Christoffer skrev:
Etter min mening kunne de da ha gjort hele jobben...
Nå var det kun en prisforespørsel fra hans side da...vi har ikke "gjort" noen ting vi...enda
Christoffer skrev:
Er ikke helt 100% på hvordan de stilte inn forsterkeren. Det var nemlig en kamerat som stod bak ved forsterkeren og stilte.
Hmm....sånne ting er såpass smak og behag...at det ville jeg har gjort selv
Christoffer skrev:
Men frontsettet er kuttet ganske høyt, det vil si at hvis jeg kobler ut sub'en, så går ikke anlegget særlig dypt.
Hmm....koble ut subben...slå av delefilteret på forsterkeren...så spiller du så høyt frontsettet ditt tåler...(her er det VELDIG viktig...at all form for bass/diskant/loudness og lignende juks står "flatt" eller er slått AV!

)
Om du synes det spiller høyt nok....så kan du forsøke å dele frontsettet så langt ned som 50hz... Ett godt frontsett...montert riktig skal tåle dette

MEN...synes du derimot at det ikke spiller høyt nok...så må du benytte en høyere delefrekvens... Her må man nesten bare prøve seg frem
Likeledes subjustering....sett delefilteret til denne så lavt som mulig...så justerer du deg, sakte men sikkert, oppover
Christoffer skrev:
Mulig at grunnen kan være delefilteret som fulgte med høyttalerene som kutter høyt.
Nope...delefilteret som følger med frontsettet "skjærer" bare av alt annet enn diskant...til diskanten...og på noen sett...så skjærer det også av mellomtonebassen...fra å spille "diskant" (veldig forenklet

)
Men...det deler nok ikke av mellomtonebassen...nedover
@lpher