Andreazz skrev:Det som ofte irriterer meg er at folk kun maler kalipperne og ikke navet på bremseskiva!! Hva er vitsen med blanke og fine kalippere når senter på skiva er rustfarga å jævli??
Mine finnes det ikke rust på. Dessuten er det ikke no pent, men det blir kanskje noe annet hvis det er rustent da.
Andreazz skrev:
Jeg mener også at det er bortkastet å bruke penger på "kalipperlakk" til x-antall hundrekroner når det funker godt nokk med en boks hammerite eller bengalakk.. varmen er ikke noe altforstort problem på en bil som kjøres på gaten alikavel..
Ikke bruk hammerlakk iallefall, det forsvinner pga varmen. Den foliatec kalliperlakken er meget bra, den tåler skikkelig varme, og det følger med bremserens. Lakken er også to-komponent med herder, så det er ordentelige saker. Koster jo ikke mer enn 299,- da.
Andreazz skrev:
Dessuten så må man jo "gåover" kalipperne vær gang sommeren kommer uansett hvis man vil ha blanke og fine bremser
for det må man jo ha!!!
Nå til sommern blir mitt 3. MR2 år, og kalipperne er fortsatt like røde. Skikkelig forarbeid og lakk er grunnen. Men, kjører kun om sommern da.
Andreazz skrev:
Har sandblåst å overhalt kalipperne på jobb jeg nå, så etter et par lag med sølv-hammerite åkar de på bilen igjen! Men nå er jeg så heldig at de aldri for kjenne på vinter, snø og salt da, det for vinterbilen ta seg av
Men, men..lykke til med maling av bremsene Camelon! Det er de små detaljene som gjør helheten 
Caveman her på forumet lakka kalipperne bak på sin Celica med hammerrite, og det ble ikke bra for å si det sånn. Varmen som har tatt det. Dessuten koster jo ikke hammerrite noe særlig mindre enn kalipperlakken uansett, så hva er vitsen ?