TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• RC Driftin prosjekt for alle!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller

#84080  av Goose

Ja, bodyer fra andre produsenter passer fint.
Om jeg ikke klarer å skaffe body fra HPI så kan dere bare kjøpe biler uten bodu og skaffe body selv. men jeg jobbermed saken.. For de som skal ha body av s13 og s14 må vui ta en bestilling på dem fra yokomo eller towerhobbies.com.. ;)

Oddie: setter deg på lista:)

#84098  av Anders gullstein

Oddie skrev:http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... eName=WD1V

denne tror jeg hadde vært tøff.. hvordan vet jeg om det passer? eller er dette en hel bil?

er helt n00b jeg.. hehe
Nei, denne passer ikke. Hvis jeg husker riktig er dette en 1/12 bil. Men den er drit stilig, sjelden og vanskelig å få tak i siden den kom ut i 81 eller 82 :) .

http://www.tamiyaclub.com/car.asp?id=26

Alle kaross i denne 190 mm "touring" klassen passer stort sett. Noen få har andre akselavstander, men det er sjeldent.

Det er mye en kan gjøre med disse bilene når det kommer til oppsett på bilen. En kan bytte til forskjellige fjærer og olje i demperene som gir forskjellig hardhet, justere spissing, camber og høyde.

#84130  av Gjertsen

dette virka jo rått. men har ikke så mye peil på disse radiobilene.
Er vel batteri biler dette og ikke bensin?
Har bygd en Bensinbil før, sånn ca 5-7 år siden.
slikt koster mye penger..

Om dere er interisert i bane så er det jo en i Kodal. Goose vet kanskje ikke hvor den er?

#84144  av Goose

Det er elektro biler. og er ikke så dyre.
Det tilbudet for 3300 er bra:)

Vet hvor Kodal ligger men hvor den manen er der har ejg ikke peiling...

#84226  av Oddie

jeg er ihvertfall med..

har dere noen plass i osloområdet som egner seg for kjøring?

er det bare 190mm karosseri som passer til disse? går ikke an med 200mm? jaja, vil helst finne et karosseri som ikke mange andre har jeg da.. hehe..

har bestandig vært sånn.. kun derfor jeg kjøpte renaulten min.. 1 av 8 i landet.. BRUMM BRUMM :)

#84267  av Anders gullstein

Det passer med 200 mm kaross også, men det blir litt corny med hjulene langt inni hjulhusene da :roll:

Hvilken Renault har du da Oddie?

#84314  av Oddie

Anders gullstein skrev: Hvilken Renault har du da Oddie?
Hehe.. er bare en Renault 19.. med en 1.8 liters 16V motor på 135 hester.. ble solgt bare 8 av disse i Norge.. men vet om ihvertfall en som er skrota.. er lettere modifisert nå, så den holder i overkant av 170 gamp.. kjører greit fra BMW 325i og MB 190E 2.3 16, ihvertfall opp til 150-170 km/t.. men da begynner de å få såpass med dreiemoment.. :( den ruller veiene i tromsøområdet..

http://deiligst.no/698374

#84629  av Anders gullstein

en slik en ja, vet om en blå met. slik en i Kr.sund, men den var av den gamlere modellen det da.
Renault har en del tøffe modeller innimellom sjø, ikke mange bilmerker som slenger en turbo/v6 motor midt i kupèen på en liten tre dørs bybil :wink:
Og fra en skala fra 1 til 10 i skjønnhet, så er Renault Spider 15 :D

Men back to topic, de hadde ikke komplett sett med drifthjul hos den japanske sjappa jeg bestilte deler ifra. Noen som vet om en bra sjappe her i norge som selger drift dekk?

#84660  av Goose

nei, men det biligste er å lage dem fra abs rør ;)

#84767  av Goose

Da siden ingen andre melte sin interesse på en stund så tenkte jeg skulle samle alle sammen som vil ha denne bilen og legge inn en bestilling.

Her er de som jeg har notert som vil ha /er interesert:

* Goose -> SKAL HA -> Celica T23, 3 kanaler, mørk sølv (om det finnes)
* Oas
* Oddie

Kan dere skrive svar på dette inlegget og skrive at dere vil ha den og Hvaslags karroseri dere vil ha med + Farge på plakken og om dere vil ha med 2 eller 3 kanalers radio (3 kanalers radio gir 200kr i tillegg til 3300kr)
(Det er mulig å kjøpe bil uten karroseri om HPI har ikke det karroseriet som dere vil ha, det vil bli lagt et felles kjøp av dem fra usa litt senere)

Hobby sjapa vil ha et depositum / forskudd på bestillingen.
så jeg tenkte på at de som vil ha vil depositum være 500kr og de som vil betale hele med en gang så er det greit det og;)

Dere vil få mer oppløsninger om dette på PM når dere bekrefter og hva dere vil ha....

Ikke la de 500kr skreme dere! Dette tilbudet er veldig bra og jeg vet ikke om jeg klarer å forhandle meg til samme pris neste gang. Om du ikke kan betale 500kr i depositum så kontakt med på PM så finner vi en løsning på dette. ;)

PS! Det lønner seg å ta bilen med karroseri siden man sparer veldig lite på dette. Det er bedre å ha et herje karroseri og et prestisje parroseri...
Så ambefaller heller å kjøpe et emd Celica T23 eller Skyline eller noe og helelr kjøpe et nytt et i tilleg. Det er ikke snakk om masse penger for et karroseri fra usa...
Sist redigert av Goose den 26 jan 2005 15:10, redigert 1 gang totalt.

#84773  av spkstrp

Er det ikke bare å lakke karrosset da ?

#84776  av Goose

Jo jo, men det er snakk om vustom, karrosri, altså om du ønsker en celica T23 elelr en Skyline så får du det, fordi ogrinalt så kommer bilene med Ferdiglakkert Porshe 911 karrosri, men det som er tanke er å prøve å få tak i karroseri som er lik virkelige bilen...

#84847  av Anders gullstein

Veldig fort gjort å vrake et kaross, blir fort noen riper og kanskje noen sprekker etter kollisjoner. Da er det kjekt å ha ett fint et å slenge oppå når man setter den fra seg på hylla. Er bra hyllepynt disse bilene sjø :wink:

Fikk delene mine ifra Japan idag. Skal lakkere AE86 Trueno Sprinter'n neste uke tenker jeg, må skaffe lakk (skal være "panda" lakkert med hvit og svart) og maskeringstape. Fikk også et sett med drift dekk, hehe de er steinharde, dette skal bli interessant :D

#86152  av Anders gullstein

Satt på drift hjulene mine i dag. De har ett litt annet innpress, så de stikker noe mer ut enn normalt. Synes det ble stilig 8) . Nå gjenstår det å prøvekjøre, samt få lakkert ferdig Trueno AE86 karossen og Skyline R32 karossen.
Vedlegg
Bilde 025.jpg
Bilde 025.jpg (228.15 kiB) Vist 3351 ganger
Bilde 024.jpg
Bilde 024.jpg (154.25 kiB) Vist 3354 ganger
Bilde 023.jpg
Bilde 023.jpg (174.62 kiB) Vist 3351 ganger