremhjulene er også kjekt, da man kobler ut 4WD når man slipper gassen eller bremser.