TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Plexiglass

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #83612  av Jon Arve

Hvor får jeg kjøpt plexiglass på mål rimeligst?

#83714  av MR_T

2000celica skrev:Vet ikke hvor du bor, men http://www.clasohlson.no/
er billig :roll:
hmm viste ikke at de hadde slikt, men er vel kanskje for små plater for Jon Arve, de burde hatt 1*1meter også :P

#83716  av Goose

skal høre med stefar som har mallerbutikk om han kan skaffe plexi billig.

#83718  av MR_T

Goose skrev:skal høre med stefar som har mallerbutikk om han kan skaffe plexi billig.
Kanskje vi får kvantumsrabatt? :) skulle hatt en plate selv, skal bygge om anlegget i bilen, holder på å lydisolere nå først så da må alt ut.
btw: Har møtt deg endel ganger nå Goose i og mot Larvik og i Sfj, bor du på vesterøya? så bilen din sto der tror jeg

#83727  av Goose

Jeg bodde i sandefjord frem til slutten av Nov. Bor ikke der lenger.
Er det deg jeg har sett med den mk6? Hadde tenkt så mange ganger å sette på visittkort. men så deg aldri parkert...

#83737  av MR_T

Ok, ja var nok meg, har visittkort selv 8) Audison merke i bakruta er avslørende :wink: Si fra hvis du får noe deal på Plexi da

#83741  av Goose

jupp. husker den bilen:)

skal siifra om jeg får tak i noe deal. skla snakke med han i morra.

#83872  av chris

jon arve: som jeg sa til deg i går.. du har jo en mulighet i herdet glass da. kan jo ta en telefon til riis og forhøre deg om begge deler :)

#83886  av Ace

Hvorfor bruke plexi glass ? blir jo veldig fort ripete ... Tok en tur innom Riis glass å hørte om de hadde noen rester liggende som jeg fikk til en billig penge :D [/u]

#83909  av tojo

:D Jeg ville gått for laminert glass! :wink: Blir mye billigere,en glassmester/forhandler har alltids noe kapp du kan få billig. :wink:
Laminert glass tilpasser du selv!(det er det værre å gjøre med herdet!)
For å kutte laminert glass skjærer du bare likt på begge sider av glasset(vanlig glasskjærer),gir det en liten kakk så du får bruddlinje,så heller du rødsprit i bruddet og fyrer på(dette for å brenne av laminaten).

#83948  av @lpher

Husk for all del på at det må være SKIKKELIG TYKT om det skal brukes i forbindelse basskasser etc :)

@lpher

#85358  av pkgrette

hmm jeg vet at faksisk ikea har ( bare kjpøer bilde rammer i den sørellsen som har tynn pleksi vis du skal ha tynn da..

#85446  av KK-ma70

Jon-Arve: Det ligger et firma på rosten nedenfor HydroTexaco atme der ambulansehelekopterbasen er... Navnet kommer jeg ikke på :oops: , men det høres litt utenlandsk ut... og kundebehandlingen er topp. Kjøpte meg 19mm lexan\plexi(husker ikke akkuret hva det vat jeg fikk) der og fikk en GREI pris og masse tips om hvordan man skulle gå frem for å ta ut hull til subb og borre hull til skruer uten at det skulle sprekke og flise. fikk til og med stikksagblad 8) . Riis(eller pilkington som har tatt over lokalene på Lade) skulle ha ca1000kr :shock: for ei 20mm plate på 440x400mm, jeg betalte mye mindre... :D

#87239  av MR_T

Goose skrev:skal høre med stefar som har mallerbutikk om han kan skaffe plexi billig.
Fikk du noengang sjekket om han kunne skaffe Goose?

T.R