TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Motorbytte

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #82248  av Azrael

Hvis det nå blir så jeg bytter motor i MR2`n, hva annet er det jeg trenger i tillegg til et komplett rearcut kit?
Da tenker jeg på ting som Intercooler, clutch, diff, girkasse, bremser osv (en del av dette er sikkert med på et komplett rearcut kit).

Takker for all hjelp jeg har fått her på forumet. Siden jeg er ganske grønn når det gjelder ting og tang er jeg svært takknemlig for all hjelpen jeg har fått :wink:
 #82251  av mr.two

Azrael skrev:Hvis det nå blir så jeg bytter motor i MR2`n, hva annet er det jeg trenger i tillegg til et komplett rearcut kit?
Da tenker jeg på ting som Intercooler, clutch, diff, girkasse, bremser osv (en del av dette er sikkert med på et komplett rearcut kit).

Takker for all hjelp jeg har fått her på forumet. Siden jeg er ganske grønn når det gjelder ting og tang er jeg svært takknemlig for all hjelpen jeg har fått :wink:
Trenger vel ikke noe mer enn det som følger med clipet. Bremser kan jo alltids oppgraderes ved en senere anledning. Jeg skal bruke 91 Gti bremser når jeg får satt inn 3 gen. motoren min, frem til sommeren hvertfall, føler ikke at bremsene er noe som akkutt trengs å bytte.

#82261  av PÃ¥l

Originalt er GTI - bremsene like store som Turbo - bremsene. (vel å merke at de er av samme revisjon ;) )

#82297  av mr.two

Pål skrev:Originalt er GTI - bremsene like store som Turbo - bremsene. (vel å merke at de er av samme revisjon ;) )
Yep, men ble bremsene større rund baut på 92+ eller var det bare foran ? Har ikke satt meg veldig inn i bremsene på de forskjellige revisjonene :wink:

#82313  av MR2turbo

turbo/gti bremser er like, både de foran og bak...
Men det er skille i slutten av 92, da ble både frembremser og bakbremser større... :)

#82700  av jumbo

Det eneste du trenger dersom du kjoeper et rearcut, er eventuelle ting du har lyst til aa byttte ut/mangler... plugger, reg.reim, vannslanger etc etc....

#83614  av pkgrette

du er ikke den eneste som skal bytte motor min skal ut pga rådebank :( har tøff motor som står i garasjen å venter
:P