TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bremsesko til hÃ¥ndbrekke. (T182)

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #83577  av ScadamiCa

Heijsann..

Har hørt litt rundt, og lurer på om noen vet om det finst Uorginale bremsesko til dette?

Var hos toyota dem hadde jo, men til 170,- pr stk?
Nesten 800,- for alle 4 da.

Var hos lokale BilXtra butikken, fekk noen av dem som di mente var rett, men dem passa ikke. For dei var til Celica`er som ikke hadde bremesklosser bak. Har det jeg.

Noen som vet om noen plass di selger bremsesko? :) Utenom Toyota

#83583  av memo

bremsesko?

...bremseklosser?

170,- pr stk er ikke så dyrt at det gjør noe da
Sist redigert av memo den 19 jan 2005 16:20, redigert 1 gang totalt.

#83587  av tojo

:D
Bremsesko(brukes ofte til håndbrekk på biler. Liten trommel i senter av bremseskiver bak. På "gamle biler var det trommelbremser å der brukes sko ikke klossser!)
Bremsesko:
Bilde

Bremseklosser:(trenger vel ingen forklaring,brukes der det er caliptere)
Bilde

#83642  av ScadamiCa

Har jo både bremsesko og bremseklosser bak jeg da:)

Viss du ikke forstår så er bremseskona inni trommelen, og bremseklossene utapå.:)

Men jeg syns det var dyrt:) Da BilXtra har til dei fleste andre biler utenom celica, og di koster bare 200,- for alle 4, som jeg trenger

#83664  av tojo

Dette burde forklare saken:
Bilde

For å sammenligne prisene på skoene så koster disse $64 å kjøpe i USA, men da kommer frakt i tillegg. :wink:

#83665  av ScadamiCa

Er det orginale sko?

Hvorfor er dei så dyre? Er i grunnen litt teit:) alt dem skal tjene penger på

#83686  av GT_rider

Finnes ike uoriginale bremsesko. Dette vet jeg siden jeg byttet skoene til håndbrekket på min T18 for ett par måneder siden.
Er grei pris ja. Kjøpte ikke monteringssett, siden jeg klarte å få av det gamle uten å ødelegge det. Monteringssett trur jeg var nesten like dyrt som skoene.

Originale Toyotadeler er skremmende dyrt. Skulle gjort som Ford, senka eleprisene, slik at fokl kjøpte mer originalt.