TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Eit lite spørsmÃ¥l

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #8365  av Hitman

Skal polera mr2'en min i påsken og da tenkte eg at eg skulle skru av vinga på bilen slik at eg får komme skikkeleg til. Prøvde å skru ut mutterane, men fortsatt so sitter vinga fast. Er det nokon som har eit tips på korleis eg får denne lett av og på?

-Stig-
-93 Mr2 GTI-

#8368  av CelicaTurbo

det er to bolter på hver side og så lenge de er skrudd av skal det bare være å dra til mener jeg å huske, men det var litt stress pga at gjengene hang seg opp i kanten på hullet hvor boltene går gjennom..

om du har ny type spoiler er det gjerne annerledes :)

#8371  av PwRmAd

Syns du burde la spoileren din være jeg, ihvertfall hvis du har den samma som på 91mod.
Da er det ikke bare skruer men også en hel del plastklips som gjør at den henger. Og da mener jeg den henger fast...

Tror Markus kan bifalle meg på denne, mener han tok sin av også..

#8374  av erling

Er bare å røske til når du har løsna alle muttrene. Men jeg tror kanskje jeg hadde latt vinga være hvis du kun skal polëre. :)

#8379  av Christian

Mener det er 4 store muttere og 2 små, i tillegg sitter det ett plastikk klips på hver side.
Jeg hadde en kamerat til å dra i vingen mens jeg slo med en dor/hammer på den ene bolten, da kommer den lett :wink:

Hadde ikke giddi å tatt den av bare for å polere.

#8387  av MR2turbo

Da jeg tok av vingen min skrudde jeg av alle mutterene og prøvde å løsne den.. så leta jeg etter flere skruer, men fant ingen så jeg tenkte at den måtte sitte i noen klips..
Tok enn telefon til en kjenning som har bytta sin og han bekreftet at det var bare å dra til. Så da gjorde jeg det.....og fikk av vingen... men de to plastklipsene stod igjen i bagasjeromsluka med hvert sitt lille stykke av vingen :mrgreen:

Så spør du meg, ville jeg latt den stå på.. men du kan jo løsne litt på den sånn at du kommer til under kanten.. :)

Hvordan ser bilen din ut da? ser den ikke på eiersidene ;)

#8388  av Hitman

Kankje lika godt å lata den vera på. Dumt å begynna og riva sundt noko for ein liten polering.

Har ikkje fått registrert den enno..Skal få tatt nokon bilder no når eg har polert den, so skal eg få registrert den. Den er heilt standar, har ikkje gjort noko med den. Vurdar å kjøpa meg ein Mr2 turbo, men får sjå ke det blir med militeret eller skule før eg byttar bil.

-Stig-
-93 Mr2 Gti-

#8393  av MR2turbo

okey :)

#8394  av CelicaTurbo

jeg kan ikke huske at det var noe stress å få vingen hverken av eller på men om andre har hatt problemer er det nok lurest å la det ligge ja :)