TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Trenger hjelp, frontsett i T18

  • SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo

 #82988  av @lpher
 
GT_rider skrev: Har ikke kameramob nei. har planer om en. Joa.
Aha :)
GT_rider skrev: Ligger en tynn liten matte enkelte steder, men jeg kan se stålet enkelte steder.
Hmm....oki....
GT_rider skrev: Du skjønte ikke det med vegger nei, altså to plater, en på hver side, lite stykke forbi høytalerelementet, som går fra karroseriet, og bort til veggene i kupeen, da vil det bli dannet en kasse. See???
I denne sammenhengen så gjelder det at kassen er så tett som mulig :)
GT_rider skrev: Har ikke sett bak i dag, tar alt på hukommelsen fra i sommer :)
Ah...
GT_rider skrev: Ja, han som skal ha anlegget har ikke dukket op med bilen enda, så jeg regner med jeg slipper å bevege meg ut i garasjen i dag :D
Hadde ikke gjort noe..
:D

@lpher

 #83227  av ScadamiCa
 
Jepp bare send meg noen forslag når du har tid:)

Men du en ting jeg lurer på, vil jeg få noe bedre lyd ved å bytte ut min 2 subber?
Eventuelt bytte ut en av di med en nyere, større og dyrer RF?

Eller vil forsterkeren min stå i veien for det?
Må jeg da også kjøpe monoblokk?


En liten ting til:) Kassen jeg har di 12 rf`ane, er ikke delt inni, viss du fatter. Kassen jeg fikk dem i, da var det delt inn i 2 rom. Og jeg har ikke rekna på noe volum på kassen. Lagde den rett å slett sånn at den passa fint i bilen:) Har det mye å si på lyden? Vil tro at den er kansje litt for liten.

 #83655  av @lpher
 
ScadamiCa skrev:Jepp bare send meg noen forslag når du har tid:)
Shure thing :)
ScadamiCa skrev: Men du en ting jeg lurer på, vil jeg få noe bedre lyd ved å bytte ut min 2 subber?
Nahh....not really :)
ScadamiCa skrev: Eventuelt bytte ut en av di med en nyere, større og dyrer RF?
Da må du nok opp ett hak eller tre i forsterker i tilfellet :D
ScadamiCa skrev: Eller vil forsterkeren min stå i veien for det?
Yepp :)
ScadamiCa skrev: Må jeg da også kjøpe monoblokk?
Yapp :D
ScadamiCa skrev: En liten ting til:) Kassen jeg har di 12 rf`ane, er ikke delt inni, viss du fatter. Kassen jeg fikk dem i, da var det delt inn i 2 rom. Og jeg har ikke rekna på noe volum på kassen. Lagde den rett å slett sånn at den passa fint i bilen:) Har det mye å si på lyden? Vil tro at den er kansje litt for liten.
Hmm...det at de står i "samma rom" har i og for seg ingenting å si :) Men..kasse størrelse er VELDIG viktig :) RF' subbene du har trives best i lukka kasse på rundt 33-35liter...pr. stk de :) Så da er det bare å finne ut hvor store kassene dine er da :)

Now...om kassen din totalt er på mellom ca. 55-75liter...så hadde jeg personlig latt være å bygge ny kasse :)...men om kassen din er utenfor disse parametrene...så hadde jeg nok vurdert å bygd ny kasse ja :)

@lpher

 #83680  av lexusmann
 
GT_rider skrev:
@lpher skrev:
GT_rider skrev: Det er nok ikke plass til kasser i tre/mdf der nei...du må eventuelt får tak i noen fra en annen celica... :)

Merkelige greier....har ikke vært borti en eneste mkV celica som ikke har hatt kassene faktisk...før nå that is :)

Snakker du foran eller bak nå foresten?

@lpher
Nå snakker jeg forran i dasjen. Bak har jeg 2stk 6*9", og i sidene har jeg noe dritt fra somy som jeg har kobla i fra.. Ikke spørr hvorfor :twisted:
Er det bare altså som har hatt barepositive erfaringer med Sony???? Hadde noen 6*9'er i hatte hyllen på celica'n, spilte som bare juling...Jaja, vet ikke jeg... :roll:

 #83683  av ScadamiCa
 
Har Sony Fremme jeg:)
Har ikke noe negativt å si om dem jeg,
men alle ander sier dem er elendige så må jeg vel tro dem:) Di jeg har kosta vell 500,-. hehe:) :lol:

 #83684  av lexusmann
 
De 6*9'ene jeg hadde kosta 12-1400, trur jeg, er noen år siden....Var veldig bra, iallefall!!
Hadde egentlig ganske bra anlegg i den bilen, blanding av alt mulig, men det funka.

 #83687  av GT_rider
 
De høytalerene jeg har fra sony, hører til x-plod serien. Husker ikke hva jeg gav for dem, men med mine erfaringer så er de ikke verdt prisen.
Hvor gamle dine er vet ikke jeg, mulig de ikke er fra x-plod serien.

Mulig det er jeg som har fått ett par dårlige høytalerer. Tviler uanset på om jeg vurderer sony i fremtiden, siden det finnes så mange andre alternativer.

Smaken er som baken :wink:

 #83756  av @lpher
 
lexusmann skrev: Er det bare altså som har hatt barepositive erfaringer med Sony????
LOL :D Det har nok kanskje blitt bittelittegranne overdrevet her da...det skal sies :D Sony er flinke til å levere høytalere med grei lyd i de lavere prisklassene faktisk...det skal de ha :)
lexusmann skrev: Hadde noen 6*9'er i hatte hyllen på celica'n, spilte som bare juling...Jaja, vet ikke jeg... :roll:
Det er du selv som avgjør hva du synes er bra... Så er du fornøyd så må du bare ignorer slike særinger som oss, you see? :)

En annen ting...de 6x9" høytalerne....er de montert i den originale hattehylla foresten?

@lpher

 #84261  av ScadamiCa
 
@lpher, må svare meg på Pm du :lol:

 #84277  av @lpher
 
ScadamiCa skrev:@lpher, må svare meg på Pm du :lol:
Tror nesten du har fått en PM gitt :D


@lpher