TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• delenummer reflekser foran mr2 mk2

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #83122  av chris

noen som kan hjelpe meg med delenummer til de refleksene foran på mr2 mk2? de må være hvite. og kun refleksene. som dere vet er blinklysene foran todelt.. en del med park+blinklys, og en del med refleks (ytterste delen).. jeg trenger refleksene til begge sider.

og før noen spør; nei, jeg har ikke vært borti noenting. ene refleksen falt av på motorveien og ble flat, og dette var diamond cut. så for å få det likt på begge sider, trenger jeg to nye reflekser.

ps! hvis noen har kræsja ellerno, og hadde diamond cut blinklys og disse er hele, så er det venstre side jeg trenger.

#83145  av sw20

kan ikkje hjelpe deg... men er det noen som veit om det går an å få disse med lys i???

#83154  av erling

Delenr må vel være den som kalles for parklampe her:
kake skrev:Leta fram kvitteringa fra da jeg kjøpte, og der står det:

1 stk 81521-17090 Glass Fremme (Blinklys foran).
1 stk 81511-17090 Glass Fremme (Blinklys foran).
1 stk 81610-17020 Parklampe (Parklys foran).
1 stk 81620-17020 Parklampe (Parklys foran).
2 stk 81731-20220 Lampeglass (Sideblinklys, disse er like).

Pris eks. moms 1446,-
Inkl moms 1793,-
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... highlight=

#83310  av chris

erling skrev:Delenr må vel være den som kalles for parklampe her:
kake skrev:Leta fram kvitteringa fra da jeg kjøpte, og der står det:

1 stk 81521-17090 Glass Fremme (Blinklys foran).
1 stk 81511-17090 Glass Fremme (Blinklys foran).
1 stk 81610-17020 Parklampe (Parklys foran).
1 stk 81620-17020 Parklampe (Parklys foran).
2 stk 81731-20220 Lampeglass (Sideblinklys, disse er like).

Pris eks. moms 1446,-
Inkl moms 1793,-
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... highlight=
nei, ikke parklyset. refleksen, som er på utsiden av den. den biten som står i hjørnet. den biten man må løsne for å komme til å skru ut blink/park saken.

#83311  av Dalan

chris skrev: nei, ikke parklyset. refleksen, som er på utsiden av den. den biten som står i hjørnet. den biten man må løsne for å komme til å skru ut blink/park saken.
Parklyset sitter jo i samme biten som blinklyset da, så det må jo være en av de to alternativene over her i hvertfall :)

#83312  av chris

Dalan skrev:
chris skrev: nei, ikke parklyset. refleksen, som er på utsiden av den. den biten som står i hjørnet. den biten man må løsne for å komme til å skru ut blink/park saken.
Parklyset sitter jo i samme biten som blinklyset da, så det må jo være en av de to alternativene over her i hvertfall :)
nope. park og blinklys sitter i samme enhet.. refleksen er adskilt fra denne delen. den sitter på utsiden/bakenfor/på hjørnet.

hvis man ser på dette bildet, http://www.langberg.no/christian/bilder/Dscn1076.jpg , så er det den oransje delen som er bakenfor det lysende parklyset der (men jeg skal ha hvit altså)

#83314  av Dalan

chris skrev:
Dalan skrev:
nope. park og blinklys sitter i samme enhet.. refleksen er adskilt fra denne delen. den sitter på utsiden/bakenfor/på hjørnet.

hvis man ser på dette bildet, http://www.langberg.no/christian/bilder/Dscn1076.jpg , så er det den oransje delen som er bakenfor det lysende parklyset der (men jeg skal ha hvit altså)
Det er jo det jeg sier, altså må vel refleksen være en av de to alternativene over her, som står forklart som blinklys og parklys, hver for seg.. ;)

#83317  av FireWalk

sw20 skrev:kan ikkje hjelpe deg... men er det noen som veit om det går an å få disse med lys i???
Det er jo refleks... og har ikke du NOK lys nå snart? 8 lyspærer freme du nå.. må vel holde det? du har da vel ikke planer om å lyse opp nye colorline stadion heller? :P hehe..

#83331  av jumbo

Chris, det ER en av de delene du er ute etter, selv om navningen er misvisende som bare pokker...

Det er vel også forskjell på hvordan hele hjørelykte er inndelt på US version kontra de andre synes jeg huske (de har hvertfall enda mer reflekser etc bakover i lista)

#83495  av chris

jumbo skrev:Chris, det ER en av de delene du er ute etter, selv om navningen er misvisende som bare pokker...

Det er vel også forskjell på hvordan hele hjørelykte er inndelt på US version kontra de andre synes jeg huske (de har hvertfall enda mer reflekser etc bakover i lista)
ble litt rot dette tydeligvis.. :?

ja, US har sidemarkeringsgreier de, i tillegg til park/blink og refleks og det styret der.

så "parklampe" er det jeg skal bestille når jeg skal ha refleks altså? høres litt ulogisk ut men..

#83560  av jumbo

Om jeg gidder, kan jeg vippe opp lykta på bilen min og sjekke nummeret for deg. Men ja, jeg husker at delebeskrivelsen var litt sær når jeg bestilte mine egne.

#83609  av 2fast4u

Mye surr når det gjelder den Norske oversettelsen på mange deler i systemet, og dette gjelder ikke bare Toyota.
Ikke alltid at det er noen bilkyndige som sitter og oversetter slikt.

PÃ¥ Microcat`n er engelske betegnelsen "Cover".
På dette bildet er PNC-nummeret markert med grønt, som jeg forstår så er det disse (H+V) du skal ha.

1 stk 81610-17020 Parklampe / Cover.
1 stk 81620-17020 Parklampe / Cover

:wink:
Vedlegg
MR2 lykter.jpg
MR2 lykter.jpg (68.04 kiB) Vist 209 ganger

#83799  av cameleon

Dr kom det endelige svaret :wink:

#83845  av jumbo

Yup, som jeg trodde. Og Erling hadde rett :D

#83873  av chris

Ah.. da var det oppklart ja. vet ikke hvem som kom på å oversette "cover" til "parklampe", men..

2fast: det er snakk om hvite nå, sant?

får vel svinge meg en tur bort til toyota hell bil og bestille meg et par sånne.. eller er det noe telefonnummer/mail jeg kan bruke for å få dette billigere og kjappere?